Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #21 wysłana przez labik dnia 11 Mar 2017
  • Czyli pamięć na FFFFFFFF czy same 0000000. Co tam w środku siedzi ? 93c86 ?
  • #22 wysłana przez BiBi dnia 31 Mar 2017
  • A jak mam kierownice czteroramienną i chce wymienić na Amg ale nie ma ona wibracji do asystenta pasa . Da się to przełożyć ? To sobie siedzi w kierownicy czy gdzie ?
  • #23 wysłana przez Demon9999PL dnia 01 Apr 2017
  • Podłącze się pod wątek,
    a taka się nada do przeszczepu? http://allegro.pl/kierownica-mercedes-w218-cls-w212-e-skora-d2729-i6531697515.html
    czy z kolorowym wyświetlaczem jest dużo zabawy?
  • #24 wysłana przez Tomek0910 dnia 02 Apr 2017
  • Czytnikiem EEPROM wyczyścić EEPROM w nowym liczniku, a potem na SD go zakodować. Nic więcej nie trzeba.

    W tym konkretnym przypadku zamiany na licznik z kolorowym wyświetlaczem  do kodowania potrzebne będzie  Vediamo... w DAS i Xentry poprzez opcję wymiany modułu nie zakodujesz. Podczas przenoszenia kodowania ze starego do nowego modułu wywali błąd niekompatybilnego modułu i kodowanie nie zostanie wykonane.
  • #25 wysłana przez labik dnia 17 May 2017
  • Obyło się bez zmiany licznika ponieważ kupiłem samochód młodszy niż zakładałem i mam ori kolorowy LCD. Jednak i tak dzięki za info
  • #26 wysłana przez wLodek1916 dnia 23 Mar 2018
  • Czy ktos to jeszcze robil?  1. fota to jest jaka mam a 2 to na taka bym zmienil, serio beda działac te łopatki?



  • #27 wysłana przez Tomek0910 dnia 23 Mar 2018
  • Kierownice możesz wymienić P&P ale łopatki nie będą działać... trzeba je dokodować do auta... za pomocą np.:  VEDIAMO
  • #28 wysłana przez wLodek1916 dnia 23 Mar 2018
  • duzo to roboty? wystarczy samo programowanie czy jeszcze trzeba cos montowac? te kabelki co sa od łopatek bede mial gdzie wpiac? gdzie to robia i za ile, jak ogarniasz to prosze o odpowiedz :PP
  • #29 wysłana przez Tomek0910 dnia 23 Mar 2018
  • Wymiana kierownicy z kodowaniem jakaś godzina pracy...
  • #30 wysłana przez wLodek1916 dnia 24 Mar 2018
  • a jaki koszt? i kto mi to zrobi ? :P
  • #31 wysłana przez Tomek0910 dnia 24 Mar 2018
  • Łatwiej by było jakbyś podał skąd jesteś?
  • #32 wysłana przez wLodek1916 dnia 24 Mar 2018
  • Opole :P  
  • #33 wysłana przez Tomek0910 dnia 24 Mar 2018
  • ... o to do Szczecina masz kawałek drogi.
  • #34 wysłana przez wLodek1916 dnia 25 Mar 2018
  • no... nie ma co, nie bede wydziwiał :P  jak cos to sie do Ciebie odezwe :D
  • #35 wysłana przez dive_popo dnia 26 Mar 2018
  • Wiec w celu sprostowania, wkradla nam sie rozmowa o kodawaniu licznika itd.

    Co do kierownicy, przekładamy stara elektronikę (zielona płytka na zdjęciach w 1wszym poście) do nowej kiery która ma łopatki. (nic nie trzeba kodować )

    Sygnał idzie do BSI po tych samych kablach co w starej kierownicy, nic nie zmieniamy, podpinamy kostki jak przy demontażu starej kiery i wszystko bedzie dzialac.

    Działa i w 7G i w 5-biegowych automatach bo testowalem.

  • #36 wysłana przez Tomek0910 dnia 26 Mar 2018
  • ....
    Co do kierownicy, przekładamy stara elektronikę (zielona płytka na zdjęciach w 1wszym poście) do nowej kiery która ma łopatki. (nic nie trzeba kodować )

    Sygnał idzie do BSI po tych samych kablach co w starej kierownicy, nic nie zmieniamy, podpinamy kostki jak przy demontażu starej kiery i wszystko bedzie dzialac.

    Działa i w 7G i w 5-biegowych automatach bo testowalem.

    Bzdury piszesz WIELKIE! Jeśli samochód nie miał fabrycznie łopatek przy kierownicy to samo założenie kierownicy z łopatkami nic nie zmieni! Łopatki nie będą działać!
    Żeby funkcjonowały trzeba zmienić kodowanie w module EGS. Można to zrobić na dwa sposoby:
    1. Ręcznie wprowadzić prawidłowe kodowanie np. za pomocą VEDIAMO
    2. Dopisać kod SA428 do FDOK a następnie zrobić kodowanie SCN poprzez XENTRY

    P.S. W nomenklaturze mercedesa nie ma czegoś takiego jak moduł BSI
     
  • #37 wysłana przez dive_popo dnia 26 Mar 2018
  • ....
    Co do kierownicy, przekładamy stara elektronikę (zielona płytka na zdjęciach w 1wszym poście) do nowej kiery która ma łopatki. (nic nie trzeba kodować )

    Sygnał idzie do BSI po tych samych kablach co w starej kierownicy, nic nie zmieniamy, podpinamy kostki jak przy demontażu starej kiery i wszystko bedzie dzialac.

    Działa i w 7G i w 5-biegowych automatach bo testowalem.

    Bzdury piszesz WIELKIE! Jeśli samochód nie miał fabrycznie łopatek przy kierownicy to samo założenie kierownicy z łopatkami nic nie zmieni! Łopatki nie będą działać!
    Żeby funkcjonowały trzeba zmienić kodowanie w module EGS. Można to zrobić na dwa sposoby:
    1. Ręcznie wprowadzić prawidłowe kodowanie np. za pomocą VEDIAMO
    2. Dopisać kod SA428 do FDOK a następnie zrobić kodowanie SCN poprzez XENTRY

    P.S. W nomenklaturze mercedesa nie ma czegoś takiego jak moduł BSI

    Smiech  ;D  ;D  ;D

    Ciekawe ze mam juz druga E klasse W212, i w obu dodałem kiere z łopatkami i w obu działa bez kodowania

    Pierwsza była 5 bieg Avantgarde Kombi z początku 2012, teraz mam 7G 4Matic z konca 2013.

    Do obu założyłem kierownice sport jak na zdjęciach !! z lopatkami !! a oryginalnie miałem 4 ramienne bez łopatek, no jakieś cuda chyba...
  • #38 wysłana przez wLodek1916 dnia 26 Mar 2018
  • no dobra ale w kierze z łopatkami ( zobacz zdjecie ktore dodałem)  sa 2 kabelki czy ja bede mial je do czego podlaczyc ?
  • #39 wysłana przez dive_popo dnia 26 Mar 2018
  • Hej,

    U gory na tym stelażu sa dwa miejsca na takie kostki ;)   :

    http://www.image-share.com/upload/3067/22.jpg
  • #40 wysłana przez Tomek0910 dnia 26 Mar 2018

  • Smiech  ;D  ;D  ;D

    Ciekawe ze mam juz druga E klasse W212, i w obu dodałem kiere z łopatkami i w obu działa bez kodowania

    Pierwsza była 5 bieg Avantgarde Kombi z początku 2012, teraz mam 7G 4Matic z konca 2013.

    Do obu założyłem kierownice sport jak na zdjęciach !! z lopatkami !! a oryginalnie miałem 4 ramienne bez łopatek, no jakieś cuda chyba...

    Jeszcze raz powtarzam... nie zadziała! Kierownic z łopatkami zakładałem „więcej” niż jest użytkowników na tym forum.
    W różnych typach mercedesow: W203, W204, W209, W211, W212, W221... i zawsze potrzebna jest zmiana kodowania!
    I nie może byc inaczej!!! Wynika to ze sposobu programowania i kodowania sterownika skrzyni biegów. Programowanie odbywa się poprzez generowanie tak zwanego kodu SCN, a jeśli chodzi o sterownik EGS to na generowany "string" ma wpływ wyposażenie dodatkowe - kod SA428 - "STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES", które zapisane jest w bazie Mercedesa tzw. FDOK. Tak więc jeśli samochód  wyprodukowany był bez tego wyposażenia dodatkowego to sterownik skrzyni biegów nie będzie obsługiwał łopatek bo właśnie tak został zaprogramowany fabrycznie na linii montażowej.

    Tak apropo’s to kierownice cztero ramienna też występują z łopatkami... nie trzeba zakładać trójramienna.
    Podaj VIN tych samochodów w których zakładałeś kierownice... i "zadziałało".
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu