Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #41 wysłana przez dive_popo dnia 28 Mar 2018
  • Hej, łopatek oryginalnie w samochodach nie mialem, po założeniu kiery z lopatkami dziala.

    Więc nie wiem czy to przypadek czy cud (w 2 autach naraz ! dziwne) czy naciągasz klientów na kodowanie :D

    VIN : WDD2122021A383637

    Dodaje fotki z mojefo FB zeby nie bylo ze wymyslam :

    fotki : capture1 & capture 2


    Dodano: [time]28 Marzec 2018, 13:44 15s[/time]
    a o to po wymianie kiery bez zadnego kodowania ani innych cudow :

    fotka : capture 3



    Dodano: 28 Marca 2018, 13:51 50s
    Oraz dodaje fotke 4 : ktora sluzyla mi do sprzedazy, na ktorej widac ze to 5 bieg automat, oraz fotki calego auta zeby nie bylo ze nie moje...



  • #42 wysłana przez Tomek0910 dnia 28 Mar 2018
  • Piszesz że działają Ci łopatki... ? Ech... Mam wrażenie że nie wiesz na czym polega działanie łopatek jeśli są fabrycznie zamontowane!
    Zapraszam do instrukcji obsługi samochodu po szczegóły... :-)
    Pokrótce postaram się wyjaśnić:
    Łopatki mają całkowicie inną funkcję niż opcja "+/-"  dźwigni selektora biegów (u Ciebie występuje wybierak bo masz skrzynie 5G). Opcja "+/-" na wybieraku  dotyczy tylko ograniczenia maksymalnego biegu który skrzynia może wrzucić w danym momencie i działa tylko w programie pracy skrzyni  - C/S lub E/S w zależności od roku modelowego auta.
    Łopatki zaś mają umożliwić bezpośrednią i natychmiastową  zmianę biegu zarówno w "dół jak i górę" tak jak w manualnej skrzyni biegów.
    Żeby to funkcjonowało skrzynia musi pracować w programie "M" zmiany biegów... literka "M" musi się wyświetlać na liczniku.
    Program jazdy wybieramy guzikiem na tunelu środkowym... i tu właśnie  przechodzimy do sedna sprawy.
    Choć nie wiem ile razy u siebie naciskać będziesz guzik zmiany programów jazdy C/S lub E/S nigdy na liczniku nie pojawi Ci się literka M ! Od razu dla ułatwienia podpowiem że nic nie pomoże wymiana przycisku z napisem C/S/M lu E/S/M szkoda pieniędzy ;-)

    Ot i to tyle w temacie... więcej zapraszam do wujka google i poszukać na zachodnich forach np. mhhauto.com, motor-talk.de, mbworld.org,  gdzie opisane są całe wątki na temat włączenia łopatek i trybu M pracy skrzyni biegów.

    Nie ma co się dalej sprzeczać, najlepiej niech kolega wLodek1916 zamieni kierownice wetknie dwie wtyczki i powie czy mu łopatki działają...  :-)

  • #43 wysłana przez dive_popo dnia 28 Mar 2018
  • Piszesz że działają Ci łopatki... ? Ech... Mam wrażenie że nie wiesz na czym polega działanie łopatek jeśli są fabrycznie zamontowane!
    Zapraszam do instrukcji obsługi samochodu po szczegóły... :-)
    Pokrótce postaram się wyjaśnić:
    Łopatki mają całkowicie inną funkcję niż opcja "+/-"  dźwigni selektora biegów (u Ciebie występuje wybierak bo masz skrzynie 5G). Opcja "+/-" na wybieraku  dotyczy tylko ograniczenia maksymalnego biegu który skrzynia może wrzucić w danym momencie i działa tylko w programie pracy skrzyni  - C/S lub E/S w zależności od roku modelowego auta.
    Łopatki zaś mają umożliwić bezpośrednią i natychmiastową  zmianę biegu zarówno w "dół jak i górę" tak jak w manualnej skrzyni biegów.
    Żeby to funkcjonowało skrzynia musi pracować w programie "M" zmiany biegów... literka "M" musi się wyświetlać na liczniku.
    Program jazdy wybieramy guzikiem na tunelu środkowym... i tu właśnie  przechodzimy do sedna sprawy.
    Choć nie wiem ile razy u siebie naciskać będziesz guzik zmiany programów jazdy C/S lub E/S nigdy na liczniku nie pojawi Ci się literka M ! Od razu dla ułatwienia podpowiem że nic nie pomoże wymiana przycisku z napisem C/S/M lu E/S/M szkoda pieniędzy ;-)

    Ot i to tyle w temacie... więcej zapraszam do wujka google i poszukać na zachodnich forach np. mhhauto.com, motor-talk.de, mbworld.org,  gdzie opisane są całe wątki na temat włączenia łopatek i trybu M pracy skrzyni biegów.

    Nie ma co się dalej sprzeczać, najlepiej niech kolega wLodek1916 zamieni kierownice wetknie dwie wtyczki i powie czy mu łopatki działają...  :-)

     :D  :D  :D


    Sorry kolego ale nigdzie nie pisales o trybie M, o ktorym wiedzialem zanim zaczales wyglaszac swoje madrosci....

    Dla mnie ( i każdego chyba) jeżeli po naciśnięciu + czy - bieg się zmienia tzn że łopatki działają !

    Aby tryb M był dostępny (i można było zablokować skrzynie w trybie MANUAL) należy wymienić guzik na tunelu + programowanie, ale czekaj... nikt o tym powyżej nie wspominał nawet o to nie pytał  :-X  :-X  :-X

    Napisales :

    Kierownice możesz wymienić P&P ale łopatki nie będą działać... trzeba je dokodować do auta... za pomocą np.:  VEDIAMO

    Pytanie bylo o działanie łopatek, które działają bo zmieniają biegi i beda dzialac, a bronienie się teraz jak się zbłaźniłes, co najmniej "śmiech"  ;D  Wystarczyło od początku się porządnie wysłowić...
  • #44 wysłana przez wLodek1916 dnia 28 Mar 2018
  • czyli lopatki dzialaja jak sie je podlaczy tymi pinami o to mi chodzilo :)  a co sie wyswietla to malo wazne ;P wazne ze mozesz redukowac przy kierze a nie machac reka :)) )
  • #45 wysłana przez dive_popo dnia 28 Mar 2018
  • czyli lopatki dzialaja jak sie je podlaczy tymi pinami o to mi chodzilo :)  a co sie wyswietla to malo wazne ;P wazne ze mozesz redukowac przy kierze a nie machac reka :)) )

    i o to od poczatku chodzilo... także spokojnie montuj, i łopatki beda dzialac i nawet bez zakodowanego trybu M. Jezeli bedziesz chciec np auto puścić na rolkach (ja miałem z tym problem przy robieniu czipa bo redukowal albo zmienial bieg w trybie S po wcisnieciu mocno gazu) albo pojeździć po torze to trzeba bedzie wymienic guzik na tunelu z  E->S na E->M->S i zakodować tryb Manual.
  • #46 wysłana przez labik dnia 28 Mar 2018
  • Dobra, teraz ja się przyłącze do tematu.
    Mam oryginalnie łopatki przy kierownicy ale faktycznie nie mam trybu M. Mogę sobie wymusić np. szybszą zmianę biegów w górę, w dół ale oczywiście nie wyswietla mi się bieg na którym jadę tylko np. D5. Skrzynia 722.9
    Co muszę dołożyć aby mieć manuala ? czy tylko coś przekodować ??
  • #47 wysłana przez dive_popo dnia 28 Mar 2018
  • Hej,

    idealnie, kupic przelacznik lewarka ( nie kupisz samego trzeba kupic cala ramke, sprawdalismy to pare lat temu z kolega Sewan z tego tutaj forum), na alledrogo ok 100zl (fota ponizej) aby miec napis E-S-M oczywiscie chodzi o to aby to wygladalo bo to tylko aspekt wizualny... trybu Manual to nie wlaczy

    aby licznik pokazywal tryb MANUAL, i mozna bylo "zblokowac skrzynie na jednym biegu" to tak jak kolega Tomek pisal  :
    Cytuj
    Programowanie odbywa się poprzez generowanie tak zwanego kodu SCN, a jeśli chodzi o sterownik EGS to na generowany "string" ma wpływ wyposażenie dodatkowe - kod SA428 - "STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES", które zapisane jest w bazie Mercedesa tzw. FDOK.

    Dodam ze kolega Sewan kiedys pisal ze moze byc problem z zaprogramowaniem, nie wiem czy to dalej aktualne ale chodzilo o to ze teraz komp w ASO jest online itd, nie znam sie na tym zbytnio ja operuje walizka Delphi jedynie...
  • #48 wysłana przez labik dnia 29 Mar 2018
  • Ta ramka to mi chyba na nic, bo mam skrzynię 7 biegów i sterowanie dzwigienką przy kierownicy a nie w tunelu
  • #49 wysłana przez dive_popo dnia 29 Mar 2018
  • Ta ramka to mi chyba na nic, bo mam skrzynię 7 biegów i sterowanie dzwigienką przy kierownicy a nie w tunelu

    no tak

    ale w 7g masz tez guzik na tunelu tylko nie wiem czy jest on czescia stala pokretla czy da sie sam guzik wymienic
  • #50 wysłana przez enzo dnia 17 Oct 2018
  • Witam serdecznie, własnie przyszła mi kierownica od polifta i czekam na poduchę ale zanim zabiorę się za wymianę mam pytanie : Czy jeżeli mam "Keep line assistance " - drży mi kierownica jak zjadę z pasa ruchu czy po zmianie również będzie mi to działało w nowej kierownicy ? Każda to ma wbudowane czy jakaś konkretna musi być ?
  • #51 wysłana przez sewan dnia 18 Oct 2018
  • Musi być konkretna.
  • #52 wysłana przez enzo dnia 18 Oct 2018
  • A jak sprawdzić czy ta którą mam się nadaje ?
  • #53 wysłana przez 0okm dnia 18 Oct 2018
  • Po numerze części. Sprawdzisz w katalogu: https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/mercedes/
  • #54 wysłana przez enzo dnia 20 Oct 2018
  • Wszystko się udało wibracje przełożyłem ze starej kiedy po małej modyfikacji, w późniejszym terminie kupię dobre od tej kiery . Dziękuje za pomoc. Pozdro ;)  lecą plusiki ;)
  • #55 wysłana przez Flythman dnia 23 Oct 2018
  • Świetny wątek, można tu znaleźć dobre infomacje. Chyba każdy z chęcią usportowi samochód
  • #56 wysłana przez enzo dnia 17 Nov 2018
  • Panowie, wymieniłem kierownice tak jak pisałem wcześniej, wszytko działa nie mogłem tylko zmieścić starej wibracji do nowej kierownicy. Dokupiłem wibracje ( potrzebne do keep line assist )od nowej kiery zamontowałem ale wyskakuje błąd - ale dopiero  po 3 sprawdzeniach "keep line" i nie wibruje. Stara wibra chodzi i nie ma błędu ale się nie mieści. Macie jakiś pomysł czy trzeba tą nową jakoś dokodować czy coś ? Z góry dziękuję za pomoc :)
  • #57 wysłana przez jackpara dnia 13 Jun 2019
  • Wiem jestem tu nowy a ten wątek bardzo stary czy jest tu ktoś kto pomoże z podobnym problemem ?
    Pozdrawiam.
  • #58 wysłana przez enzo dnia 17 Jun 2019
  • Pisz śmiało pomogę :)  swoją stara wibracje zmodyfikowałem - zmniejszyłem i działa all
  • #59 wysłana przez Prezes1960 dnia 18 Jun 2019
  • enzo,proponuje sprawdzić piny w kostkach ,sam kombinuje dołożyć kierownicę z W213 z ogrzewaniem i wibracją i sprawdzam schematy.Możliwe jest że stara wibracja jest wpięta w inne miejsce lub zamienione są przewody,trzeba to sprawdzić bo sama wibracja to tylko silniczek z ciężarkiem ,oczywiście chyba ?.Jak odłączysz obydwa silniczki to wyskoczy ten sam błąd !,wygląda na to że nie ma zasilania?.Wszystkie podpowiedzi są bardzo wskazane bo jestem przed tą modyfikacją.
  • #60 wysłana przez enzo dnia 18 Jun 2019
  • Prezes1960 jedna i druga wibracja ma dodatkowo układy scalone, kombinowałem żeby je przełożyć ale ten od wibracji z kierownicy poliftowej jest dużo mniejszy. Jeżeli chodzi o działanie to po podłączeniu "na krótko" wibracja chodzi a po zamontowaniu nie wibruje i błąd wyskakuje dopiero po trzeciej próbie odpalenia wibracji. Starą wibracje wyjąłem z obudowy, spiłowałem cześć która "wibruje" i wszytko chodzi :)  Nie ukrywam że wolałbym zainstalować tę właściwą.

    PS Jak odłączyłem wibracje całkowicie błąd wyskakiwał od razu.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu