Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Montaz kierownicy AMG  (Przeczytany 13591 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dive_popo

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 142
  • Pomógł +4/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 kombi 220 CDI
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Marzec 2018, 13:42 22s »
Hej, łopatek oryginalnie w samochodach nie mialem, po założeniu kiery z lopatkami dziala.

Więc nie wiem czy to przypadek czy cud (w 2 autach naraz ! dziwne) czy naciągasz klientów na kodowanie :D

VIN : WDD2122021A383637

Dodaje fotki z mojefo FB zeby nie bylo ze wymyslam :

fotki : capture1 & capture 2


Dodano: [time]28 Marzec 2018, 13:44 15s[/time]
a o to po wymianie kiery bez zadnego kodowania ani innych cudow :

fotka : capture 3



Dodano: 28 Marzec 2018, 13:51 50s
Oraz dodaje fotke 4 : ktora sluzyla mi do sprzedazy, na ktorej widac ze to 5 bieg automat, oraz fotki calego auta zeby nie bylo ze nie moje...



« Ostatnia zmiana: 28 Marzec 2018, 13:51 50s wysłana przez dive_popo »

Offline Tomek0910

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 105
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Marzec 2018, 15:40 37s »
Piszesz że działają Ci łopatki... ? Ech... Mam wrażenie że nie wiesz na czym polega działanie łopatek jeśli są fabrycznie zamontowane!
Zapraszam do instrukcji obsługi samochodu po szczegóły... :-)
Pokrótce postaram się wyjaśnić:
Łopatki mają całkowicie inną funkcję niż opcja "+/-"  dźwigni selektora biegów (u Ciebie występuje wybierak bo masz skrzynie 5G). Opcja "+/-" na wybieraku  dotyczy tylko ograniczenia maksymalnego biegu który skrzynia może wrzucić w danym momencie i działa tylko w programie pracy skrzyni  - C/S lub E/S w zależności od roku modelowego auta.
Łopatki zaś mają umożliwić bezpośrednią i natychmiastową  zmianę biegu zarówno w "dół jak i górę" tak jak w manualnej skrzyni biegów.
Żeby to funkcjonowało skrzynia musi pracować w programie "M" zmiany biegów... literka "M" musi się wyświetlać na liczniku.
Program jazdy wybieramy guzikiem na tunelu środkowym... i tu właśnie  przechodzimy do sedna sprawy.
Choć nie wiem ile razy u siebie naciskać będziesz guzik zmiany programów jazdy C/S lub E/S nigdy na liczniku nie pojawi Ci się literka M ! Od razu dla ułatwienia podpowiem że nic nie pomoże wymiana przycisku z napisem C/S/M lu E/S/M szkoda pieniędzy ;-)

Ot i to tyle w temacie... więcej zapraszam do wujka google i poszukać na zachodnich forach np. mhhauto.com, motor-talk.de, mbworld.org,  gdzie opisane są całe wątki na temat włączenia łopatek i trybu M pracy skrzyni biegów.

Nie ma co się dalej sprzeczać, najlepiej niech kolega wLodek1916 zamieni kierownice wetknie dwie wtyczki i powie czy mu łopatki działają...  :-)


Offline dive_popo

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 142
  • Pomógł +4/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 kombi 220 CDI
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Marzec 2018, 15:45 22s »
Piszesz że działają Ci łopatki... ? Ech... Mam wrażenie że nie wiesz na czym polega działanie łopatek jeśli są fabrycznie zamontowane!
Zapraszam do instrukcji obsługi samochodu po szczegóły... :-)
Pokrótce postaram się wyjaśnić:
Łopatki mają całkowicie inną funkcję niż opcja "+/-"  dźwigni selektora biegów (u Ciebie występuje wybierak bo masz skrzynie 5G). Opcja "+/-" na wybieraku  dotyczy tylko ograniczenia maksymalnego biegu który skrzynia może wrzucić w danym momencie i działa tylko w programie pracy skrzyni  - C/S lub E/S w zależności od roku modelowego auta.
Łopatki zaś mają umożliwić bezpośrednią i natychmiastową  zmianę biegu zarówno w "dół jak i górę" tak jak w manualnej skrzyni biegów.
Żeby to funkcjonowało skrzynia musi pracować w programie "M" zmiany biegów... literka "M" musi się wyświetlać na liczniku.
Program jazdy wybieramy guzikiem na tunelu środkowym... i tu właśnie  przechodzimy do sedna sprawy.
Choć nie wiem ile razy u siebie naciskać będziesz guzik zmiany programów jazdy C/S lub E/S nigdy na liczniku nie pojawi Ci się literka M ! Od razu dla ułatwienia podpowiem że nic nie pomoże wymiana przycisku z napisem C/S/M lu E/S/M szkoda pieniędzy ;-)

Ot i to tyle w temacie... więcej zapraszam do wujka google i poszukać na zachodnich forach np. mhhauto.com, motor-talk.de, mbworld.org,  gdzie opisane są całe wątki na temat włączenia łopatek i trybu M pracy skrzyni biegów.

Nie ma co się dalej sprzeczać, najlepiej niech kolega wLodek1916 zamieni kierownice wetknie dwie wtyczki i powie czy mu łopatki działają...  :-)

 :D :D :D


Sorry kolego ale nigdzie nie pisales o trybie M, o ktorym wiedzialem zanim zaczales wyglaszac swoje madrosci....

Dla mnie ( i każdego chyba) jeżeli po naciśnięciu + czy - bieg się zmienia tzn że łopatki działają !

Aby tryb M był dostępny (i można było zablokować skrzynie w trybie MANUAL) należy wymienić guzik na tunelu + programowanie, ale czekaj... nikt o tym powyżej nie wspominał nawet o to nie pytał  :-X :-X :-X

Napisales :

Kierownice możesz wymienić P&P ale łopatki nie będą działać... trzeba je dokodować do auta... za pomocą np.:  VEDIAMO

Pytanie bylo o działanie łopatek, które działają bo zmieniają biegi i beda dzialac, a bronienie się teraz jak się zbłaźniłes, co najmniej "śmiech"  ;D Wystarczyło od początku się porządnie wysłowić...
« Ostatnia zmiana: 28 Marzec 2018, 15:54 23s wysłana przez dive_popo »

Offline wLodek1916

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 65
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W207 E350CGI
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #43 dnia: 28 Marzec 2018, 15:54 24s »
czyli lopatki dzialaja jak sie je podlaczy tymi pinami o to mi chodzilo :) a co sie wyswietla to malo wazne ;P wazne ze mozesz redukowac przy kierze a nie machac reka :)))

Offline dive_popo

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 142
  • Pomógł +4/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 kombi 220 CDI
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Marzec 2018, 15:58 54s »
czyli lopatki dzialaja jak sie je podlaczy tymi pinami o to mi chodzilo :) a co sie wyswietla to malo wazne ;P wazne ze mozesz redukowac przy kierze a nie machac reka :)))

i o to od poczatku chodzilo... także spokojnie montuj, i łopatki beda dzialac i nawet bez zakodowanego trybu M. Jezeli bedziesz chciec np auto puścić na rolkach (ja miałem z tym problem przy robieniu czipa bo redukowal albo zmienial bieg w trybie S po wcisnieciu mocno gazu) albo pojeździć po torze to trzeba bedzie wymienic guzik na tunelu z  E->S na E->M->S i zakodować tryb Manual.

Offline labik

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 64
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB2120051A649xxx
    • Zobacz profil
  • Samochód: czarny sedan w212- 2012 r
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Marzec 2018, 16:35 50s »
Dobra, teraz ja się przyłącze do tematu.
Mam oryginalnie łopatki przy kierownicy ale faktycznie nie mam trybu M. Mogę sobie wymusić np. szybszą zmianę biegów w górę, w dół ale oczywiście nie wyswietla mi się bieg na którym jadę tylko np. D5. Skrzynia 722.9
Co muszę dołożyć aby mieć manuala ? czy tylko coś przekodować ??

Offline dive_popo

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 142
  • Pomógł +4/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 kombi 220 CDI
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #46 dnia: 28 Marzec 2018, 20:34 06s »
Hej,

idealnie, kupic przelacznik lewarka ( nie kupisz samego trzeba kupic cala ramke, sprawdalismy to pare lat temu z kolega Sewan z tego tutaj forum), na alledrogo ok 100zl (fota ponizej) aby miec napis E-S-M oczywiscie chodzi o to aby to wygladalo bo to tylko aspekt wizualny... trybu Manual to nie wlaczy

aby licznik pokazywal tryb MANUAL, i mozna bylo "zblokowac skrzynie na jednym biegu" to tak jak kolega Tomek pisal  :
Cytuj
Programowanie odbywa się poprzez generowanie tak zwanego kodu SCN, a jeśli chodzi o sterownik EGS to na generowany "string" ma wpływ wyposażenie dodatkowe - kod SA428 - "STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES", które zapisane jest w bazie Mercedesa tzw. FDOK.

Dodam ze kolega Sewan kiedys pisal ze moze byc problem z zaprogramowaniem, nie wiem czy to dalej aktualne ale chodzilo o to ze teraz komp w ASO jest online itd, nie znam sie na tym zbytnio ja operuje walizka Delphi jedynie...
« Ostatnia zmiana: 28 Marzec 2018, 20:39 42s wysłana przez dive_popo »

Offline labik

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 64
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB2120051A649xxx
    • Zobacz profil
  • Samochód: czarny sedan w212- 2012 r
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #47 dnia: 29 Marzec 2018, 12:35 03s »
Ta ramka to mi chyba na nic, bo mam skrzynię 7 biegów i sterowanie dzwigienką przy kierownicy a nie w tunelu

Offline dive_popo

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 142
  • Pomógł +4/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 kombi 220 CDI
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #48 dnia: 29 Marzec 2018, 21:32 34s »
Ta ramka to mi chyba na nic, bo mam skrzynię 7 biegów i sterowanie dzwigienką przy kierownicy a nie w tunelu

no tak

ale w 7g masz tez guzik na tunelu tylko nie wiem czy jest on czescia stala pokretla czy da sie sam guzik wymienic

Offline enzo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E350 CDI 2010r
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #49 dnia: 17 Październik 2018, 23:26 22s »
Witam serdecznie, własnie przyszła mi kierownica od polifta i czekam na poduchę ale zanim zabiorę się za wymianę mam pytanie : Czy jeżeli mam "Keep line assistance " - drży mi kierownica jak zjadę z pasa ruchu czy po zmianie również będzie mi to działało w nowej kierownicy ? Każda to ma wbudowane czy jakaś konkretna musi być ?

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 546
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #50 dnia: 18 Październik 2018, 08:39 16s »
Musi być konkretna.

Offline enzo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E350 CDI 2010r
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #51 dnia: 18 Październik 2018, 10:53 26s »
A jak sprawdzić czy ta którą mam się nadaje ?

Offline 0okm

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Pomógł +6/-5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #52 dnia: 18 Październik 2018, 15:13 01s »
Po numerze części. Sprawdzisz w katalogu: https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/mercedes/

Offline enzo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E350 CDI 2010r
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #53 dnia: 20 Październik 2018, 19:01 54s »
Wszystko się udało wibracje przełożyłem ze starej kiedy po małej modyfikacji, w późniejszym terminie kupię dobre od tej kiery . Dziękuje za pomoc. Pozdro ;) lecą plusiki ;)

Offline Flythman

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB2030421A598451
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #54 dnia: 23 Październik 2018, 14:40 48s »
Świetny wątek, można tu znaleźć dobre infomacje. Chyba każdy z chęcią usportowi samochód

Offline enzo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E350 CDI 2010r
Odp: Montaz kierownicy AMG
« Odpowiedź #55 dnia: 17 Listopad 2018, 17:47 01s »
Panowie, wymieniłem kierownice tak jak pisałem wcześniej, wszytko działa nie mogłem tylko zmieścić starej wibracji do nowej kierownicy. Dokupiłem wibracje ( potrzebne do keep line assist )od nowej kiery zamontowałem ale wyskakuje błąd - ale dopiero  po 3 sprawdzeniach "keep line" i nie wibruje. Stara wibra chodzi i nie ma błędu ale się nie mieści. Macie jakiś pomysł czy trzeba tą nową jakoś dokodować czy coś ? Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!