Autor Wątek: Obnizenie tylu S212  (Przeczytany 509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KamilS212

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 350CDI AMG
Obnizenie tylu S212
« dnia: 12 Lipiec 2017, 18:01 16s »
Czesc, gdzie w S212 znajduje sie ciegno/ciegna regulacji wysokosci zawieszenia?

Forum Mercedes E-Klasa W212

Obnizenie tylu S212
« dnia: 12 Lipiec 2017, 18:01 16s »

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 108
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Obnizenie tylu S212
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lipiec 2017, 11:00 43s »
Cięgna?!
S212 ma kompresor z tyłu który w razie potrzeby dobija ciśnienie w miechach amortyzatorów do powoduje podniesienie tyłu.
Nie ma żadnych linek... są jedynie rurki z powietrzem pod ciśnieniem.

Offline KamilS212

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 350CDI AMG
Odp: Obnizenie tylu S212
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Lipiec 2017, 08:58 10s »
W124, W210, W211 dzialaly podobnie i dalo sie regulowac wysokosc za pomoca ciegna - moze ktos jeszcze potwierdzic powyzsze? Na zagranicznych forach jest o tym sporo ale nie ma nigdzie zdjec

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 391
  • Reputacja: +21/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Obnizenie tylu S212
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Lipiec 2017, 09:40 14s »
Jakieś bzdury tu opowiadasz, o jakie cięgna ci chodzi? Począwszy od W210 układ jest pneumatyczny i sam dostosowuje wysokość tylnego zawieszenia w zależności od obciążenia (czujniki na wahaczach sprawdzają wysokość nadwozia względem wahacza a kompresor w razie potrzeby reguluje wysokość ciśnieniem w miechach).
Ustawienie wyjściowe (poziomowanie) wykonuje się na SD.

Offline piotrasta

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Obnizenie tylu S212
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lipiec 2017, 00:44 29s »
@sewan w w210 masz nivo jak w w124 mechanicznie bez udziału kompa.

Offline noc

  • Global Moderator
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 231
  • Reputacja: +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Naprawiam damy 41 lat Warszatat W-wa (22) 6626890
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: Obnizenie tylu S212
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Lipiec 2017, 18:25 57s »
W124, W210, W211 dzialaly podobnie i dalo sie regulowac wysokosc za pomoca ciegna - moze ktos jeszcze potwierdzic powyzsze? Na zagranicznych forach jest o tym sporo ale nie ma nigdzie zdjec

Doczytałeś się w dziale oldtimerów? Ostatnia dama z wysokością regulowaną cięgnem
to W116 z zawieszeniem hydropneumatycznym "Pullman".Lata 70 zeszłego wieku.
Cięgno "linka" sterowało zaworem hydraulicznym.Damy produkowane później miały już sterownia elektryczne i automatyczne/elektronicznie sterowane.
Obecnie to systemy pneumatyczne sterowane komputerowo.Rzadko hydrauliczne.
Na zachodzie Europy modne są przeróbki sterowania automatycznego na ręczne.
Kombi ma zawór regulacji wysokości nad dyfrem.Podpina się pod niego linkę i można z kabiny w czasie jazdy podnosić i opuszczać tył.Limuzyny mają czujniki wysokości przy przedniej i tylnej osi.Dwie linki i mamy auto podnoszone i opuszczane.
Z nudów do F-16 można doczepić latawiec.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipiec 2017, 18:36 18s wysłana przez noc »

Offline Bojar

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 350cgi amg
Odp: Obnizenie tylu S212
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Sierpień 2017, 12:55 55s »
Zapewne autorowi tematu chodzi o "oszukiwanie" czujników wysokości poprzez przeróbkę wodzika w czujniku...

Offline noc

  • Global Moderator
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 231
  • Reputacja: +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Naprawiam damy 41 lat Warszatat W-wa (22) 6626890
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: Obnizenie tylu S212
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Sierpień 2017, 11:34 09s »
Czujniki B22/7 i B22/10 dają się regulować i w ten sposób można zmieniać samemu wysokość tyłu.
Trzeba pamietać, że zmieni to geometrię zarówno tylnych jak i przednich kół.
Zacznie się ścinanie opon.Oczywiście 2-3 cm. nie spowodują żadnych większych zjawisk.

Forum Mercedes E-Klasa W212

Odp: Obnizenie tylu S212
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Sierpień 2017, 11:34 09s »