Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #61 wysłana przez Tomasz D dnia 20 Feb 2021
  • Znalazłem wersję 04.02.02 na jakichś wschodnio-sąsiednich stronach, wygląda na to, że działa :) . Jest też generator kluczy. Teraz trzeba poczytać instrukcje jak tym się posługiwać no i czekam na interfejs.
    Dzięki wszystkim za wskazówki w tym wątku.
  • #62 wysłana przez marecekd dnia 20 Feb 2021
  • z napięciem nie ma problemu, prostownik na maksa rozkręcony, 11.9V na xentry jest ;)  Myślę, że to wina tego, że mnie nie ma w samochodzie (ani kluczyka). Pobawię się wieczorem to napiszę co i jak...

    ...chyba że ktoś mi podpowie jak odpalić symulację? :P  bo głupi nie wiem...
  • #63 wysłana przez greenwitch dnia 20 Feb 2021
  • 11.9v to bardzo malo. Zdrowy akumulator trzyma kolo 12.6v
  • #64 wysłana przez marecekd dnia 20 Feb 2021
  • 11.9v to bardzo malo. Zdrowy akumulator trzyma kolo 12.6v
    nie zgodzę się... mam 3 mietki i jeszcze nie widziałem 12.6 na zgaszonym silniku :(  Mierzone woltomierzem na akumulatorze - tak, ale xentry zawsze pokazuje prawie 1V mniej. Gdzieś tam po drodze są spadki napięcia, pomiar jest inny... nie ma znaczenia. Działa wszystko pięknie!



    Pozycja z DRL na stałe włączona:

    Pozycyjne z DRL:

    1. Moduł SAMF_172 (mam przedlifta 218)
    2. w zakładce Functions, trzeba najpierw odpalić DJ_Securityaccess
    3. Kodowanie: VDC_Parameter_Tagfahrlichr
     a. PLSM_TFL_POS - change to JA
     b. Zapisać...
    4. Na koniec: zakładka Download - DL_EEPROM_SCHREIBEN, bez zmieniania, po prostu zapisać OK.
    5. Functions -> FN_Hardreset
    6. Odpalić silnik i viola!


    Co do Video in motion - przestawiłem, ale nie wiem czy działa, bo nie mam ani TV, ani płyt DVD do sprawdzenia...
    Kodowanie: HU45, opcja VCD_Driver_Distration, na samym dole jest TV/Video. Przestawiłem na... DISABLE. Domyślnie jest disable if speed > 5kph, więc albo wyłączyłem zupełnie TV/Video, albo wyłączyłem distraction. Jak znajdę płytę jakąś to potwierdzę ;)  

    Dodatkowo kodowanie tylnej klapy do zamykania z pilota jest o wiele prostsze, niż w tym poście z MHHAuto:
    1. moduł PTCM -> Download -> DL_Kontrollschalter_1_VC -> pierwsza pozycja Schalter: Funkschluesssel schliessen , przestawiłem na Aktiv. I tyle... odpiąłem moduł, wyłączyłem zapłon i fru. Dokładnie tak samo na sedanie W221 jak i "shooting brejku" 218! 

  • #65 wysłana przez lukzlo22 dnia 20 Feb 2021
  • To z zamykaniem klapy robiłem właśnie z tej instrukcji MHH tylko pominąłem krok 2,3, i 4....
    Wciskasz 2 razy guzik przy otwarciu klapy?
  • #66 wysłana przez marecekd dnia 20 Feb 2021
  • ...przytrzymuję przycisk - tylko raz...
  • #67 wysłana przez dive_popo dnia 20 Feb 2021
  • Do tych DLL to trzeba chyba coś od Microsoftu zainstalować .NET framework chyba.
    Potrzebujesz ostatniego VC++. Ta apka zbudowana jest na Visual C++ 2015, więc instalacja tego (2015-2019) załatwia problem. Zainstalowałem obie wersje, x86 && x64 - nie wiem która powinna być, ale się nie gryzą...

    Do zabawy w konfigurację radia (u mnie HU45) nie trzeba nic seedować, więc można sobie wyłączyć blokadę video in motion jak ktoś lubi oglądać filmy albo włączyć ripowanie CD. Tylko u mnie radio umiera po minucie diagnostyki - nie wiem jeszcze dlaczego... więc modyfikacje trzeba robić szybko. Na HU50 ponoć da się fajne logo AMG wstawić bez większych problemów, ale to nie mój model...

    W zegarkach oczywiście dodane litry (też można bez blokady), tylko musiałem użyć nowszego CBFa (dziękuję greenwitch!), bo mój był zbyt stary do tego zadania i nie posiadał tych fukcji opisanych.



    Na koniec przestawiłem sobie zgodnie z instrukcją od W204 światła do jazdy dziennej w lampach... nie wiem czy to zadziała bo na efekt muszę poczekać aż słońce wyjdzie ;-)

    Dzieki wlasnie zasiadam i sie za to biore :)

    Kolega R66 dal rade kolejny raz, mam juz aktywne VEDIAMO :)

    lece dalej z tematem
  • #68 wysłana przez dive_popo dnia 20 Feb 2021
  • Dziala :D  mini vci gada z vediamo aż miło :)  teraz test w samochodzie i próba zakodowania paru funkcji :|
  • #69 wysłana przez dive_popo dnia 20 Feb 2021
  • Udało mi się włączyć litry w baku. Próbowałem z amg menu (wystarczy kodowanie czy eprom tez trzeba ogarnąć ? Sporo różnych info na necie krąży) ale nie wiem jak ogarnąć key generator i dll-ki.... nie jest to takie proste.

    Może ktoś podpowie jak zakodować :
    -zamykanie bagażnika z pilota w kombi
    -rozpoznawanie znaków przez kamerę ILS
    -7 funkcji nawiewu

    Ew może jakieś szkolenie przez team viewer :)  
  • #70 wysłana przez Tomasz D dnia 20 Feb 2021
  • A ja utknąłem na oprogramowaniu do interfejsu, dostałem go bez płyty i teraz nie mogę znaleźć sterowników do tego.
    Czy to na WIN10 będzie działać ? może ma ktoś sterownik do MVCI J2534 ?
  • #71 wysłana przez r66 dnia 20 Feb 2021
  • Po pierwsze dziękuje dive_popo za przetestowanie znalezionej wersji Vediamo 4.xx bo za bardzo nie było wiadomo która działa, teraz mamy pewność że aktywator który wykopałem daje radę  ;D  - jak ktoś z forumowiczów jest też zainteresowany to udostępnię linka (ale tylko na PW, na forum z oczywistych względów nie wstawiam).
    Dodam, że większość linków do wersji 4.xx które są w necie jest martwych od dawna, to samo z aktywatorem. Ludzie przeszli na 5.xx (które jest nadal dostępne) a do tego trzeba SD C4 więc to już poważny wydatek.
    Co do key generatora i dll'ek to wydaje mi się, że też coś będę w stanie załatwić z MHH, ale to najwcześniej w poniedziałek mogę spróbować.
    Jak już będzie parę osób na forum z ogarniętym tematem w moich okolicach to chętnie podjadę do kogoś - strasznie brakuje mi paliwa w litrach (dziś wreszcie ruszyłem po miesiącu coupetę i przypomniało mi się) i jeszcze temperatury oleju (widziałem na zdjęciach, że w polifcie się da).



  • #72 wysłana przez dive_popo dnia 20 Feb 2021
  • Po pierwsze dziękuje dive_popo za przetestowanie znalezionej wersji Vediamo 4.xx bo za bardzo nie było wiadomo która działa, teraz mamy pewność że aktywator który wykopałem daje radę  ;D  - jak ktoś z forumowiczów jest też zainteresowany to udostępnię linka (ale tylko na PW, na forum z oczywistych względów nie wstawiam).
    Dodam, że większość linków do wersji 4.xx które są w necie jest martwych od dawna, to samo z aktywatorem. Ludzie przeszli na 5.xx (które jest nadal dostępne) a do tego trzeba SD C4 więc to już poważny wydatek.
    Co do key generatora i dll'ek to wydaje mi się, że też coś będę w stanie załatwić z MHH, ale to najwcześniej w poniedziałek mogę spróbować.
    Jak już będzie parę osób na forum z ogarniętym tematem w moich okolicach to chętnie podjadę do kogoś - strasznie brakuje mi paliwa w litrach (dziś wreszcie ruszyłem po miesiącu coupetę i przypomniało mi się) i jeszcze temperatury oleju (widziałem na zdjęciach, że w polifcie się da).

    Pieknie dziala :)  tylko teraz praktyka i studiowanie tego....
  • #73 wysłana przez dive_popo dnia 20 Feb 2021
  • 11.9v to bardzo malo. Zdrowy akumulator trzyma kolo 12.6v

    Dodatkowo kodowanie tylnej klapy do zamykania z pilota jest o wiele prostsze, niż w tym poście z MHHAuto:
    1. moduł PTCM -> Download -> DL_Kontrollschalter_1_VC -> pierwsza pozycja Schalter: Funkschluesssel schliessen , przestawiłem na Aktiv. I tyle... odpiąłem moduł, wyłączyłem zapłon i fru. Dokładnie tak samo na sedanie W221 jak i "shooting brejku" 218! 



    Ja jak laduje PTCM to nie chce sie polaczyc ze strownikiem, probowalem wszystkie pliki PTCM jakie mam z biblioteki Greenwitch-a :(

    nie wiem czy moze mam jakis nowszy sterownik ? model s212 2015-2016 z 9g tronic
  • #74 wysłana przez greenwitch dnia 20 Feb 2021
  • Zobacz czy nie zmienia Ci sie ustawienie polaczenia z tym modulem (u mnie zmieniala sie cyfra z 500 na no 125). Jak wroce do domu to zrobie screena z problemem ktory opisuje.
  • #75 wysłana przez dive_popo dnia 21 Feb 2021
  • Pogrzebalem dzis troche wiecej i dochodze do wniosku iz MINI VCI nie jest w stanie polaczyc sie z kazdym ecu i do tego z tymi z ktorymi sie laczy dziala tylko z poziomu F12 czyli odpytanie sterownika i dodanie kodu. Dodanie L w baku bylo banalne, z reszta to czarna magia w ten sposob.


    Nie dziala HVAC, HU i wszystkie SAMy.
    Nie wiem czy to wina ze moze mam nowsze ECU i te CBFy nie dzialaja ale napewno lacze sie z  licznikiem i skrzynia





    Probowalem za pomoca procedurki "vediamo how to 2019" wlaczyc pare opcji  ale nie mam takich opcji jak na zdjeciach : Routine puste, variant coding puste itd itd


    Stad tez moje pytanie jakiego interfejsu wy uzywacie ? moze cos znajde w rozsadnej cenie, kompa dell d610 mam ktory mi sluzy tylko do tego wiec chodzi tylko o interfejs

    Kolega zza miedzy uzywa tez OPENPORT 2.0 moze z tym warto sprobowac ?
    C3 to chyba zbyt duzy koszt

    Pzdr
  • #76 wysłana przez Tomasz D dnia 21 Feb 2021
  • To lipa, na forum W204 czytałem że znacznie lepszy jest Open Port 2.0.
    Ja w końcu się uporałem z podłączeniem kabla do Vediamo, ale chyba trzeba zrobić nowy zakup.
  • #77 wysłana przez marecekd dnia 21 Feb 2021
  • ja mam klona C4... i po przewertowaniu setek for postawiłem na lenovo T450 - nie ma sensu kupować starego laptopa bez baterii tylko dla portu COM, jak można to wszystko zrobić na w miarę nowoczesnym laptopie z dyskiem ssd, normalną rozdzielczością i baterią, która żyje ponad 4h... (i na Windzie 64-bitowej). Pełna cywilizacja... działa na tym vediamo, das/xentry, a nawet poczciwy vag com...

    Ma ktoś cywilizowaną instrukcję jak open port do vediamo zestawić? to mogę przetestować czy działa... Chłopaki na forum w211 pisali, że openportem można się podłączyć do większości modułów poza SBC, tylko działa to pioruńsko długo. Ale tam mowa była o DASie/Xentry. Mam gdzieś tactrixa open port 2.0 z czasów flashowania subaraka ;-) i nigdy nie przypuszczałem że się jeszcze do czegoś może przydać...
  • #78 wysłana przez dive_popo dnia 21 Feb 2021
  • #79 wysłana przez dive_popo dnia 21 Feb 2021
  • Tutaj masz konfiguracje open port 2.0 do vediamo.

    Jeśli można spytać to jaki to jest koszt takiego klona c4 ? Czy to taki na ali za Ok 1200zl ?

    Właśnie zamówiłem open port 2.0 z Ali koszt Ok 70zl ale miesiąc czekania.

    Co do laptopa to mam do niego 5 baterii ;)  jako informatyk kiedyś miałem dostęp do tony takich laptopów. Mój staruszek nadal trzyma baterie Ok 1,5 h ✌🏻
  • #80 wysłana przez dive_popo dnia 21 Feb 2021
  • Dostałem się do grupy vediamo/monaco na FB i jeden z userow potwierdził mi ze open port zrobi w 95% to co c3 w programowaniu. Zatem czekam z niecierpliwością na przesyłkę ze wschodu :D
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu