Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez marecekd dnia 28 Aug 2020
  • Trochę po sąsiedzku, bo z pozycji siostrzeńca X218 - czy obiło się komuś o oczy lista sprawdzonych modów do W212? Z konieczności raczej musiałem zajrzeć do xentry żeby ubić gong przy 120km/h (specyfikacja GCC) i znalazłem kilka ciekawych opcji. Może ktoś podpowie co jeszcze da się zrobić:
    - dodatkowy prędkościomierz w zegarach (tylko w mph, nie wiem jak odpalić go w km/h)
    - właczenie kontroli ESP w menu (tak, miałem wyłączone... auto bez możliwości wyłączenia ESP...)

    Jestem ciekaw, czy da się poustawiać takie rzeczy jak w W211:

    - ilość paliwa w litrach w zegarach
    - wyłączenie piszczałki pasów
    - piszczenie/dźwięk zamiast klaksonu przy zamykaniu
    - odpalanie wentylatorów siedzeń po odblokowaniu auta z automatu

    Może jakieś inne pomysły?
  • #2 wysłana przez r66 dnia 28 Aug 2020
  • Ja bym się chętnie dowiedział czy da się w polifcie na zegarach wyświetlić temperaturę oleju/aktywować to w SD.
    Btw. też nie mam chyba możliwości wyłączenia ESP w menu - zamiast tego mam od razu opcję test hamulców.
  • #3 wysłana przez Peter2019 dnia 06 Sep 2020
  • Trochę po sąsiedzku, bo z pozycji siostrzeńca X218 - czy obiło się komuś o oczy lista sprawdzonych modów do W212? Z konieczności raczej musiałem zajrzeć do xentry żeby ubić gong przy 120km/h (specyfikacja GCC) i znalazłem kilka ciekawych opcji. Może ktoś podpowie co jeszcze da się zrobić:
    - dodatkowy prędkościomierz w zegarach (tylko w mph, nie wiem jak odpalić go w km/h)
    - właczenie kontroli ESP w menu (tak, miałem wyłączone... auto bez możliwości wyłączenia ESP...)

    Jestem ciekaw, czy da się poustawiać takie rzeczy jak w W211:

    - ilość paliwa w litrach w zegarach
    - wyłączenie piszczałki pasów
    - piszczenie/dźwięk zamiast klaksonu przy zamykaniu
    - odpalanie wentylatorów siedzeń po odblokowaniu auta z automatu

    Może jakieś inne pomysły?


    Napisze na szybkiego mody ktore mozna wykonac samym programowaniem (vediamo / monaco)

    w liczniku:
    - menu AMG
    - paliwo w litrach
    - brzeczyk o pasach
    - nowszy soft (jezyk pl, niebieska skorka zamiast zoltej, itp.)

    w skrzyni tryb M oraz tryb A

    asystent znakow drogowych oraz asystent swiatel drogowych (kamera pod szyba)

    zamykanie klapy z pilota (elektryczna klapa)

    parktronic pikanie od pierwszego zoltego LED

    eco start stop (przeprogramowanie na domyslnie wylaczone, itp.)

    Jak masz X218 po 06.2014 to masz juz ntg 5s1 i jezeli masz command to mozna bardzo duzo opcji aktywowac, wymagana jest aktualizacja softu iz w 2014r. jeszcze pewnych rzeczy nie bylo (android, zegary z temp oleju, napieciem w instalacji, itd)


    Wszystkie wyzej wymienione mody moge wykonac lacznie z aktualizacja softu w ntg SZCZECIN, szczegoly priv
  • #4 wysłana przez greenwitch dnia 23 Jan 2021
  • Hej,

    tutaj filmik do instrukcji jak włączyć ilość paliwa w baku.
    zrobiłem już u siebie.
    Adam
  • #5 wysłana przez dive_popo dnia 26 Jan 2021
  • Trochę po sąsiedzku, bo z pozycji siostrzeńca X218 - czy obiło się komuś o oczy lista sprawdzonych modów do W212? Z konieczności raczej musiałem zajrzeć do xentry żeby ubić gong przy 120km/h (specyfikacja GCC) i znalazłem kilka ciekawych opcji. Może ktoś podpowie co jeszcze da się zrobić:
    - dodatkowy prędkościomierz w zegarach (tylko w mph, nie wiem jak odpalić go w km/h)
    - właczenie kontroli ESP w menu (tak, miałem wyłączone... auto bez możliwości wyłączenia ESP...)

    Jestem ciekaw, czy da się poustawiać takie rzeczy jak w W211:

    - ilość paliwa w litrach w zegarach
    - wyłączenie piszczałki pasów
    - piszczenie/dźwięk zamiast klaksonu przy zamykaniu
    - odpalanie wentylatorów siedzeń po odblokowaniu auta z automatu

    Może jakieś inne pomysły?


    Napisze na szybkiego mody ktore mozna wykonac samym programowaniem (vediamo / monaco)

    w liczniku:
    - menu AMG
    - paliwo w litrach
    - brzeczyk o pasach
    - nowszy soft (jezyk pl, niebieska skorka zamiast zoltej, itp.)

    w skrzyni tryb M oraz tryb A

    asystent znakow drogowych oraz asystent swiatel drogowych (kamera pod szyba)

    zamykanie klapy z pilota (elektryczna klapa)

    parktronic pikanie od pierwszego zoltego LED

    eco start stop (przeprogramowanie na domyslnie wylaczone, itp.)

    Jak masz X218 po 06.2014 to masz juz ntg 5s1 i jezeli masz command to mozna bardzo duzo opcji aktywowac, wymagana jest aktualizacja softu iz w 2014r. jeszcze pewnych rzeczy nie bylo (android, zegary z temp oleju, napieciem w instalacji, itd)


    Wszystkie wyzej wymienione mody moge wykonac lacznie z aktualizacja softu w ntg SZCZECIN, szczegoly priv

    Masz moze fotke jak wyglda niebieskie menu po update ?

    Dzieki
  • #6 wysłana przez greenwitch dnia 07 Feb 2021
  • To co do te pory udało mi się ogarnąć z vediamo i seed key generatorem dostępnym publicznie na githubie. https://github.com/Xplatforms/mbseedkey
    Zegary -> litry paliwa i brzęczyk o pasach.
    Tryb skrzyni M+A (tutaj trzeba było odblokować moduł vgs4nag2 i dało się to zrobić)
    Pikanie PTC od 1 kropki.
    To nad czym walczę -> zapamiętanie ostatniej konfiguracji eco. Niestety mam problemy z obblokowaniem MED40
    Zegary AMG -> ale to chyba bez szans na darmowe odblokowanie IC_204
    Ogólnie to polecam ten kanał na youtube: https://www.youtube.com/channel/UClen0YH53GtL3LwUM7bxmXQ
    oraz te dokumenty: https://mega.nz/?fbclid=IwAR3uDbHSuh-IAqqWMbT2IQJpGBpQCgrOCbDPE8-_HhTgh1jMLNjWcar_BcQ#!ox5CkQCD!i5eU15TPCxvZ1sTKKm8MTRT6XFYkGn6hCSVWkhU-ygE
  • #7 wysłana przez DonAndress dnia 07 Feb 2021
  • Tryb skrzyni M+A (tutaj trzeba było odblokować moduł vgs4nag2 i dało się to zrobić)
    To nad czym walczę -> zapamiętanie ostatniej konfiguracji eco. Niestety mam problemy z obblokowaniem MED40

    Czy byłbyś uprzejmy pokrótce opisać, o co chodzi w tych dwóch opcjach?
  • #8 wysłana przez greenwitch dnia 08 Feb 2021
  • E - economy, odpowiednik dawnego W (Winter), a później C (Comfort)
    Skrzynia w tym trybie reaguje ospale, rusza z drugiego biegu, później załącza lockup.
    S - Standard / Sport (co instrukcja to inaczej napisane, ale przyjęło się ze to standard)
    Tu nie ma co pisać, działa normalnie i tyle.
    A - Agility (zwinny, żwawy) w sumie też wszystko wyjaśnia sama nazwa. Skrzynia w tym trybie powinna lepiej reagować na gaz, przytrzymywać biegi troszeczkę dłużej...
    Generalnie w 5G i zwykłej 7G to tylko placebo... W 7G+ już różnica jest odczuwalna...
    Taki opis dostałem na FB.
    M to manualnie zmieniasz biegi i skrzynia trzyma bieg. Dobre przy długich zjazdach.
  • #9 wysłana przez DonAndress dnia 09 Feb 2021
  • E - economy, odpowiednik dawnego W (Winter), a później C (Comfort)
    Skrzynia w tym trybie reaguje ospale, rusza z drugiego biegu, później załącza lockup.
    S - Standard / Sport (co instrukcja to inaczej napisane, ale przyjęło się ze to standard)
    Tu nie ma co pisać, działa normalnie i tyle.
    A - Agility (zwinny, żwawy) w sumie też wszystko wyjaśnia sama nazwa. Skrzynia w tym trybie powinna lepiej reagować na gaz, przytrzymywać biegi troszeczkę dłużej...
    Generalnie w 5G i zwykłej 7G to tylko placebo... W 7G+ już różnica jest odczuwalna...
    Taki opis dostałem na FB.
    M to manualnie zmieniasz biegi i skrzynia trzyma bieg. Dobre przy długich zjazdach.
    Jeżeli w mojej 7g mam tylko E oraz M to da się coś z tego wycisnąć? Konkretnie, żeby skrzynia sama nie zmieniała z M na E. Strasznie mnie to wkurza, zwłaszcza na jakimś stromym podjeździe, kiedy jadę ze stałą prędkością i ona po chwili wrzuca wyższy bieg i tym samym 1500 obrotów. Słaby wybór...

    A o co chodzi w tej konfiguracji Eco, o której pisałeś?
  • #10 wysłana przez greenwitch dnia 09 Feb 2021
  • Według mnie eco trzyma niskie obroty i szybciej zmienia biegi, by ograniczać spalanie.
  • #11 wysłana przez DonAndress dnia 09 Feb 2021
  • Według mnie eco trzyma niskie obroty i szybciej zmienia biegi, by ograniczać spalanie.
    Ale rozumiem, że masz na myśli skrzynię.
    A co masz na myśli w tej części:
    Cytuj
    To nad czym walczę -> zapamiętanie ostatniej konfiguracji eco. Niestety mam problemy z obblokowaniem MED40
  • #12 wysłana przez greenwitch dnia 09 Feb 2021
  • Poczytaj jak działa vediamo. MED40 to sterownik silnika. Żeby zmienić konfigurację trzeba go odblokować podając właściwy klucz w odpowiedzi na ziarno generowane przez sterownik. I wtedy można zmienić kodowania wariantowe.
  • #13 wysłana przez greenwitch dnia 09 Feb 2021
  • Zapamietanie ostatniej wartosci eco zakodowane. Kluczem do sukcesu bylo wykorzystanie wersji plikow cbf z xentry 2020.

    Adam
  • #14 wysłana przez greenwitch dnia 09 Feb 2021
  • 1)ilość paliwa w litrach w zegarach -> modul IC_204
    F12
    komenda 22 01 08
    odpowiedz 61 01 30 00 <-- 3000 oznacza ze funkcja wylaczona
    komenda 2E 01 08 32 00 <- wlaczamy
    odpowiedz 6E 01 08
    wylaczamy i wlaczamy stacyjke i gotowe

    o2) odblokowanie trybu M+A w 7gtronic+
    moduł VGS4NAG2
    plik dll vgs4nag2_vgs4nag2_sec_12_06_01
    seed key generator https://github.com/Xplatforms/mbseedkey

    f12
    odblokowanie modułu
    27 09 - request first seed

    67 09 + to co chcemy skopiowac
    w seed key generator
    seed key vgs4nag2_vgs4nag2_sec_12_06_01
    seed 09 zapytanie 8 byte odpowiedz 4 byte
    27 0A + 4byte z generatora

    poprawna odpowiedz to 67 0A

    wchodzimy w kodowanie wariantowe
    vcd_scn_variantenkodierung
    manualne kodowanie
    40 byte c6 na F6 dla trybu A+ M
    E6 -> M

    wychodzimy
    f12
    wpisujemy 11 01 reset modułu

    3) tryb eco (wylaczenie lub ostatni ustawione)
    med40
    U mnie potrzebne byly pliki cbf z xentry 2020 i wtedy moduł med40 wykrył poprawnie sterownik silnika cr61

    cr61_cr61_12_33_00.dll

    zapytanie 27 0B
    odpowiedz 67 0B plus seed
    ZAPISAC 27 0C + key
    odpowiedz 67 0C

    w kodowaniu wariantowym wchodzimy w liste VCD_Implizite...
    opcja bietriebstrategie_stop_start wybieramy opcje ktora nas interesuje.
  • #15 wysłana przez greenwitch dnia 10 Feb 2021
  • Tutaj jest komplet plikow ktory pozwoli na realizacje modow o ktorych mowilem
    https://mega.nz/folder/otpn0QCR#yhLRfNfp5417PW5G6NbjAQ
  • #16 wysłana przez lukzlo22 dnia 13 Feb 2021
  • greenwitch, dzięki za podesłanie Twojej biblioteki, szczególnie za seedkey. Będę dziś może się bawił z odblokowywaniem ;)
  • #17 wysłana przez dive_popo dnia 13 Feb 2021
  • greenwitch, dzięki za podesłanie Twojej biblioteki, szczególnie za seedkey. Będę dziś może się bawił z odblokowywaniem ;)

    Czym to kodujecie w aucie ? Jest jakies tansze rozwiazanie zamiast ori walizki?
  • #18 wysłana przez greenwitch dnia 13 Feb 2021
  • Ja mam SD C3. Nie pamietam ile placilem. Ale Vediamo postawilem na nowszym kompie od zera i tym koduje.
  • #19 wysłana przez lukzlo22 dnia 13 Feb 2021
  • Ten rusek z filmiku wyżej używa często jakiegoś tańszego rozwiązania VCI czy jakoś tak, w jednym ze swoich filmików pokazuje to i jak się to nazywa, pokazuje również jak to zainstalować.
    Ja osobiście używam SD C4.
  • #20 wysłana przez greenwitch dnia 13 Feb 2021
  • Super ten kabel. Kosztuje na allegro 80pln.
    Trzeba pamietac ze bedzie dzialal tylko z vediamo 4.02.02.

Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu