Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Adam dnia 14 Nov 2012
  • Chcialbym podlaczyc dodatkowe swiatla. Ale jak je podlaczyc? Zapalnika z dlugich sie wziasc nieda. :(
  • #2 wysłana przez Magicd dnia 29 Mar 2017
  • Podczas "odświeżania/odkopywania" aż mnie forum ostrzegło, że odkopuje "naprawdę daleko" :)
    Ale w swojej 212 mam też ILS bi-xenon, dzisiaj w Trójmieście była spora mgła i mogę szczerze powiedzieć... te lampy w porównaniu z oświetleniem W204 przed liftingiem z p.mgłowymi z przodu są beznadziejne.

    To ponownie zmusiło mnie do zastanowienia się co zrobić z tym poważnym minusem E-klasy (słabym oświetleniem).

    Nie posiadam Night View Assyst i w sumie nie uważam, że będę go kiedyś potrzebować.
    Zastanawiam się dlatego czy gdy nie mam NVA lampa E2e11 w ogóle jest używana i jeśli nie, to czy mogę wymienić/wstawić tam zwykłą żarówkę H11 55W i w jakiś sposób uruchomić ją czy to jako światło p.mgłowe czy chociaż jako wsparcie dla "długich" ksenonów (które też są słabsze niż w W204).
    W w204 światła drogowe to były ksenony + H7... tutaj są tylko ksenony.
    W w204 na krętych drogach można było włączyć nawet ksenony + drogowe H7 + doświetlania zakrętów H11 co łącznie dawało około 290W oświetlenia - tutaj mamy jedynie mizerne 70W ksenonów i brak możliwości włączenia p.mgłowych czy doświetlania zakrętów "ręcznie".
  • #3 wysłana przez Remi dnia 30 Mar 2017
  • Myślę, że liczenie mocy pobieranej przez żarówki trochę się mija z celem, patrz raczej na ilość luks-ów... Włączałeś we mgle światło przeciwmgielne? Ono zmienia charakterystykę pracy reflektorów... Przyznam, że ja jakoś zdecydowanie nie mogę narzekać na jakość oświetlenia mojej 212-tki...
  • #4 wysłana przez Magicd dnia 30 Mar 2017
  • Myślę, że liczenie mocy pobieranej przez żarówki trochę się mija z celem, patrz raczej na ilość luks-ów... Włączałeś we mgle światło przeciwmgielne? Ono zmienia charakterystykę pracy reflektorów... Przyznam, że ja jakoś zdecydowanie nie mogę narzekać na jakość oświetlenia mojej 212-tki...

    Owszem - włączałem p. mgłowe tylne... właśnie dlatego przekonałem się iż przednie kompletnie nie sprawdzają się we mgle.
    Tutaj (212) są 2x ksenony 3200-3400 lm + ledy (ich światłości nie znam) do jazdy dziennej i postojowe w soczewkach.
    W 204-ce były 2x ksenony 3200-3400 lm + 2x H7 1500 lm + 2x H11 1000-1300 lm.
    Dane odnośnie światłości znalazłem u producentów żarówek.
    To daje wynik:
    - pełne oświetlenie: 11400 lm w 204 do 6400 lm w 212... 44% słabsze światła w W212.
    - drogowe: 9400 lm do 6400... 31% słabsze światła w W212.
    - mijania są identyczne.

    Oczywiście wiem, że światłość źródła światła nie przekłada się wprost na ilość światła jaka wychodzi z reflektora (odbłyśnik i soczewka mają duże znaczenie) ale z pustego i Salomon nie naleje.
    Gdy mówimy o źródle światła słabszym blisko 2x... trudno uzyskać porównywalne oświetlenie drogi...
  • #5 wysłana przez Remi dnia 30 Mar 2017
  • Jak włączasz tylne przeciwmgielne to zmienia się też charakterystyka świecenia przednich reflektorów...
    Przy dużym zamgleniu widać to wyraźnie...
  • #6 wysłana przez spektra dnia 10 Sep 2017
  • Panowie.
    Mam pytanie o przedni SAM. W W212 były różne reflektory. Xenony i H7. Pytanie, czy jak się wykoduje xenony to można włożyć H7 i odwrotnie. Kupując auto nie zwróciłem na to uwagi. Podłączyłem SD i widzę że kodowane są w nim xenony, natomiast fizycznie siedzą 2 x H7. No i problem z długimi. Po schemacie elektrycznym widać, że mogą być zarówno xenony jaki i H7. Ktoś coś.

    Pozdrawiam: Jarek
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu