Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez dom31 dnia 26 Sep 2023
  • Witam wszystkich, chciałbym przedstawić swoje auto, które kupiłem w sierpniu 2020 roku z przebiegiem 170874km.
    W212 E250 CGI, 2009 rok.
    Auto wyjechało z dosyć podstawowym wyposażeniem.
    W aucie zmieniłem sporo rzeczy i planuje dalej zmieniać.
    Postaram się zamieszczać tutaj postęp wszystkich prac i modyfikacji.
    Jeśli ktoś jest zainteresowany numerami części, linkami, zdjęciami - posiadam wszystko.

    Auto ma obecnie przejechane 272812km.

    Lista wyposażenia podstawowego:
    General Data
    Model E 250 CGI BlueEFFICIENCY
    Engine 271860 30 004476
    Transmission 722618 07 872494
    Order Number 0 9 206 06705
    Order Location ERFURT BRANCH
    Production Number 8104257
    Interior LEATHER - BLACK/ANTHRACITE (201A)
    Paint 1 BLACK (040U)
    Release Date 2009-09-29
    Delivery Date 2009-10-23
    Code Description
    040U BLACK
    061 STEUERCODE FUER KRAFTSTOFFPUMPE
    108 CONTROL CODE MARKETING
    110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
    198
    1P1 CONTROL CODE MARKETING
    200A LEATHER
    201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
    202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
    228 AUXILIARY HEATER
    229L GERMANY
    230 PARKING GUIDANCE
    236 ADAPTIVE REAR INTERIOR LIGHT
    255B Mercedes-Benz MOBILO WITH DSB AND GGD
    260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
    280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
    291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
    294 KNEE AIRBAG
    297 ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH
    2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
    302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
    332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
    386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
    3R3 COMPL. WINTER WHEEL - 16" LT-ALLOY 9-SPOKE DESIGN
    423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
    477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
    485 (COMFORT RUNNING GEAR)
    527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
    540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
    543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
    580 AIR CONDITIONER
    651 MOUNTED WINTER WHEELS
    734 TRIM PIECES - WOOD EUCALYPTUS
    800 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
    873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
    915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
    928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
    953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
    967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
    A12 AIR INJECTION
    A22 NEW CONVERTER GENERATION
    A34 TORSIONAL DAMPER VARIANT
    A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
    B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
    F212 MODEL SERIES 212
    FW LIMOUSINE
    G618 TRANSMISSION CODE VERSION 18
    GA AUTOMATIC TRANSMISSION
    HA REAR AXLE
    J54 JOINT FLANGE VARIANT
    K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
    K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
    K22 SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN
    L LEFT-HAND STEERING
    M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
    M18 DISPLACEMENT 1.8 LITER
    M271 R4-GASOLINE ENGINE M271
    P09 SUN PROTECTION PACKAGE
    R01 SUMMER TIRES
    R13 16" LIGHT ALLOY WHEEL 9-SPOKE DESIGN W/ WIDE TIRES
    U01 REAR BELT STATUS INDICATION
    U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
    U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
    V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
    VL FRONT AXLE HALF, LEFT
    VR FRONT AXLE HALF, RIGHT


    Lista moich modyfikacji:
    - felgi 18x8 MAM RS3,
    - oświetlenie zewnętrzne LED (światła mijania, drogowe, dzienne, przeciwmgielne),
    - usunięcie emblematów z klapy bagażnika,
    - usunięcie znaczków BlueEFFICIENCY z błotników,
    - wymiana lamp z tyłu na lampy z kierunkowskazami LED (przedlift) - konieczne było przeprogramowanie,
    - wymiana listew bocznych chromowanych na oryginalne czarne AMG,
    - oryginalna kamera cofania,
    - podsufitka czarna,
    - lusterko fotochromatyczne,
    - usunięty tłumik szmerów turbo - założona przejściówka Tornado Tuning Solutions,
    - zawór blow off GFB T9458,
    - uchwyt na napoje - A2046802391,
    - oświetlenie wnętrza LED,
    - oryginalne lampki na nogi z przodu LED,
    - czarny grill 55tech Motors,
    - czarne gwiazdy mercedesa przód i tył (A2218800086 - przód),
    - przyciemnione szyby z tyłu - folia 97%,
    - dedykowany większy intercooler Tornado Tuning Solutions,
    - silikonowe rury turbo Tornado Tuning Solutions,
    - filtr powietrza K&N 33-2965,
    - dystanse DYSTOM 20mm na tył,
    - czarna folia na chromowaną listwę klapy bagażnika,
    - oryginalne schowki foteli przednich - A2128100304, A2128100404,
    - dedykowany aluminiowy dolot,
    - customowy układ wydechowy 3 cale, downpipe 3 cale z katalizatorem 200 cpsi z oryginalnym rogałęzieniem z wersji 3.0 cdi z tłumikami przelotowymi (rezonator i strumiennica usunięte)
    - tylny dyfuzor A2128840108,
    - wymiana niektórych gumowych rurek na silikonowe

    Lista planowanych modyfikacji:
    - kodowanie AMG menu,
    - wyłączenie sondy lambda za katalizatorem - po zmianie wydechu wyrzuca błąd sondy,
    - budowa customowego układu dolotowego (do momentu filtra powietrza),
    - zawieszenie Bilstein B12 Pro Kit,
    - zegar ciśnienia doładowania Auto Gauge,
    - GFB Atomic Boost controller,
    - hybrydowe turbo,
    - strojenie silnika,
    - (ciągle się zastanawiam) przedni zderzak z wersji stylistycznej AMG

    Lista dotychczasowych napraw:
    - zrobiony rozrząd u Pardiego przy przebiegu 241558km,
    - wymieniony przewód skrzyni przy przebiegu 241558km (przeciekał),
    - wymieniona uszczelka turbiny przy przebiegu 241558km,
    - wymiana wózka tylnego przy przebiegu około 233000km (zardzewiały, popękał),
    - wymiana pękniętej gumowej rurki odpowietrzenia na silikonową Tornado Tuning Solutions przy przebiegu około 231000km

    Serwis:
    - olej silnikowy MB229.5 A3/B4 wymieniam co 9 tysięcy kilometrów - Liqui Moly 5w40 LEICHTLAUF HIGHT z filtrem Mann HU514Y plus Ceratec co trzecią wymianę oleju, ostatnio zmieniłem na Motul 8100 X-cess 5w40,
    - olej skrzyni wymieniam co 50 tysięcy kilometrów - Ravenol,
    - filtr kabinowy Mann FP29005 co 30 tysięcy kilometrów,
    - filtr powietrza myję co rok
  • #2 wysłana przez dom31 dnia 26 Sep 2023
  • #3 wysłana przez dom31 dnia 26 Sep 2023
  • Układ wydechowy:
    - downpipe 3 cale z katalizatorem 200cpsi
    - 3 cale na 2x2.25 cale
    - 2x tłumik przelotowy
    - dyfuzor sportowy A2128840108
  • #4 wysłana przez 0okm dnia 28 Sep 2023
  • Ładnie! Brakowało takich projektów na forum. :)
  • #5 wysłana przez dom31 dnia 01 Oct 2023
  • Zawór blow off GFB T9458 zamontowany w miejscu oryginalnego zaworu przy turbinie.
  • #6 wysłana przez dom31 dnia 02 Oct 2023
  • Aluminiowy dolot plus silikonowe rury. Mam plany na budowę customowych rur turbo z aluminium.
    Komora silnika wymaga solidnego mycia, auto po sezonie wakacyjnym jest całe zakurzone.
  • #7 wysłana przez dom31 dnia 11 Nov 2023
  • Jestem po wstępnych rozmowach z ludźmi, którzy mocno modyfikują jednostki m271 evo i doszliśmy do takich wniosków, że przed wstawieniem hybrydowego turbo zalecane będzie:
    - czyszczenie wtryskiwaczy,
    - czyszczenie przepustnicy,
    - wymiana wejścia przepustnicy na aluminiową, która oryginalnie jest plastikowa (niestety tutaj może być problem z dostępnością),
    - wymiana na nową pompy paliwa (tej w zbiorniku),
    - sprawdzenie stanu pompy paliwa wysokiego ciśnienia (też ze względu na przebieg),
    - sprawdzenie i ewentualna wymiana popychaczy zaworowych,
    - usunięcie najmniejszych wycieków oleju (tutaj słabym punktem jest podstawa filtra oleju - wymiana),
    - wymiana pozostałych rur gumowych na silikony (te do i z intercoolera mam już wymienione, chodzi o wszystkie pozostałe ze względu na możliwe mikropęknięcia i łapanie lewego powietrza),
    - zmiana paliwa na 98 z 95 (tutaj zastanawiam się nad użyciem paliwa 95 + dodatek Millers Oils Petrol Power ECOMAX).
    W zdrowej jednostce z moimi modyfikacjami (układ dolotowy, wydechowy) przewiduje się wzrost mocy do granic 270-280 koni mechanicznych z bezpiecznym softem.
    Turbo planuję wstawić z tylko tuningowaną stroną zimną.
    Dorzucam zdjęcia turbiny hybrydowej, która ma zmienioną stronę zimną i ciepła i inną gruszkę jednak jej cena jest dosyć zaporowa, ponieważ wynosi 1500 dolarów bez kosztów wysyłki i cła.

    Czy ktoś z Was jest już po takim zabiegu wymiany turbo na hybrydowe? Możecie podzielić się tym jaki serwis zrobiliście u siebie przed wymianą?
  • #8 wysłana przez dom31 dnia 25 Dec 2023
  • Przy przebiegu 277546km moje auto spotkał duży serwis.
    Lista napraw:
    - wymieniona podstawa filtra oleju (wyciek),
    - wymieniona uszczelka pokrywy zaworów,
    - wymieniona uszczelka oleju do turbo,
    - wymieniony łącznik wału,
    - wymieniony termostat (zepsuty),
    - wymieniona chłodnica płynu (pęknięta z dołu),
    - wymienione całe orurowanie płynu chłodniczego (końcówki były utlenione, a guma sparciała),
    - wymienione wszystkie rolki na bloku silnika (zużyte),
    - wymieniony pierścień ABS na lewym tylnym kole (tutaj zaczęły się dziać cuda, auto samo hamowało, skrzynia oszalała, trzymała biegi, zrzucała losowo, autem nie dało się normalnie jechać),
    - cały blok silnika razem z plastikowymi osłonami pod autem został umyty.

    Auto po naprawie ma mniejsze spalanie.
    Pewnie ze względu na mniejsze opory na rolkach.
    Przy spokojnej jeździe na drogach ekspresowych przy 120km/h na odcinku 303km spalanie wynosi teraz 7.5L, a tydzień przed naprawą w takich samych warunkach 9.2L.
  • #9 wysłana przez dom31 dnia 17 Jan 2024
  • Oryginalne felgi z oponami zimowymi 205/55R16 wróciły na samochód.
    Opony Continental WinterContact Ts 860 radzą sobie bardzo dobrze na śniegu mimu tylnego napędu. Mogę szczerzę polecić te opony na sezon zimowy.
    Spalanie zauważalnie spadło, ponieważ na oponach wielosezonowych Kleber Quadraxer 2 225/45R18 felgi 8jx18 wynosiło pomiędzy 7.5L, a 9.5L w trasie, a teraz wynosi około 6.5L, a 7.3L.
    Z tablicy producenta wynika jednak, że prawidłowe rozmiary opon na felgę 7.5jx16 powinny wynosić 205/60r16 lub 225/55r16.
    Ja jednak kupiłem auto już z takimi oponami i jeżdżę na nich ostatni sezon.
  • #10 wysłana przez 0okm dnia 19 Jan 2024
  • Niby różnica niewielka, ale widać że koła za małe. ;)  Na przyszły sezon zmiana.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu