Autor Wątek: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500  (Przeczytany 19010 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marecekd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 87
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDLX7DB9********
    • Zobacz profil
  • Samochód: X218
Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« dnia: 23 Września 2021, 18:26 28s »
Tak trochę po sąsiedzku - ujawnię się w końcu, bo podglądam i komentuję na forum od dłuższego czasu. W218, kupiony jako następca daily dla mojej żony - model 2012, użytkowany w tzw. warunkach ekstremalnych z punktu zużycia auta - w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Żona skotłowała prawie 35k przez pierwszy rok i poza kapciem i wytartym przyciskiem "on" na radiu jeszcze nic się (odpukać) w tym aucie nie dzieje.



Sam samochód jest genialny. Doładowane V8 robi niesamowitą robotę. Seryjny wydech w 500tce jest zaskakująco głośny, jak na Mercedesa. W S klasie z tym samym silnikiem na próżno szukac jakiegokolwiek odgłosu wydechu, a ten jest tak głośno, że w niedzielę rano na cichym osiedlu rano aż wstyd odpalać, taki wulgarny poranny bełkot... Przeciąg turbo przy wkręcaniu się na obroty całkiem przyjemny dla ucha i prowokuje do agresywnej jazdy, z czego moja żona jest akurat znana... Auto jest całkiem żwawe, zwłaszcza po przełączeniu w tryb sport, kiedy w końcu rusza z jedynki i otwiera przepustnicę do oporu jak tylko delikatnie depnie się bieg. Frajda z jazdy niemiłosierna. Póki co po roku jazdy średnia liczona na dystrybutorze (mam zboczenie i zapisuje wszystko) to 14.2l/100km.   



Wyposażenie - taki biedak. W odróżnieniu od W212 w zasadzie nie ma ani jednego elementu wnętrza nieobitego skórą, co jest fajne, ale z drugiej strony szybko się brudzi/niszczy. Deska rozdzielcza już powoli zaczyna mi odłazić, przyciski (radio) zaczynają się wycierać - 10 lat na to auto to już zaczyna być dużo (w odróżnieniu od W221 albo W211, gdzie jednak po 10 latach elementy skórzane wyglądały o wiele świeżej). Night View i samo-parkowanie to jedne z tych rzeczy, których nie użyłem drugi raz. Za to najbardziej zadowolony jestem z distronika, który działa tutaj po prostu jako cruise control, bez zbędnych dohamowań czy odbijania się od żółtej linii jak trzeba ominąć coś co na środku pasa leży (vel znienawidzony distronic plus).



Jedna rzecz, którą po prostu uwielbiam to siedzenia. Chociaż nie wyglądają jakoś super zgrabnie, to nie miałem jeszcze auta z tak wygodnymi fotelami. Masaże ustawione w tryb max robią niesamowitą robotę, a i bez włączonego "dynamika" trzymanie boczne jest akurat takie jak ma być. Znów porównam do S klasy (W221 i W222), w której bez względu na ustawienie po prostu nie mogłem się odnaleźć. Fotele w tym W218 są po prostu ge-nia-lne!

Zawieszenie regulowane - jak każdy airmatic - prawie 3cm róznicy między sportem a comfortem, dramatyczna różnica w tłumieniu - ja zwykle jeżdżę w sporcie, a żona tylko w C. Nie ma się do czego przyczepić - zestrojone jest fantastycznie, bez względu na ustawienie. Bagażnik taki sobie i tak naprawdę to drewno jachtowe nie pozwala za bardzo z niego skorzystać (bo przecież się porysuje).



Kilka modów, które zrobiłem (również dzięki temu forum/forumowi?) i wiedzy o dts/vediamo to:
1/ domykanie klapy z pilota
2/ litry paliwa w baku, w liczniku pod zasięgiem
3/ postojówki do jazdy dziennej (razem z dziennymi)
4/ eco - zapamiętanie ostatniego trybu jazdy

Nic tylko jeździć. A... w porównaniu do W212 jest to cholernie ciasne auto, więc nie polecam nikomu, kto ceni sobie przestrzeń (zwłaszcza S212).

Forum Mercedes E-Klasa

Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« dnia: 23 Września 2021, 18:26 28s »

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 592
  • Pomógł +12/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Września 2021, 10:09 14s »
Kurcze, moje marzenie :)  jest wspa-nia-ły - bardzo mi się podoba W218. Gratulacje! Jak będziesz sprzedawał - daj znać ;)

Offline marecekd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 87
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDLX7DB9********
    • Zobacz profil
  • Samochód: X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Lutego 2022, 14:06 13s »
Odkładane przez kilka miesięcy pierdoły w końcu na tyle się namnożyły, że trzeba było zająć podnośnik na cały weekend (i kilka kolejnych dni, jak się okazało).
- sworznie + wahacze dolne przednie
- chłodnica (bo niewiedzieć czemu zaczęła ciec)
- plastiki/uszczelki dookoła lamp i grilla (bo zniknęły, spłynęły od ciepła...)
- cieknący zbiornik spryskiwaczy - jak się okazało to po prostu rozpięty łącznik spryskiwacza lampy

Chłodnica jak się okazało w ogóle nie występuje w katalogu - po numerze części owszem - znalazłem wiele opcji używanych na niemieckim ebaju, ale mercedes z jakiegoś powodu wycofał zupełnie ten element (A 204 500 37 03) i zastąpił go nowym (A 204 500 36 03), a w WISie nie ma o tym ani słowa. Wiedzą o tym za to wszyscy sprzedawcy, bo ta chłodnica pasuje praktycznie do wszystkiego od 2007 do 2018 roku (od C przez E po CLSa i SLe AMG...). Wiecie o czym mowa? Na pierwszy rzut oka niby nie powinna pasować, ale jednak jednak...



I tyle... plastik mocowania zderzaka (w zasadzie jego górnej częsci - grilla) w tym aucie rozpadł mi się przy próbie zdjęcia zderzaka. Milutko... nie dziwię się, że jest tyle E klas i CLSów, w których te linie maski i grilla się nie pokrywają (albo są przesadnie wielkie) - złożenie tego na aucie, które nigdy nie miało nawet stłuczki parkingowej to 3h roboty. A co dopiero jak ktoś coś ruszył z przodu - aż boję się pomyśleć...



Zdjęte lampy trafiły do lakiernika na renowacje kloszy - zdarcie odpryskującego już lakieru bezbarwnego, polerkę i nową warstwę bezbarwnego. Powinno wystarczyć na kilka lat, aż auto nie przejdzie na zasłużoną emeryturę. Dodatkowo nowe uszczelki dookoła lamp (te durne gumowe elementy, których nawet nie bardzo wiem do czego mają służyć - mam nowe, jest ślicznie).



Ah jak miło jak auto znów zaczyna się po cichu przemieszczać nawet po największych progach zwalniających.

Przy okazji detailing wnętrza, bo po skończonej robocie wyglądało to jak po wojnie...



Podpowie ktoś czy do ustawiania zbieżności trzeba się w kolejce do ASO ustawić, czy warto ryzykować na normalnych stacjach? (jaka jest ta dodatkowa procedura w Mercedes-Benz, która uzasadnia koszt blisko 500 euro za tą robotę?).


Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lutego 2022, 09:37 01s »

Podpowie ktoś czy do ustawiania zbieżności trzeba się w kolejce do ASO ustawić, czy warto ryzykować na normalnych stacjach? (jaka jest ta dodatkowa procedura w Mercedes-Benz, która uzasadnia koszt blisko 500 euro za tą robotę?).

Lampy wyglądają rewelacyjnie!

Co do zbieżności to w Mercedesie to w większości modeli do pełnego ustawienia geometrii trzeba użyć śrub mimośrodowych. ASO nie ma na to monopolu ale mało który zakład ustawi wszystko jak trzeba i będzie te śruby miał od ręki.
Zresztą w ASO też nie raz nie mają od ręki. O ile pamiętam komplet śrub to około 600zł.
Ja ustawiałem geometrię w ASO przy ok. 65000km i jeszcze nie trzeba było stosować śrub - wszystko dało się ustawić na fabrycznych.



Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lutego 2022, 10:53 37s »
Tu nie chodzi o same śruby mimośrodowe. W autach z airmatikiem, zgodnie z WIS ustawienie geometrii wymaga najpierw: a/wykalibrowania airmatika, b/wypoziomowania nadwozia (fizycznie). I nikt tego nie robi poza ASO, bo i po co. A potem parametry są niby w porządku, a auto ściąga lub rżnie opony.

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lutego 2022, 20:06 27s »
Tu nie chodzi o same śruby mimośrodowe. W autach z airmatikiem, zgodnie z WIS ustawienie geometrii wymaga najpierw: a/wykalibrowania airmatika, b/wypoziomowania nadwozia (fizycznie). I nikt tego nie robi poza ASO, bo i po co. A potem parametry są niby w porządku, a auto ściąga lub rżnie opony.

Fakt, nie brałem pod uwagę, że ma airmatic'a. Podobno zrobienie tego w ASO dla auta z airmatic to prawie cały dzień roboty. Nie dziwne w takim razie, że cena jest wysoka.

Offline marecekd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 87
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDLX7DB9********
    • Zobacz profil
  • Samochód: X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Kwietnia 2022, 09:19 45s »
Zbieżność zrobiona w ASO, koszt ciut ponad 100 euro, więc nie ma tragedii, chłopaki mieli ocenić czy trzeba robić kalibrację airmatica - pomierzyli i wyszło, że nie musieli, więc koszt niższy niż oceniali na początek (około x2 tyle co w sumie zapłaciłem). Auto jedzie idealnie prosto.

Kolejny mod, tym razem kwestia użytkowa:



Wyjąć, upchnąć, włożyć i działa - box carplay. Wiem, wiem, nie OEM, ale działa idealnie. Bezprzewodowy AA, błyskawicznie parowany. Jakość wyświetlacza OEM w tej kompozycji - oceńcie sami: według mnie jest bomba. Ludzie, którym to pokazałem na FB nie wierzą, że wyświetlacz został oryginalny i pytają gdzie dostałem taki "kolorowy" wyświetlacz, bo twierdza, że ich NTG4.7 jest "czarno biały" - ot nieszczęśliwa paleta kolorystyczna domyślnego NTG...









Offline Tomasz D

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 112
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Kwietnia 2022, 09:47 54s »
Ile kosztował ten box i skąd kupiony ?

Offline marecekd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 87
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDLX7DB9********
    • Zobacz profil
  • Samochód: X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Kwietnia 2022, 10:19 04s »
Ten konkretnie produkt kupiłem. Sprzedawany pod marką Roadtop.

Offline marecekd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 87
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDLX7DB9********
    • Zobacz profil
  • Samochód: X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Kwietnia 2022, 12:00 25s »


witamy nowego członka rodziny!

Offline rycho31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: CLS 63 AMG 4Matic X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Maja 2022, 09:25 41s »
Zbieżność zrobiona w ASO, koszt ciut ponad 100 euro, więc nie ma tragedii, chłopaki mieli ocenić czy trzeba robić kalibrację airmatica - pomierzyli i wyszło, że nie musieli, więc koszt niższy niż oceniali na początek (około x2 tyle co w sumie zapłaciłem). Auto jedzie idealnie prosto.

Kolejny mod, tym razem kwestia użytkowa:



Wyjąć, upchnąć, włożyć i działa - box carplay. Wiem, wiem, nie OEM, ale działa idealnie. Bezprzewodowy AA, błyskawicznie parowany. Jakość wyświetlacza OEM w tej kompozycji - oceńcie sami: według mnie jest bomba. Ludzie, którym to pokazałem na FB nie wierzą, że wyświetlacz został oryginalny i pytają gdzie dostałem taki "kolorowy" wyświetlacz, bo twierdza, że ich NTG4.7 jest "czarno biały" - ot nieszczęśliwa paleta kolorystyczna domyślnego NTG...









Nie robiles jakies fotorelacji?

Offline marecekd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 87
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDLX7DB9********
    • Zobacz profil
  • Samochód: X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Maja 2022, 09:43 31s »
Tam naprawdę jest niewiele roboty, a wszystkie filmy na YT opisują doskonale w jaki sposób się dobrać do konsoli (i szczególnie do tego klipsa nad stacyjką, którego trzeba wypchnąć żeby zdjąć dekor konsoli).

Zamówiłem już kolejny box - tym razem do czarnego. Jak dotrze, to zrobię trochę lepsze fotki i może film jakiś dokręcę.

Offline rycho31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: CLS 63 AMG 4Matic X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Maja 2022, 12:23 39s »
Tam naprawdę jest niewiele roboty, a wszystkie filmy na YT opisują doskonale w jaki sposób się dobrać do konsoli (i szczególnie do tego klipsa nad stacyjką, którego trzeba wypchnąć żeby zdjąć dekor konsoli).

Zamówiłem już kolejny box - tym razem do czarnego. Jak dotrze, to zrobię trochę lepsze fotki i może film jakiś dokręcę.
Super, bo ja to taka troche melepeta w takich sprawach jestem. zaraz tu cos ulamie tam zgubie :E

Offline marecekd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 87
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDLX7DB9********
    • Zobacz profil
  • Samochód: X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Lipca 2022, 13:38 46s »


Odświeżam stary wątek: biały w przechowalni od miesiąca, a tymczasem w czarnym porobione pierdoły eksploatacyjne, detailing i szybki kurs do zaprzyjaznionej kuźni po więcej koni... po doświadczeniach z tym silnikiem w W222 w ogóle nie miałem skrupułów. On powinien tak wyjeżdżać z fabryki.





Było 430, wyszło 522 kunia. Jest dobrze!

Przy okazji wpadł też box, tym razem wyrobiłem się już w 2 godziny, bez żadnego stresu. Polecam jak zwykle ten produkt:



No i janosik oczywiście działa, bo bez tego po Polsce się już chyba nie da jeździć dziś...






Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Lipca 2022, 17:47 59s »
Piękne auto, gratki

Offline marecekd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 87
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDLX7DB9********
    • Zobacz profil
  • Samochód: X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Sierpnia 2022, 09:04 36s »
prawie dwa miesiące dobiegają końca... ehh... trzeba wracać do szarej rzeczywistości.



Ponad 8k km zrobione, ogranicznik wymacany gdzieś pod Hamburgiem (310km/h!), zaliczone nawet jedne (mało udane) zawody, gdzie można było sprawdzić czas 0-200 legalnie. Średnie spalanie z całych wakacji niewiele ponad 10 (turlanie się po Warszawie i załatwianie spraw urzędowych psuje średnią ;-) ), problemów z autem: zero. Sama frajda... aż szkoda mi go zostawiać - może jeszcze za rok się zobaczymy (o ile go nie sprzedam). Jedyna uwaga - box roadtop'a przestał działać. Musiałem go zdemontować i udało mi się odesłać - czekam na drugi (niestety), więc po europie jeździliśmy bez udogodnień szerokoekranowych.

Auto przyjechało na runflatach bridgestone'a (opony z 19 roku, więc całkiem świeże), ale po pierwszym tysiącu km poszły na śmietnik  bo nie da się po prostu jeździć - plecy bolą, a ja nie mam już 20 lat... Na ich miejsce wpadły na szybko nowe Advany z homologacją MO (jedyne, na które nie musiałem czekać 2 tygodni po mimo obdzwonienia wszystkich oponeo i tym podobnych pośredników!!!). Problem w tym aucie to dziwny setup (2 rozmiary), a do tego nie chciałem runflatów, więc wziąłem to co było. I nie mam żadnych zastrzeżeń - jest cicho i bardzo kulturalnie. A do tego w końcu trzymają też coś na mokrym.

Dodam jeszcze jedno - zakochałem się w 4Matiku. Myślałem, że RWD z tym silnikiem jest fajny, ale dopiero przy 4M auto żyje. Porównanie identycznego auta (2012 CLS 500 vs 2013 4M 500) to niebo a ziemia. Będzie mi ciężko się teraz przekonać do auta bez 4M.


(trasa dookoła Bałtyku)


(wyzerowany przy wymianie opon)

Offline rycho31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: CLS 63 AMG 4Matic X218
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Października 2022, 18:26 44s »
Tam naprawdę jest niewiele roboty, a wszystkie filmy na YT opisują doskonale w jaki sposób się dobrać do konsoli (i szczególnie do tego klipsa nad stacyjką, którego trzeba wypchnąć żeby zdjąć dekor konsoli).

Zamówiłem już kolejny box - tym razem do czarnego. Jak dotrze, to zrobię trochę lepsze fotki i może film jakiś dokręcę.

Mam pytanko odnosnie kamery cofania. czy dziala u ciebei orginalna kamera i ewentualnie jak ja podlaczyles. Mi jako ze musialem wymienic deske montowali w serwisie mercedesa, ale nie udalo im sie uruchomic kamery cofania.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Października 2022, 18:26 44s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock