Autor Wątek: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500  (Przeczytany 931 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marecekd

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDLX7DB9********
    • Zobacz profil
  • Samochód: X218
Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« dnia: 23 Wrzesień 2021, 18:26 28s »
Tak trochę po sąsiedzku - ujawnię się w końcu, bo podglądam i komentuję na forum od dłuższego czasu. W218, kupiony jako następca daily dla mojej żony - model 2012, użytkowany w tzw. warunkach ekstremalnych z punktu zużycia auta - w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Żona skotłowała prawie 35k przez pierwszy rok i poza kapciem i wytartym przyciskiem "on" na radiu jeszcze nic się (odpukać) w tym aucie nie dzieje.



Sam samochód jest genialny. Doładowane V8 robi niesamowitą robotę. Seryjny wydech w 500tce jest zaskakująco głośny, jak na Mercedesa. W S klasie z tym samym silnikiem na próżno szukac jakiegokolwiek odgłosu wydechu, a ten jest tak głośno, że w niedzielę rano na cichym osiedlu rano aż wstyd odpalać, taki wulgarny poranny bełkot... Przeciąg turbo przy wkręcaniu się na obroty całkiem przyjemny dla ucha i prowokuje do agresywnej jazdy, z czego moja żona jest akurat znana... Auto jest całkiem żwawe, zwłaszcza po przełączeniu w tryb sport, kiedy w końcu rusza z jedynki i otwiera przepustnicę do oporu jak tylko delikatnie depnie się bieg. Frajda z jazdy niemiłosierna. Póki co po roku jazdy średnia liczona na dystrybutorze (mam zboczenie i zapisuje wszystko) to 14.2l/100km.   



Wyposażenie - taki biedak. W odróżnieniu od W212 w zasadzie nie ma ani jednego elementu wnętrza nieobitego skórą, co jest fajne, ale z drugiej strony szybko się brudzi/niszczy. Deska rozdzielcza już powoli zaczyna mi odłazić, przyciski (radio) zaczynają się wycierać - 10 lat na to auto to już zaczyna być dużo (w odróżnieniu od W221 albo W211, gdzie jednak po 10 latach elementy skórzane wyglądały o wiele świeżej). Night View i samo-parkowanie to jedne z tych rzeczy, których nie użyłem drugi raz. Za to najbardziej zadowolony jestem z distronika, który działa tutaj po prostu jako cruise control, bez zbędnych dohamowań czy odbijania się od żółtej linii jak trzeba ominąć coś co na środku pasa leży (vel znienawidzony distronic plus).



Jedna rzecz, którą po prostu uwielbiam to siedzenia. Chociaż nie wyglądają jakoś super zgrabnie, to nie miałem jeszcze auta z tak wygodnymi fotelami. Masaże ustawione w tryb max robią niesamowitą robotę, a i bez włączonego "dynamika" trzymanie boczne jest akurat takie jak ma być. Znów porównam do S klasy (W221 i W222), w której bez względu na ustawienie po prostu nie mogłem się odnaleźć. Fotele w tym W218 są po prostu ge-nia-lne!

Zawieszenie regulowane - jak każdy airmatic - prawie 3cm róznicy między sportem a comfortem, dramatyczna różnica w tłumieniu - ja zwykle jeżdżę w sporcie, a żona tylko w C. Nie ma się do czego przyczepić - zestrojone jest fantastycznie, bez względu na ustawienie. Bagażnik taki sobie i tak naprawdę to drewno jachtowe nie pozwala za bardzo z niego skorzystać (bo przecież się porysuje).



Kilka modów, które zrobiłem (również dzięki temu forum/forumowi?) i wiedzy o dts/vediamo to:
1/ domykanie klapy z pilota
2/ litry paliwa w baku, w liczniku pod zasięgiem
3/ postojówki do jazdy dziennej (razem z dziennymi)
4/ eco - zapamiętanie ostatniego trybu jazdy

Nic tylko jeździć. A... w porównaniu do W212 jest to cholernie ciasne auto, więc nie polecam nikomu, kto ceni sobie przestrzeń (zwłaszcza S212).

Forum Mercedes E-Klasa W212

Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« dnia: 23 Wrzesień 2021, 18:26 28s »

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 573
  • Pomógł +12/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Wrzesień 2021, 10:09 14s »
Kurcze, moje marzenie :) jest wspa-nia-ły - bardzo mi się podoba W218. Gratulacje! Jak będziesz sprzedawał - daj znać ;)

Forum Mercedes E-Klasa W212

Odp: Wiecznie zakurzony kuzyn W218 CLS500
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Wrzesień 2021, 10:09 14s »