Autor Wątek: Co ile wymiana oleju ?  (Przeczytany 8608 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bebza

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 200CDI
Odp: Co ile wymiana oleju ?
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Sierpień 2018, 15:46 17s »
Heh, ja to wiem. Pisałem bardziej w kontekście wymiany co 25 kkm wg interwału zalecanego przez Mercedes-Benz. Wiem z doświadczenia, że spora część kierowców jak widzi interwał 25 kilo km, to tam w ogóle nie zagląda, a później płacz...

Nie wierzę w te długie przebiegi, ani w rekomendowane oleje (nie mówię tu o parametrach) typu tylko Castrol lub tylko Mobil.
Jeżdżąc kiedyś przez długi czas autami VW pamiętam jak w serwisie absolutni etylko Castrol   LongLife itd. Nagle VW się trochę pokłóciło z Castrolem i zalecany był tylko i wyłącznie Shell... To o czymś świadczy.

Offline George

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Pomógł +1/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: E212, 350 CDI
Odp: Co ile wymiana oleju ?
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Kwiecień 2019, 13:44 16s »
Witam Serdecznie,

wątek dość stary, ale szukając informacji w internecie niejedna osoba jeszcze na niego trafi.

Osobiście posiadam W212 E350 CDI od kilku dobrych lat. Średnio rocznie przebieg na poziomie 50k kilometrów. Przyznam, że od zawsze stosuje zalecania producenta co do wymiany oleju. W moim przypadku interwał to 25k. Wszystkie przeglądy robione w ASO.

Obecnie przebieg na poziomie 290k, brak problemów z jednostką.

Sądzę, że najistotniejsze tutaj jest rozpatrywanie tego jak korzysta się z samochodu. Trasy długie, autostrady, prędkości w granicach 130-160km/h mają zdecydowanie inny wpływ na nasz silnik, niż miasto, 0-90 km/h i stanie w korkach. Powoduje to prostą relację. Trasa, spalanie na poziomie 6,3-7,3 l/100km. Miasto, spalanie na poziomie 9-11 l/100km.

Pierwszym przypadek, który bezpośrednio się mnie tyczy, przestrzeganie zalecanych interwałów jest jak najbardziej wskazane. Popieram to bezpośrednio przebiegami jak i niezawodnością jaką samochód oferuje przez wszystkie lata. Zawsze dojechał od przeglądu do przeglądu.

Drugi przypadek, może także mieć swoje uzasadnienia. Obciążenie silnika, wynikające z przyspieszania, sytuacje stop and go w korkach, krótkie dystanse. Ma to bezpośredni wpływ na naszą jednostkę.

Rozpatrując "zużycie" się oleju w czasie, trzeba brać pod uwagę możliwości akumulacji nieczystości powstających podczas spalania paliwa. Logicznym jest, że przy przebiegu 20k kilometrów zakładając jazdę w długich trasach spalimy 1460 l (średnie spalanie 7,3l), przy jeździe w mieście 2000l (średnie spalanie 10l).

Sam fakt różnicy ponad 1/3 ilości paliwa między jazdą miejska i trasą pokazuje, że filtr oleju będzie musiał zakumulować o 1/3 więcej nieczystości. To samo tyczy się samego oleju. Są to skrajne przypadki.

Biorąc pod uwagę, że tryb mieszany u każdego wygląda inaczej, można założyć że zarówno wymiana oleju przy 15k kilometrów jak i 25k kilometrów ma sens. Wszystko jest zależne od tego jak użytkowana jest jednostki.

Pomijam tutaj fakt tankowania "słabego" paliwa na stacjach No Name, innego niż zalecany rodzaj oleju, spalania w okresie zimowym i letnim czy nawet porównywania jazdy miejskiej u różnych użytkowników. Miasto miastu nie równe i nie porównywał bym mniejszych miasto do metropolii pokroju Warszawy, Krakowa, Wrocławia czy Berlina lub Essen.

Osobiście dobierał bym interwał do tego jak użytkowany jest pojazd i w zależności od częstości krótkich tras, zmniejszał bym interwał zmiany oleju. Czynnikiem istotnym była by tutaj zdrowa kalkulacja ilości paliwa, które przez naszą jednostkę zostało spalone. Jest ono głównym źródłem zanieczyszczeń powstających w silniku.

W kwestii skrzyni biegów, zmiana oleju między 60k a 80k kilometrów ma jak najbardziej sens. Skrzynia podczas tej operacji dostaje nie tylko nowy olej, ale i filtr, co pozwala zawsze mieć odpowiedni przepływ i zapobiega zatkaniu się. Dodatkowo pozwala to sprawdzić czy nie ma większych opiłków i w razie pozytywnego rozpoznania przeprowadzić regeneracje, co nie spowoduje uszkodzenia układu.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników zarówno forum jak i samego Mercedesa W212, mimo że jest stanowczo głośniejszy od W211, to nadal daje dużo frajdy z jazdy. 

Offline gosdarek

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 220 CDI
Odp: Co ile wymiana oleju ?
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Kwiecień 2019, 21:55 02s »
i wszystko jasne...
Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz ale ja i tak zawssze wymieniam co 10t (prejechalem 200tys bez problemow w 3 lata)
pozdrawiam

Offline TKM

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e63
Odp: Co ile wymiana oleju ?
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Wrzesień 2019, 14:46 34s »
Drodzy forumowicze :-)
Taki wątek znajduje się chyba na każdym auto-forum, polskim i zagranicznym, od forum Tata do Ferrari.
Niestety to co czytam w tym wątku jest raczej żenujące, niestety. Poziom fachowości i argumentów raczej jak w kolejce do warzywniaka.
Najczęstsza opinia to "ja wymieniam wg. wskazań/zaleceń asystenta/producenta.
To ja się pytam: po co ta dyskusja i forum???
Można by przyjąć, że te zalecenia i to norma i dać spokój dyskusjom.
Niestety:
1/ producenci (aut oraz olejów) nie mają patentu nieomylności (błędy konstrukcyjne i produkcyjne ....)
2/ ci producenci mają zielone pojęcie o tym co wy z tym autem robicie!

ad.1/ silnik M156 (6.2 amg) znany z c63, e63, sls, gt ... Ponoć legendarna konstrukcja AMG. Jeżeli będziecie stosować się do zaleceń Mercedesa to najdalej (!) po 150-180K do wymiany co najmniej wałki rozrządu i regulatory wyprzedzenia. W tych silnikach bezpieczny interwał to 7-8tyś - przy cywilnej eksploatacji! i to pilnując, żeby poziom zawsze oscylował wokół 3/4 poziomu (bardzo ważne)
To znany problem z tymi motorami, a jednak zdarzają się egzemplarze ponad 200K bez śladów zużycia krzywka/popychacz, pomimo że olej był wymieniany w ASO średnio co 20K!
Ktoś tu pisze, że zbyt częste zmiany to narażenie silnika na działanie kwasów, detergentów ect.. To ja powiem tak, biedne silniki Ferrari, bo im zmieniają olej co 2 tysiące. Tylko czemu? Przecież te kwasy zjedzą im te motory! A detergenty wypłuczą uszczelki pewnie.
Dlaczego w samochodach sportowych (w sporcie) wymienia się olej przy każdej okazji?
Dlatego jest też inna zasada, której nie uwzględniają algorytmy zaszyte w naszych autach. A brzmi ona tak dałeś w dupę autu - dałeś w dupę najbardziej olejowi, więc go zmień.
Ktoś tu rozsądnie napisał, że to niewielki koszt w porównaniu do innych kosztów.
To czy wcześniej zmienić olej powinieneś wiedzieć Ty, bo ty wiesz co sie działy z autem od ostatniej zmiany. Olej to głównie mieszanina długich łańcuchów węglowodorowych, które degradują się od najróżniejszych czynników, chemicznych, termicznych, mechanicznych ect. i ten proces trwa ciągle, a jego prędkość zależy też od ciebie.
Jest też kwestia jakości olejów, bo na rynku co raz więcej podróbek. Na forum Audi widziałem kilka wątków o tym jak odróżnić oryginalny Motul od lewego. Dlaczego bezpieczniej kupować olej z beczki!
Niestety tu też mogą się zdarzyć wpadki. Dostaliśmy kiedyś 2 beczki oleju wyścigowego, prosto od BP (sponsorował). Dopiero po dwu krotnym zarżnięciu silnika okazało się, że olej był wadliwy/winny! A po drodze zmienialiśmy wszystko: smok, pompę, kształt miski...
Moim zdaniem konkluzja powinna taka, że wskazania producentów to powinna być tylko ostateczna granica użytkowania oleju, a najlepszy wskaźnik powinien być u Was w głowie. Pozdrawiam     

Online gustavson

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220 CDI
Odp: Co ile wymiana oleju ?
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Listopad 2019, 23:03 33s »
Witam

Dlatego jest też inna zasada, której nie uwzględniają algorytmy zaszyte w naszych autach. A brzmi ona tak dałeś w dupę autu - dałeś w dupę najbardziej olejowi, więc go zmień.

Zgadzam się z powyższym. Uważam, że interwał wymiany oleju w dużej mierzy zależy od tego gdzie i w jaki sposób użytkujemy autko. W starym samochodzie mam na wyświetlaczu m.in komunikat "OIL SERVICE" czy jakoś tak(dokładnie nie pamiętam, a nie chce mi się teraz wychodzić), który pokazuje jaki mogę pokonać dystans do następnej wymiany oleju. Ogólnie to nie zwracam uwagi na te wskazania, bo dużo nie jeżdżę i olej regularnie wymieniam co roku, przed okresem zimowym, ale kiedyś postanowiłem sprawdzić jak się mają te wskazania do mojego stylu jazdy. Przy wymianie oleju, gdy zrobimy reset wspomnianej funkcji "OIL SERVICE"(tylko przez OBD) pokazuje nam 24500km, czyli gdybyśmy jeździli wyłącznie autostradami, to teoretycznie od wymiany do wymiany powinniśmy się zmieścić w dwudziestu kilku tysiącach kilometrów . Jak już wspomniałem dużo nie jeżdżę - rocznie robię średnio do 15k km w cyklu mieszanym, ze wskazaniem na jazdę w mieście, no i lubię "depnąć", zwłaszcza spod świateł ;) I wynik testu był taki, że od wymiany do wymiany wg. licznika przejechałem coś ok. 12k km, zaś "OIL SERVICE" pokazywał chyba niecałe 100 km.

Pozdro.:)

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!