Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez jary dnia 20 Apr 2018
  • witam
    co ile wymieniac olej ? rocznie bede robil ok 8 tys km ? (e400 w207)
    jaki olej najlepiej ? czy wymiana mozliwa tylko w ASO czy mozna w innym zakladzie ? jest normalny korek spustowy ?
    tak samo jak z wymiana oleju w skrzyni

    samochod ma 44 tys
  • #2 wysłana przez Grucha dnia 20 Apr 2018
  • witam
    co ile wymieniac olej ? rocznie bede robil ok 8 tys km ? (e400 w207)
    jaki olej najlepiej ? czy wymiana mozliwa tylko w ASO czy mozna w innym zakladzie ? jest normalny korek spustowy ?
    tak samo jak z wymiana oleju w skrzyni

    samochod ma 44 tys

    Ja mam zasadę, że w każdym aucie, które mam, wymieniał olej co 10 tkm. Jeśli nie zrobisz tyle w rok, to co roku.

    Olej wymieni Ci każdy średnio ogarnięty mechanik (chyba, że masz gdzie, to możesz sam).

    W skrzyni zawsze, w każdym aucie, co 60 tkm. Tutaj jadę do specjalistycznego zakładu.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • #3 wysłana przez Remi dnia 20 Apr 2018
  • Trzymam się tego pokazuje assyst, a w skrzyni co 60 tysięcy km...
    A dzięki rabatom robię to wszystko w ASO
  • #4 wysłana przez sewan dnia 20 Apr 2018
  • Olej w silniku wg wskazań assysta - czyli co 20 albo 25k km.
    Wymiana częściej to (zakładając użycie właściwego oleju) czyste marnotrawstwo pieniędzy.
    Olej w skrzyni - szczególnie w 7G+ i 9G - co 60k km i tylko w ASO.
  • #5 wysłana przez Remi dnia 20 Apr 2018
  • Assyst też wymusza co rok... Nawet jeśli się nie najechało km...
  • #6 wysłana przez Grucha dnia 20 Apr 2018
  • Olej w silniku wg wskazań assysta - czyli co 20 albo 25k km.
    Wymiana częściej to (zakładając użycie właściwego oleju) czyste marnotrawstwo pieniędzy.

    Jestem trochę innego zdania, w którym utwierdziłem się przez ostatnie ponad 1,5 mln km użytkując niekiedy auta po 300-400 tkm: zmiana oleju co 10 tkm odpłaca się w przyszłości znacząco mniejszymi rachunkami za naprawy.
    Koszt zmiany oleju i filtra, w zestawieniu z całością kosztów eksploatacyjnych, jest marginalny.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • #7 wysłana przez Kajtek1 dnia 20 Apr 2018
  • Wczesniejsza wymiana oleju to nie tylko marnotrastwo pieniedzy, ale takze zalewanie silnika nadmiarem kwasow i detergentow.
    Olej ma dodatki uszlachetniajace liczone na uzywanie go zgodnie z instrukcja.
    Czyli nowy olej ma nadmiar, zuzywa je w ok 1/2 recomendowanego przebiegu i potem ma niedomiar. Dlatego warto dodac troche oleju w trakcie.
    Jesli wymieniasz olej w 1/2 zalozonego przebiegu, to masz ciagly nadmiar kwasow.
    Co do 7G to Mercedes-Benz zongluje rekomendacjami.
    W211 mial jedyna zmiane oleju rekomendowana przy 60t km i koniec. Wlasnie zmienilem olej na takiej przy prawie 300t, wiec olej przejechal 240,000 km bez zadnych problemow. Troche pylu na magnesach.
    Inna sprawa co uznacie za zmiane oleju - wiele warsztatow otworzy korek, co spusci ok 5l i zostawiajac wszystkie brudy na spodzie doleje nowego oleju.
    Ja sciagnalem miske, wytarlem do sucha, spuscilem olej z konwertora i z nowym filtrem wlalem ponad 8l nowego oleju.
  • #8 wysłana przez Grucha dnia 20 Apr 2018
  • Wczesniejsza wymiana oleju to nie tylko marnotrastwo pieniedzy, ale takze zalewanie silnika nadmiarem kwasow i detergentow.
    Olej ma dodatki uszlachetniajace liczone na uzywanie go zgodnie z instrukcja.
    Czyli nowy olej ma nadmiar, zuzywa je w ok 1/2 recomendowanego przebiegu i potem ma niedomiar. Dlatego warto dodac troche oleju w trakcie.
    Jesli wymieniasz olej w 1/2 zalozonego przebiegu, to masz ciagly nadmiar kwasow.
    Co do 7G to Mercedes-Benz zongluje rekomendacjami.
    W211 mial jedyna zmiane oleju rekomendowana przy 60t km i koniec. Wlasnie zmienilem olej na takiej przy prawie 300t, wiec olej przejechal 240,000 km bez zadnych problemow. Troche pylu na magnesach.
    Inna sprawa co uznacie za zmiane oleju - wiele warsztatow otworzy korek, co spusci ok 5l i zostawiajac wszystkie brudy na spodzie doleje nowego oleju.
    Ja sciagnalem miske, wytarlem do sucha, spuscilem olej z konwertora i z nowym filtrem wlalem ponad 8l nowego oleju.

    Dla „podtrzymania” Twojej teorii polecam historię silników 2,0 TDI PD VAG oraz 2,0 d (N47) BMW.
    Zapoznaj się z zaleceniami producentów i ich skutkami.

    Nota bene: w przypadku olejów zalecenia producenta uważasz niemal za świętość a rekomendacje tych samych producentów w kwestii rozmiarów opon ignorujesz...
    Ciekawa wybiórczości.
  • #9 wysłana przez Kajtek1 dnia 20 Apr 2018
  • Wyglada Grucha ze forum nie jest w stanie Ci pomoc.
    Jesli nie jestes w stanie zrozumiec jak rozne obroty opon moga oglupiac komputer samochodu i wymyslasz swoje wlasne teorie podajac je jako zalecenia producenta, to sprawa przekracza mozliwosci forum.
  • #10 wysłana przez Grucha dnia 20 Apr 2018
  • Wyglada Grucha ze forum nie jest w stanie Ci pomoc.
    Jesli nie jestes w stanie zrozumiec jak rozne obroty opon moga oglupiac komputer samochodu i wymyslasz swoje wlasne teorie podajac je jako zalecenia producenta, to sprawa przekracza mozliwosci forum.

    ...i moje własne teorie zamieściłem w instrukcji obsługi Mercedes-Benz, co uwidocznił na zdjęciu jeden z kolegów...
    Faktycznie forum i informacje producenta niektórym nie są w stanie pomóc...zgadzam się z Twoimi obserwacjami.

    (Producent oficjalnie podaje dane rozmiary opon po to, żeby użytkownikom narobić kłopotów i ogłupić komputery montowane i swoich autach - teoria godna Nobla...z dziedziny logiki)
  • #11 wysłana przez Kajtek1 dnia 20 Apr 2018
  • Majaczysz. Gdzie w instrukcji widziales rekomendacje na zakladanie opon o roznych obrotach/km ?
  • #12 wysłana przez Remi dnia 20 Apr 2018
  • A kto poza Tobą majaczy o takich oponach?
    Ani Prezes, ani nikt w tym wątku o takich nie pisał, więc przestań się głupio mądrzyć, naucz czytać ze zrozumieniem i skończ temat bo kolejna osoba zwraca Ci uwagę, a Ty dalej swoje bzdury wypisujesz!
  • #13 wysłana przez Grucha dnia 20 Apr 2018
  • A kto poza Tobą majaczy o takich oponach?
    Ani Prezes, ani nikt w tym wątku o takich nie pisał, więc przestań się głupio mądrzyć, naucz czytać ze zrozumieniem i skończ temat bo kolejna osoba zwraca Ci uwagę, a Ty dalej swoje bzdury wypisujesz!

    No w tym właśnie sęk! Kolega zapytał o opony w rożnych rozmiarach, nie wspominając nic o prędkościach obrotowych, a ten wyskoczył, jak Filip z konopii i truje bułę o czymś innym, jakby miał klapki na oczach
  • #14 wysłana przez Driv3r dnia 20 Apr 2018
  • Olej w silniku wg wskazań assysta - czyli co 20 albo 25k km.
    Wymiana częściej to (zakładając użycie właściwego oleju) czyste marnotrawstwo pieniędzy.

    Jestem trochę innego zdania, w którym utwierdziłem się przez ostatnie ponad 1,5 mln km użytkując niekiedy auta po 300-400 tkm: zmiana oleju co 10 tkm odpłaca się w przyszłości znacząco mniejszymi rachunkami za naprawy.
    Koszt zmiany oleju i filtra, w zestawieniu z całością kosztów eksploatacyjnych, jest marginalny.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Jestem tego samego zdania.
    Zmieniam po ok 10tyś km lub po roku.
    Olej może i jest w stanie wytrzymać te 25tyś km, ale filtr jest mały i ma ograniczoną pojemność...
  • #15 wysłana przez Kajtek1 dnia 21 Apr 2018

  • Z innej beczki: pokaż mi jakikolwiek fachowy materiał traktujący o szkodliwości częstszej wymiany oleju dla silników.


    Klania sie wujek Google https://www.google.com/search?q=jak+czesto+zmieniac+olej+silnikowy&rlz=1C1CHZL_enUS694US694&oq=jak+CZ%C4%98STO+zmieniac+ol&aqs=chrome.1.69i57j0l5.15978j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
    Ale jak nie umiales przeczytac dlaczego opony o innych obrotach moga wprowadzic chaos w ESP, jaka gwarancja ze to przeczytasz ze zrozumieniem?
    Ja jak mam watpliwosci, to wysylam probke oleju do laboratorium po analize a nie wprowadzam chaos na forum.
  • #16 wysłana przez Grucha dnia 21 Apr 2018

  • Z innej beczki: pokaż mi jakikolwiek fachowy materiał traktujący o szkodliwości częstszej wymiany oleju dla silników.


    Klania sie wujek Google https://www.google.com/search?q=jak+czesto+zmieniac+olej+silnikowy&rlz=1C1CHZL_enUS694US694&oq=jak+CZ%C4%98STO+zmieniac+ol&aqs=chrome.1.69i57j0l5.15978j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
    Ale jak nie umiales przeczytac dlaczego opony o innych obrotach moga wprowadzic chaos w ESP, jaka gwarancja ze to przeczytasz ze zrozumieniem?
    Ja jak mam watpliwosci, to wysylam probke oleju do laboratorium po analize a nie wprowadzam chaos na forum.

    Kajtek1...
    Dzięki za lekturę. Czy pofatygowałeś się przeczytać treści zamieszczone pod przesłanymi linkami?
    Chyba nie! Bo gdybyś przeczytał, nie wysłałbyś ich. Tylko się ośmieszasz.
    W każdym, podkreślam: W KAŻDYM z przesłanych przez Ciebie materiałów podkreślają, że należy z ograniczonym zaufaniem podchodzić do zaleceń producentów aut dotyczących tak popularnych dzisiaj długich interwałów wymiany olejów. W każdym sugerowane jest ich skrócenie!!!
    Naprawdę masz problemy ze zrozumieniem treści?
    Natomiast z żadnym, podkreślam: W ŻADNYM z tych materiałów nie ma słowa o szkodliwości częstszej, niż zalecana wymiany środka smarnego w silniku.

    Każda z tych treści jedynie...potwierdza moją wypowiedź
  • #17 wysłana przez Magicd dnia 21 Apr 2018
  • Ja wymieniam olej co tyle co AssystPlus nakazuje.
    Używam oleju z wyższej półki (przewyższający wymagania na olej Mercedes-Benz) Mobil 1 ESP Formula, więc wymieniam go po prostu co roku.
    Robię około 22 tys. km rocznie więc zawsze mieszczę się w dozwolonym przebiegu (25 tys. km).

    Olej w ASB również staram się wymieniać "jak mercedes nakazuje" czyli jak mija 60 tys. km - szukam terminu w ASO na wymianę.

    1 i 2 fotka po wymianie oleju.
    3 fotka przed wymianą (spóźniłem się o 5 dni, miałem jeszcze ponad 3 tys. "zasięgu" na starym oleju).
  • #18 wysłana przez Kajtek1 dnia 21 Apr 2018
  • Ja sie przekroczeniem czasu nie martwie. Oleje podlegaja minimalnej oksydacji ale nie na tyle aby sie tym martwic.
    Programy Mercedes-Benz wogole nie mialy zegara moniturujacego zmiany oleju do ok roku 2002 a i pozniej w niektorych krajach dawano 2 lata, w niektorych tylko rok.
    Brzmi jak politycznie motywowany program.
  • #19 wysłana przez bebza dnia 17 Aug 2018
  • Przepraszam, ale odgrzeję kotleta ...

    A co w sytuacji kiedy podczas dopalania dpf olej napędowy dostaje się do silnikowego?
    Ostatnio byłem u znajomego bardzo dobrego mechanika i sam mi zalecił sprawdzanie poziomu oleju przynajmniej co 1000 km. Jeśli przez dłuższy czas nie dasz silnikowi odpowiednich warunków do wypalenia dpf, to masz silnikowy zmieszany z ropą, co z pewnością daje świetne właściwości  w zakresie ochrony silnika...

    Dlaczego tak dużo jednostek A 651 pada przy w miarę niewielkich przebiegach?
  • #20 wysłana przez Magicd dnia 17 Aug 2018
  • Poziom oleju musisz kontrolować.
    Ja sprawdzam tak raz na 2 miesiące - jak dotąd był zawsze idealny (moje auto nie pali oleju ani sobie go nie rozcieńcza).
    Jeśli poziom zacznie ci rosnąć - wymieniaj natychmiast!
    Zbyt wysoki poziom oleju to poważny problem który doprowadzi szybko do awarii - tłoki zaczną uderzać o powierzchnie tafli oleju i powygina ci wał korbowy... silnik do wymiany prawie w całości.
    Gdy rośnie ci poziom oleju to też tak jak napisałeś - jest rozcieńczony olej.
    ON nie smaruje silnika tak dobrze jak olej silnikowy - w krótkim czasie zapieką ci się turbiny, pompa oleju i wałki rozrządu/popychacze.
    Zatem wymiana oleju natychmiast gdy zobaczysz, że olej wyraźnie ci na bagnecie idzie w górę.

    Są jakieś przyrządy do sprawdzania % oleju napędowego w oleju silnikowym.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu