Moim zdaniem 5G jest lepsza od 7G. Jest bardziej pancerna, idiotoodporna i jeśli jest sprawna, to nie przysparza żadnych problemów eksploatacyjnych.
7G niewątpliwie szybciej zmienia biegi i oszczędza paliwo, bo ma dwa nadbiegi, ale zdarza jej się też szarpnąć w niesprzyjających warunkach.
Poza tym, wadą 7G (a tym bardziej 9G, którą miałem ostatnio okazję pojeździć dwa tygodnie), są dużo większe przełożenia na niskich biegach, co powoduje częstsze zmiany biegów w normalnej jeździe, a nie oszukujmy się - każdy kierowca wyczuje zmianę biegów i może to dla niego być pewien dyskomfort (szczególnie redukcja przy zwalnianiu do zera z 2 na 1 na starym oprogramowaniu w 7G to była jakaś masakra).
Biegi 6-7 czy nawet 6-9 w 9G przydają się raczej tylko na dłuższych dystansach, a w normalnej jeździe miejskiej wszystkie skrzynie i tak pracują 1-5. Na dłuższych przełożeniach w 5G w takim przypadku po prostu przyjemniej się jeździ.
I wiem, co piszę, jeżdżę wyłącznie automatami mercedesa od ponad 20 lat. Zjeździłem mnóstwo tych skrzyń.