Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Wnętrze / Odp: Lusterko wewnętrzne wsteczne ze sterowaniem bramą - USA/ EUROPA
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kajtek1 dnia Dzisiaj o 19:28:05 »
"Rolling codes" (nie znam polskiego tlumaczenia) sa uzywane od prawie 30 lat i W210 juz je bez problemu operowal.
Wielu wlascicieli robi blad ze zaprogramuja pilota w aucie i sie dziwia gdy to nie dziala.
Nowsze otwieracze rozpoznaja indywidualnego pilota i po zaprogamowaniu czestotliwosci w aucie (uzywajac innego pilota)  - musisz nacisnac guzik programowania na otwieraczu i zaprogramowac pilota z samochodu na otwieraczu.
Troche skomplikowana procedura do wytlumaczenia, ale prosta jak to robisz 2gi raz ;)
2
Kupujemy Mercedesa W212 / Odp: Eksploatacja e 300 hybrid
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kajtek1 dnia Dzisiaj o 19:18:07 »
Moj 250 Bluetec ma blisko 300,000 km i majac dokumentacje  wyglada ze ciagle na oryginalnym rozruszniku.
Mercedes-Benz publikuje ze rozruszniki z wersji ECO sa zaprojektowane na 8 x wiecej pracy niz w starszych modelach.
Do tego ECO restart to kombinacja uruchamiania poprzez zaplon, gdzie rozrusznik daje tylko male wspomaganie.
Caly cykl trwa jakies 1/4 sekundy.
Ciagle zboczylismy temat z hybrydow, ale extra informacja o opcjach nigdy nie zaszkodzi.
3
Ciekawostki i opinie / Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Remi dnia Dzisiaj o 10:32:10 »
A widzisz, dzięki za podpowiedź, będę baczniej zwracał uwagę na temperaturę silnika, co do brzmienia to faktycznie słyszę różnicę, ale bardziej jak auto depnę niż na jałowo...
Mam prawie takie samo auto jak Twoje, ten sam miesiąc i rok, tyle, że E250.
W sumie najbardziej zależy mi, żeby nie gasić auta kiedy DPF się wypala i tu najbardziej zależy mi na podpowiedzi jak stwierdzić, że jest w trakcie wypalania jak dojeżdżam do celu, żeby doczekać na zakończenie procesu...
4
Ciekawostki i opinie / Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Magicd dnia Dzisiaj o 10:13:31 »
Remi.
U mnie podczas dopalania DPF obroty prawie nie rosną.
Może zamiast 850 mam 900. Praktycznie tego nie odczujesz jeśli masz automat albo sprawny dwumas.
Natomiast czuć to i słychać po aucie.
Mam sprawny termostat i auto przez 99% czasu utrzymuje 85'C cieczy chłodzącej. Podczas dopalania leci do 95-100'C.
Jak wyjdziesz z auta to usłyszysz, że twój CDI 220 brzmi podobnie jak Brabus 850 a normalnie to Passat 1.9 TDI jest głośniejszy.
Jeśli auto jest akurat w garażu (nie hali garażowej w której jest przeciąg) to odczujesz wyraźną woń "palonego oleju" jakby auto miało się zapalić. Gazy wylotowe z rury wydechowej są też znacząco gorętsze - jak wypakowuje coś z auta na włączonym silniku to normalnie czuje wyłącznie "powiew" spalin na nodze. Podczas dopalania DPFu gazy są tak gorące, że nawet przez jeansy odczujesz jakby miało cię poparzyć.
5
Kupujemy Mercedesa W212 / Odp: Eksploatacja e 300 hybrid
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Magicd dnia Dzisiaj o 10:07:21 »
Ja tam zawsze jak słyszę, że na skrzyżowaniu komuś silnik odpala (rozrusznik) to mam uśmiech na ustach i myśl:
"co za amator... nawet ruszyć nie umie i mu zgasł" :)
6
Wnętrze / Odp: Lusterko wewnętrzne wsteczne ze sterowaniem bramą - USA/ EUROPA
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vaio dnia Dzisiaj o 09:33:45 »
Nie jestem fachowcem w elektronice, ale gdzieś czytałem, że obecnie napędy (np. Nice) mają dynamicznie zmieniające się coś....(częstotliwość, czy jakieś kody), a przy tym te samochodowe piloty nie działają.
7
Kupujemy Mercedesa W212 / Odp: Eksploatacja e 300 hybrid
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vaio dnia Dzisiaj o 09:26:26 »
To sobie tak gaś samochód na światłach, Ciekawe jak silnik długo pożyje....
Nienawidzę tej funkcji i w standardowym rytuale mam jej wyłączanie. Zużycie paliwa mam w nosie. Jak cię stać na Mercedesa, to na paliwo też powinno stać.
W 1000000% prawda :) :) :) :)
Precz z auto-stopem :-X :-X :-X :-X
8
Ciekawostki i opinie / Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Remi dnia 19 Lipiec 2018, 21:38 31s »
Czy możesz cyknąć fotkę obrotomierza na biegu jałowym kiedy się wypala DPF i kiedy się nie wypala?
9
Ciekawostki i opinie / Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Magicd dnia 19 Lipiec 2018, 08:45 54s »
Ja może dodam od siebie.
Kiedyś (C-klasę) tankowałem na Auchan i tam DPF wypalał się często (raz na 100-200 km).
Przeszedłem na BP "zwykłe" i nadal DPF dopalał się raz na ~200 km.
Przeszedłem na Shell FuelSave i na nim długo zostałem bo zarówno w c-klasie jak i teraz w e-klasie DPF w CDI 220 dopala mi się raz w tygodniu czyli co około 500 km.
Na V-Power Diesel widać, że rzadziej się dopala (2-3x rzadziej) ale dopiero po 2-3 zalaniu do pełna (pewnie pierwsze ~1500 km dopala resztki zwykłego paliwa i wydmuchuje resztki nazbieranej sadzy).
Generalnie ja tankuje Shell FuelSave Diesel i raz w miesiącu Shell V-Power Diesel aby "się przedmuchał".
Nigdy z DPFem problemów nie miałem :)

Ach i może jedno z ważniejszych.
Jak pojechałem na Orlen, BP, LOTOS i Shell z prosbą o wyniki badań jakości paliwa i specyfikację (chciałem porównać z wymaganiami silnika OM651 jakie Mercedes daje w instrukcji).
To Orlem i BP mi odmówił.
Lotos dał mi kartki A4 do wglądu.
Shell wysłał mi z 10 szczegółowych PDFów na email jaki podałem na stacji paliw.
To chyba jednoznacznie mówi kto ma się czym chwalić (jako jakość paliwa) a kto ma coś do ukrycia :)
10
Ciekawostki i opinie / Odp: jakość paliwa na różnych stacjach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Remi dnia 18 Lipiec 2018, 22:32 24s »
Pewnie bardziej przejmuje się kwestą zapchania filtra...
I tak jak wcześniej pisałem - nie umiem w moim E250 po obrotach stwierdzić, że jest w trakcie wypalania, prędzej czasem słysząc inną pracę silnika jak go mocniej przycisnę w korelacji z tym co przeczytałem na forum domyślam się, że ten proces może mieć miejsce...
Strony: 1 2 3 ... 10