Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Wymiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej (kombi S212, przedlift)  (Przeczytany 1004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 247
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Ostatnio przepaliła mi się lewa żarówka podświetlania tablicy rejestracyjnej i zostałem zmuszony do podjęcia jakichś działań "naprawczych" :)
Na forum ani w internecie nie znalazłem dobrej instrukcji wykonania tego zadania (najlepiej zdjęciowej).
Aczkolwiek po kilku próbach i podpowiedziach - udało się.
Zamieszczam tutaj instrukcję aby kolejnym było łatwiej i niczego nie zniszczyli podczas wymiany żarówki.

1) na początek musimy otworzyć naszą klapę kombi. Przy uchwytach od wewnętrznej strony znajdziemy małą szczelinkę na włożenie płaskiego śrubokręta by podważyć plastik rączki który zwyczajnie się wysunie (jest na wcisk bez zatrzasków). (zdj. 1)

2) po zdjęciu tej pokrywy uchwytu musimy odkręcić dwie śruby (na obu rączkach, czyli 4 śruby łącznie). Na zdjęciu 2 zaznaczyłem na czerwono śrubę a na zielono wciski na których trzyma się osłonka rączki (którą w tym kroku zdjęliście).

3) teraz z łatwością można odczepić cały plastikowy panel ciągnąc w dół. Róbcie to z wyczuciem - na tym elemencie są przyczepione 3 elementy zasilane przewodami - oświetlenie klapy x2 oraz przycisk zamykania klapy.
Zatem odczepcie ten plastik ale trzymajcie by nie odsunął się o więcej niż 10-15 cm od swojej normalnej pozycji (by nie urwać przewodów). Wtyczki światełek wypnie się zwyczajnie samymi palcami. By wypiąć wtyczkę przycisku zamykania klapy proponują mieć mały śrubokręt by wcisnąć niewielki zatrzask. (zdjęcie tego plastiku to 04)

3) ja zacząłem po tym kroku zdejmowanie obicia klapy od dołu - nikt mnie nie ostrzegł, że to zły pomysł. Osłona ma poza pinami także dwa uchwyty w kształcie litery L i są one wpuszczone w karoserię klapy.
Ja omal ich nie połamałem (wygięły się tak, ze plastik zbielał ale nie pękły).
Wy zacznijcie zdejmować obicie klapy od góry (zdj. 3). Górę odginacie zwyczajnie w dół tak aby piny wyskoczyły. Na samym dole odegnijcie płytę tylko 1-2 cm aby piny wyskoczyły a następnie trzeba obicie podnieść o 3-4 cm w górę (w stronę przodu auta) aby zaczepy w kształcie L puściły. Zdjęcie 5 i 6 pokazuje piny i zaczepy L. Zdjęcie 7 to zdjęte poszycie klapy (abyście zobaczyli rozłożenie pinów które musicie odpiąć).

4) teraz mamy wszystko na wierzchu :)
Żarówka w moim modelu to zwykła szklana W5W (znana z postojówek we wszystkich starszych autach i z oświetlenia wnętrza w W212). Wyjmujemy żarówkę zwyczajowo przez przekręcenie gniazda zasilania o 90 stopni.

5) Wymieniamy żarówkę na nową. Sprawdziłem - samochód zgłasza błąd gdy żarówka obierała mniej niż ~0.1A (czyli ~1.2W). Nie musicie zatem mieć jakichś super LEDów CANBUS NO ERROR. Wystarczy aby żarówka LED brała nie mniej niż 0.1A i błąd na tablicy się nie pojawia. (Przetestowałem żarówki LEDowe co brały 0.03A, 0.07A, 0.11A i 0.17A - pierwsze dwie dawały błąd spalonej żarówki).

6) teraz zakładacie wszystko w odwrotnej kolejności - pamiętajcie podłączyć wszystkie przewody!!!

Powodzenia :)

P.S.: Dodałbym więcej zdjęć ale śmieszny limit 1024 kB na wszystkie załączniki skutecznie mi to uniemożliwia...

Offline W212

  • Administrator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 497
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Wymiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej (kombi S212, przedlift)
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Lipiec 2018, 22:47 42s »
Świetny poradnik, plusik dla Ciebie! Rewelacja!

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!