Witam
Wymieniałem ostatnio zawieszenie silnika w moim Mercedesie W212 E350 V6 2010r. Przyczyną wymiany były spore drgania na biegu P/N i przy zmianie na R oraz podczas jazdy przy większych prędkościach. Zastosowałem poduszki firmy Lemforder L+P oraz SWAG - skrzyni biegów.
Prace nad lewą stroną poszły bez problemów - dostęp wyśmienity. Prawa strona trochę gorzej, gdyż trzeba odkręcić maglownicę (4 duże śruby), aby wyciągnąć starą poduszkę i włożyć nową. Niektórzy odkręcają katalizator/DPF, lecz obejma trzymająca go zazwyczaj wygląda tragicznie i trzeba ją wymienić na nową, więc polecam odkręcić maglownice. Aby odkręcić śrubę mocującą z góry/P trzeba zdjąć filtr powietrza.
Silnik najlepiej podeprzeć zaraz za miską olejową używając drewnianego klocka jako separatora. Osobiście odradzam podpory na misce olejowej z użyciem deski, ponieważ jest ona względnie delikatna (możliwe uszkodzenie uszczelki), a sam silnik waży niemało. Gdy nowe poduszki są już na miejscu zalecam załapać wstępnie wszystkie śrubki przed opuszczeniem silnika, a dopiero na koniec wszystkie je dokręcić.
Wymiana zawieszenia skrzyni biegów opiera się na odkręceniu 6 dużych śrub przy samym końcu skrzyni. Przekładnie trzeba dobrze podeprzeć, a następnie wymienić zużytą poduszkę.
Rezultat po wymianie zawieszenia silnika jest znakomity. Drgania zniknęły, a sam silnik pracuje znacznie ciszej podczas jazdy i na biegu N/P.