Autor Wątek: Zawieszenie silnika Mercedes E350 CDI 3.0 V6 212.025 OM 642.850  (Przeczytany 2593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline iqbus

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122251A201375
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E350 CDI
Zawieszenie silnika Mercedes E350 CDI 3.0 V6 212.025 OM 642.850
« dnia: 24 Listopad 2019, 21:53 50s »
Witam

Wymieniałem ostatnio zawieszenie silnika w moim Mercedesie W212 E350 V6 2010r. Przyczyną wymiany były spore drgania na biegu P/N i przy zmianie na R oraz podczas jazdy przy większych prędkościach. Zastosowałem poduszki firmy Lemforder L+P oraz SWAG - skrzyni biegów.

Prace nad lewą stroną poszły bez problemów - dostęp wyśmienity. Prawa strona trochę gorzej, gdyż trzeba odkręcić maglownicę (4 duże śruby), aby wyciągnąć starą poduszkę i włożyć nową. Niektórzy odkręcają katalizator/DPF, lecz obejma trzymająca go zazwyczaj wygląda tragicznie i trzeba ją wymienić na nową, więc polecam odkręcić maglownice. Aby odkręcić śrubę mocującą z góry/P trzeba zdjąć filtr powietrza.
Silnik najlepiej podeprzeć zaraz za miską olejową używając drewnianego klocka jako separatora. Osobiście odradzam podpory na misce olejowej z użyciem deski, ponieważ jest ona względnie delikatna (możliwe uszkodzenie uszczelki), a sam silnik waży niemało. Gdy nowe poduszki są już na miejscu zalecam załapać wstępnie wszystkie śrubki przed opuszczeniem silnika, a dopiero na koniec wszystkie je dokręcić.
Wymiana zawieszenia skrzyni biegów opiera się na odkręceniu 6 dużych śrub przy samym końcu skrzyni. Przekładnie trzeba dobrze podeprzeć, a następnie wymienić zużytą poduszkę.

Rezultat po wymianie zawieszenia silnika jest znakomity. Drgania zniknęły, a sam silnik pracuje znacznie ciszej podczas jazdy i na biegu N/P.   

Offline Krzyszf

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 85
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Zawieszenie silnika Mercedes E350 CDI 3.0 V6 212.025 OM 642.850
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudzień 2019, 12:35 30s »
Jest jeszcze inna opcja wymiany prawej poduszki. Musiałem wymienić u siebie alternator i przy okazji wymieniłem poduszkę. Alternator trzyma się na czterech cienkich srubach plus kabel plusowy, wyciąga się go po odkreceniu 6 malych srubek wzmocnienia nad chlodnica i wysunieciu plastikowej obudowy z wentylatorem. Do konca nie jestem pewny czy poduszka nie wyjdzie dołem po uniesieniu alternatora do góry, ale lepsze chyba to niż naruszyć maglownice i stracić może geometrię

Offline iqbus

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122251A201375
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E350 CDI
Odp: Zawieszenie silnika Mercedes E350 CDI 3.0 V6 212.025 OM 642.850
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Grudzień 2019, 20:37 24s »
Podejście od góry również możliwe, lecz dostęp do śrub alternatora znacznie gorszy 😜. Zakres ruchu maglownicy na mocowaniu jest na prawdę znikomy. Osobiście starałem się zakręcić śruby identycznie jak były montowane i obeszło się bez geometrii.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!