Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez FeyNiX dnia 08 Sep 2023
  • Sprawa jest taka że ostatnio miałem lekką awarie w w moim W212. Dojechałem do domu i skrzynia zaczęła dziwnie zmieniać biegi, szybkie sprawdzenie OBd i błąd P0047, wyczytałem ze problem leży w sterowniki kontrolującym doładowanie turbo że luty puszczają lub silnik się przepala, rozłożyłem i okazało się że silniczek padł. Kupiłem nowe, założyłem i chodzi lepiej bo dźwignia od kontroli turbo się rusza, problem taki ze nadal wyświetla mi kilka błędów jak niżej ale o dziwo nie wywaliło kontrolki CHECK ENGINE.

    Przyśpiesza  nawet do 150 km/h jednak skrzynia uparcie zmienia biegi przy 2600 rpm i ma problem z redukcja, gdy robię kickstart nie zrzuca biegów tylko wykorzystuje moment obrotowy by wejść na obroty i dopiero przy 2600 rpm zmienia lub gdy obroty spadną do 1100 rpm. Dodatkowo gdy już prawie się zatrzymuje to jest lekkie kopnięcie. Nie pokazuje żadnych błędów w skrzyni biegów a ogólnie zawsze pracowała jak należy. Do tego silnik pracuje jak AMG E63 mimo ze to E350 CDI.

    Myślicie że reset skrzyni coś da? I jak to zrobić w tym modelu bo różne wersje słyszałem?

    Wyczytałem że jest coś takiego jak „Boost control solenoid”, taki zawór z podejściem na wężyki który kontroluje chyba ciśnienie ale szukając po Google znajduje mi tylko do wersji 2.1/2.2 a nie do 3.0 i zacząłem wątpić. Gdyby ktoś miał numer seryjny producenta to mile widziane.

    Pokazuje tez w OBD 2 ze test ciśnienia doładowania dostępny ale nie można wykonać. Niżej lista błędów. Kontrolki CHECK Engine nie ma.

    Cytuj
    Car Scanner ELM OBD2
    Version: 1.99.5/1.99.5/iOS
    DTC report
    Connection profile: Mercedes-Benz OBD-II / EOBDDate: 08.09.2023 15:33:16
    VIN: WDD2120252A210563
    ============================
    OBD-IIOBD-II
    DTCs: 15
    ----------------------------
    P0102 [0x0102]
    Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - low input
    Status: Oczekująca
    ----------------------------
    P0100 [0x0100]
    Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
    Status: Oczekująca
    ----------------------------
    P010A [0x010A]
    MAF sensor or VAF sensor B - circuit malfunction
    Status: Oczekująca
    ----------------------------
    P0112 [0x0112]
    Intake air temperature (IAT) sensor - low input
    Status: Oczekująca
    ----------------------------
    P00AC [0x00AC]
    Intake air temperature (IAT) sensor 1, bank 2 - circuit low
    Status: Oczekująca
    ----------------------------
    P0047 [0x0047]
    Turbocharger (TC) boost control solenoid/supercharger (SC) boost control solenoid - circuit low
    Status: Oczekująca

    Z historii samochodu to obecny przebieg około 200.000 km i 3 lata temu miał robiony REMAP 1 STAGE do tego wycięty DPF bo już miałem dosyć, wyłączony EGR i usunięte klapki. Przejechałem tak 50.000 km i nie było problemu.

    Nie ukrywam sprawa trochę pilna bo chciałem tym samochodem w najbliższy wtorek przejechać 350 km.
  • #2 wysłana przez sewan dnia 08 Sep 2023
  • Szukaj nowego przepływomierza
  • #3 wysłana przez FeyNiX dnia 07 Oct 2023
  • Okazało się że przepływomierz był sprawny, sterownik geometrii łopatek turbiny był wyrobiony ale nie spalony i spalił jakiś przekaźnik i 3 bezpieczniki. Wymiana sterownika na nowy i tamten przekaźnik plus bezpieczniki i wszystko działa jak należy
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu