Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #21 wysłana przez jozef dnia 01 Apr 2021
  • wszystkie czujniki były wyjmowane i czyszczone z sadzy, wtyczki też były czyszczone. Tego czujnika o którym piszesz jeszcze nie sprawdzałem, nie mogłem go zlokalizwoać jednak błąd P0471 - czujnika ciśnienia spalin pokazał mi się tylko raz. Cały czas pokazywał mi inne błędy, najpierw czujnik temperatury spalin a potem P2463 - ograniczenie przepływu w filtrze cząstek stałych - nagromadzenie sadzy.
    Sprawdzę jeszcze ten czujnik a po świętach auto jedzie do serwisu w Warszawie, w Płońsku mechanicy rozłożyli ręce :)
  • #22 wysłana przez jozef dnia 15 Apr 2021
  • Mała aktualizacja, błąd czujnika temperatury spalin blokował możliwość wypalenia DPF co spowodowało jego zapchanie. Sam czujnik okazał się w porządku, gdzieś na przewodach był problem przez co wywalało błąd. DPF został zregenerowany i problemu już nie ma. Nie wywala błędów i samochód nie wchodzi w tryb serwisowy, jak się niektórzy upierali czujnik ciśnienia spalin nie miał tu nic do rzeczy.
    Pozostaje jeszcze kwestia odpalania, mechanik mi powiedział, że problem jest przez słaby akumulator więc pewnie zacznę od jego wymiany. Sytuacja wygląda tak: zimny silnik po nocy, przekręcam kluczyk na pozycje 2 , czekam na nagrzanie świec, kręce, zakręci raz po czym odcina zapłon. Gdy przekręcam kluczyk od razu na zapłon odpala bez problemu. Po kilkunastu minutach jazdy i nagrzaniu silnika, odpala bez problemu za każdym razem. Teraz kolejne pytanie, poprzedni właściciel auta podczas sprzedaży mówił, że gdybym kiedyś wymieniał akumulator to muszę kupić oryginalny bo w w212 jest jakiś "specjalny" akumulator. Nie mam pojęcia o co mu chodziło :) czy możecie polecić jakiś akumulator jaki mógłbym kupić ?
    Dzieki.
  • #23 wysłana przez majkel84 dnia 16 Apr 2021
  • Cześć,
    "jak się niektórzy upierali ze to czujnik ciśnienia spalin" rozumiem ze bijesz do mnie , pokaż gdzie się tak upierali że to on, ja napisałem ze błąd P0471 jest od tego czujnika, a nie różnicy ciśnień, napisałem tez:

    "reszta błędów które otrzymujesz odnośnie DPF jest następstwem tego iż z powyższymi błędami sterownik nie uruchomi procedury wypalania, więc się zapycha jeżeli jeździsz autem.. ja to tak widzę, ale było by mi najlepiej sprawdzić SD"

    - żeby nie było że jestem wróżbita Maciej i nikt się raczej nigdzie nie upierał, czytanie ze zrozumieniem, każdy doradzał porządna diagnozę pod SD, sam zacząłeś wymieniać czujniki, a teraz piszesz ze z nimi wszystko OK, nie ważne, pojeździsz zobaczysz czy będzie dobrze i na ile.

    Co do akumulatora, to specjalny czyli w technologii AGM:
    Technologia AGM (ang. Absorbent Glass Mat) to rozwiązanie idealne dla nowoczesnych, dużych pojazdów wyposażonych w wiele odbiorników prądu i systemy zarządzania energią, dla samochodów z systemem Start-Stop oraz z systemem hamowania rekuperacyjnego. Zastosowane rozwiązania zapewniają całkowitą szczelność i bezobsługowość akumulatorów wykonanych w tej technologii.


Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj