Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez jozef dnia 15 Mar 2021
  • Jako nowy uzytkownik witam serdecznie forumowiczów, kilka dni temu stałem się posiadaczem w212 220cdi. Zaledwie po 2 dniach już mnie zaskoczył błąd P0428 - błąd czujnika temperatury katalizatora czujnik 1 bank1 . Nic takiego na forum nie znalazłem. Diagnozę chciałbym zacząć od sprawdzenia i przeczyszczenia wtyczki samego czujnika jednak dopiero poznaję ten silnik i nie mogę go zlokalizować. Czy czujnik ten znajdę gdzieś przy filtrze DPF ? Czy ktoś w was miał już taki sam problem ? Dodatkowo razem z pojawieniem się kontrolki od czujnika pojawił się inny problem, a mianowicie po przekręceniu kluczyka na poziom 2, czekam na nagrzanie świec , przekręcam kluczyk na zapłon i zakręci na pół sekundy po czym odcina zapłon. Po kilku próbach pominąłem "zatrzymanie się" na poziomie 2 i przekręciłem kluczyk od razu do pozycji odpalania i o dziwo wtedy auto zapaliło bez problemu. Myślicie, że te problemy mogą być powiązane, czy to może wina samej stacyjki ? po podłączeniu do OBD2 pokazało jedynie błąd P0428.
    Z góry dzięki za pomoc.
  • #2 wysłana przez Prezes1960 dnia 15 Mar 2021
  • Witam na forum,"józef" temat poruszany na forum ,tylko trochę trzeba poszukać ale najczęściej nawala "Czujnik ciśnienia spalin różnicy ciśnień DPF",część nie droga i samemu da się wymienić ,stosowany w wielu silnikach .W moim v6 jest po lewej stronie stojąc twarzą do silnika ,strona pasażera w rogu przy nadkolu .W 2 litrowym pewnie podobnie ,na pewno jest nad katalizatorem,jak napisałem jest gdzieś tu na forum napisane, można poszukać też u kolegów na forum W204.
    Pewnie jak podasz VIN to koledzy podrzucą numer tego czujnika.Tu masz jak wygląda ,ale czy pasuje to trzeba pytać sprzedającego: https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-mercedes-w203-w169-w204-1-9786562455?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Uk%C5%82ad+wydechowy&gclid=EAIaIQobChMIk8GquZ-y7wIV2OJ3Ch25CgfSEAQYAiABEgLg6fD_BwE

  • #3 wysłana przez jozef dnia 15 Mar 2021
  • przepraszam, błąd w opisie ! błąd czujnika temperatury katalizatora, nie błąd czujnika ciśnienia. Na same przywitanie taka wpadka ... :)  już zaktualizowane
  • #4 wysłana przez majkel84 dnia 15 Mar 2021
  • Chodzi o sondę lambda przed katalizatorem bo w dieslu jest tylko jedna. Zanim wymienisz wykręć przeczyść styki wtyczki i sondę z sadzy. Nie wiem jak jest w 220 cdi ale u mnie sonda ta jest przed katalizatorem który mam w komorze silnika bo DPF mam pod autem.
    Co do odpalania to nie ma raczej związku z tym błędem, może coś się dzieje ze stacyjką albo przekaźnik rozrusznika zobacz puknij w niego np jak nie chce odpalić, albo wypnij i wepnij, zielona kostka w module sam przednim pod maską (skrzynka z bezpieczikami po stronie kierowcy).
  • #5 wysłana przez jozef dnia 16 Mar 2021
  • Sprawa się dynamicznie zmienia, w pewnym momencie pojawił się też błąd P0471 czyli czujnik ciśnienia spalin, jak wracałem z pracy komputer przestał już wywalać oba te błędy czyli P0471 i P0428 i wszedł w tryb awaryjny. Dziwna praca skrzyni biegów i obroty maksymalnie do 3k.  Na chwile obecną podejrzewamy zapchany DPF, jadę dziś na diagnozę komputerową może coś się wyjaśni.
  • #6 wysłana przez Prezes1960 dnia 16 Mar 2021
  • Napisałem wyraźnie ,za te objawy najczęściej odpowiada ten czujnik który opisałem .Objawy skrzyni i 3tyś obrotów na min to tryb awaryjny .Zdarza się tak  z tym objawem że po wyłączeniu i włączeniu stacyjki ten objaw znika i za jakiś czas ,w najmniej spodziewanym momencie, się znów pojawi,na przykład podczas wyprzedzania .Jeśli był by zatkany katalizator to muliło by silnik cały czas! Oczywiście nie upieram się przy tym czujniku bo może być coś innego .Najczęściej jednak to on nawala.
  • #7 wysłana przez majkel84 dnia 16 Mar 2021
  • Tu akurat błąd P0471 jest od czujnika ciśnienia spalin (powinien się znajdować w okolicy EGR i Turbo, nie wiem gdzie jest w 2.2) , a nie różnicy ciśnień przy DPF. Należy się przyjrzeć nieszczelności w układzie EGR (może nie domykać), między kolektorem wydechowym, a katalizatorem, turbo - dolot do kolektora też.
    Ten drugi może być też efektem powyższego (sonda wykrywa coś ze spalinami), DPF możesz sprawdzić na SD, aczkolwiek gdyby był zapchany to wywalało by błędy od DPF. Może być też ze sam czujnik pada, ja miałem przypadek uszkodzenia mechanicznego na wtyczce tego czujnika i musiałem go wymienić, silnik był w trybie awaryjnym jak u ciebie z tym że cały czas, do momentu wymiany.
    Takie mam przypuszczenia, trzeba by zrobić porządną diagnozę starką, wykręć te czujniki wyczyść wtyczki, same czujniki z sadzy i zobacz może akurat, a na diagnozę się udaj bo jeżeli faktycznie coś się dzieje to spaliny szybko zatkają DPF.
  • #8 wysłana przez jozef dnia 17 Mar 2021
  • Krótka relacja - po podłączeniu pod komputer , pokazywało dziwne informacje, np. zapchanie filtra DPF 163%. Więc najpierw faktycznie zajmę się przeczyszczeniem/ wymianą czujników. Dodatkowo na wężyku do czujnika ciśnienia spalin było małe pęknięcie które również mogło powodować błędne odczyty.
    Jeżeli chodzi o stacyjkę i odpalanie to sytuacja wygląda tak, że gdy przekręce kluczyk na poziom 2, odczekam aż zniknie kontrolka świec i zapalę auto to odpala ale w trybie awaryjnym. Gdy pominę zatrzymanie sie na poziomie 2 i odrazu przekręcam na odpalanie auto odpala i wszystko działa normalnie, nie wchodzi w tryb awaryjny. Dziś sprawdzę ten przekaźnik rozrusznika.
  • #9 wysłana przez majkel84 dnia 17 Mar 2021
  • Na czujniku ciśnienia spalin nie ma wężyka, ja nie piszę o czujniku różnicy ciśnień w DPF który ma dwa króćce na wężyki, błąd P0471 jest od czujnika ciśnienia spalin czyli tego:

    https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-mercedes-cdi-a6519050200-9444117977?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Uk%C5%82ad+wydechowy&gclid=Cj0KCQjw0caCBhCIARIsAGAfuMyC6R_QSF3V0aGl7XCHgMvNTeqzs2VjR9e1nxmeGKwWu2IUF1w8htQaAjswEALw_wcB

    Pytanie czym diagnozujesz silnik SD czy czymś innym..?? bo są wersje xenty w których pokazuje stopień zapełnienia sadz w % i tam jest właśnie zakres do 200% max, zaś u mnie w Xentry jest w gramach i mam zakres do 9g max. Możliwe ze akurat zbliża ci się moment w którym się niedługo zacznie wypalać bo dochodzi do zapełnienia, uważam ze tu jest wszystko w porządku.
    Drugie pytanie ile masz popiołu w DPF ?? bo to ważniejszy parametr jeżeli chodzi o zapchanie filtra. Nie masz błędów od filtra więc zostawił bym go w spokoju.
    Czujnik ciśnienia mierzy ciśnienie w wydechu zaraz przy turbinie przed katalizatorem i tu leży gdzieś problem. Znajdź ten czujnik wykręć przeczyść, znajdź też sondę lambda przed katalizatorem i zrób to samo. Jak to nie pomoże to są dwie opcje, albo coś się dzieje z samym czujnikiem albo z ciśnieniem w wydechu przed katalizatorem, np kiedy nie domyka sie EGR to ciśnienie ucieka w kolektor, zresztą pisałem wcześniej.
     

  • #10 wysłana przez jozef dnia 18 Mar 2021
  • ok, w weekend będę miał chwile to zajrzę tam i przeczyszczę wszystkie czujniki , zobaczymy jakie będą efekty.
    Co do diagnozy to nie była robiona SD, jakiś Delphi z tego co wiem. Auto mam dopiero kilka dni i jeszcze nie znalazłem w okolicy nikogo z SD. Nie spodziewałem sie problemów tak szybko :)  
    Co do odpalania to sprawdziłem przekaźnik od rozrusznika, tą zieloną kostkę ale nie wygląda na przepaloną, jest ok. Dziś rano ponownie po rozgrzaniu świec przekręcam kluczyk, zakręcił raz i odcina zapłon. Po przekręceniu kluczyka od razu na pozycje 3 odpalił.
    Czy możliwe, że to coś z akumulatorem bądź ze świecami żarowymi ? czy raczej byście obstawiali na stacyjkę ?
  • #11 wysłana przez majkel84 dnia 18 Mar 2021
  • Przekaźnik nie będzie przepalony raczej, to nie bezpiecznik, on albo działa albo coś w nim szwankuje. Tu masz temat coś w podobie:

    albo tu:

    Obejrzyj może ci to w czymś pomoże.
  • #12 wysłana przez jozef dnia 23 Mar 2021
  • ok czujniki przeczyszczone ale to nic nie dało, wymieniłem czujnik temperatury spalin. Teraz pokazuje błędy P2463 - ograniczenie przepływu w filtrze cząstek stałych - nagromadzenie sadzy P0428 - wysokie napięcie w obwodzie czujnika temperatury w katalizatorze. Dziś wymienię czujnik różnicy ciśnień. Jeżeli to nie pomoże to sprawdzę jeszcze sondę lambda. Potem pozostaje chyba czyszczenie filtra. Auto cały czas jest w trybie awaryjnym.
    Najlepiej by było zrobić porządną diagnozę, czy ktoś z was może mi polecieć kogoś z SD w okolicy Warszawy lub Płocka ? Mieszkam w Płońsku ale tu nie znalazłem nikogo kto by mógł mi zrobić porządną diagnozę komputerową. 
    Pare osób doradzało mi również pozbycia się w ogóle filtra DPF, co myślicie o takim rozwiązaniu ? z tego co wiem ten już był raz czyszczony przez jakąs firmę i od tamtej pory ma przejechane około 50tys km.
  • #13 wysłana przez Prezes1960 dnia 23 Mar 2021
  • Do puki nie zrobisz diagnozy przez SD radził bym nie wyrzucać DPFu,możesz mieć kłopoty z rejestracją na przeglądzie!.W Warszawie i okolicach jest wiele SD,sam takowe posiadam ale do Płońska daleko ode mnie,oczywiście posiadam je dla własnych potrzeb,wszystko napisane w podpisie.Myślę że koledzy podpowiedzą coś co jest po twojej stronie Warszawy.
  • #14 wysłana przez majkel84 dnia 25 Mar 2021
  • Warszawa ul Regulska, znajdz nr. umów się na diagnozę bo nie potrzebnie wymieniasz czujniki i to nie te co trzeba.
  • #15 wysłana przez r66 dnia 25 Mar 2021
  • Warszawa ul Regulska, znajdz nr. umów się na diagnozę bo nie potrzebnie wymieniasz czujniki i to nie te co trzeba.

    Podrzucę od razu:

    AUTO-ELEKTRO-CENTRUM W-wa/Ursus Regulska 56a (22) 6626890 602397204
  • #16 wysłana przez białastrzała dnia 26 Mar 2021
  • też miałem taki błąd i miałem już czujnik/sondę wymieniać i ktoś poradził, abym "wygrzał katalizator" godzinę pojeździł na wysokich obrotach 4-5 tys. i pomogło, od kilku tygodni błąd nie powraca (porada z forum W204).
  • #17 wysłana przez jozef dnia 30 Mar 2021
  • też miałem taki błąd i miałem już czujnik/sondę wymieniać i ktoś poradził, abym "wygrzał katalizator" godzinę pojeździł na wysokich obrotach 4-5 tys. i pomogło, od kilku tygodni błąd nie powraca (porada z forum W204).

    Z tym, że u mnie samochód wszedł w tryb awaryjny więc wyżej niż 3 tyś obrotów go nie wkręcę. Dziś wstawiłem auto do warsztatu aby sprawdzić przepustowość DPF i katalizatora, jeżeli się okaże że nie to jest problemem wtedy udam się w polecane przez was miejsce w Warszawie. Dam znać jak uda się rozwiązać problem.
  • #18 wysłana przez jozef dnia 31 Mar 2021
  • Warszawa ul Regulska, znajdz nr. umów się na diagnozę bo nie potrzebnie wymieniasz czujniki i to nie te co trzeba.
    Jeżeli wymieniam czujniki nie te co trzeba to które w takim razie powinienem wymienić ? błąd który sie u mnie pojawia to błąd czujnika temperatury spalin, zgodnie z załączonym schematem to ten z nr 240, został wymieniony jednak błąd nie zniknął. Wymieniony został również czujnik różnicy cisnień (nr 370) i dalej jest problem. Jedyne co pozostało to sonda lambda na górze, ja tam innych czujników nie widzę.
  • #19 wysłana przez majkel84 dnia 01 Apr 2021
  • Pisałem wcześniej, przeczytaj.. tam gdzie wstawiłem link.
    błąd P0471 to błąd od czujnika ciśnienia spalin tego z linku, on nie jest przy DPF, tylko tak jak pisałem, przy turbo i EGR..
    błąd P0428 dotyczy czujnika spalin katalilatora nie DPF, czyli sonda lambda w twoim przypadku, jest przed katalizatorem nie DPF.

    https://www.obd-codes.com/p0428
    przetłumacz na polski jak potrzebujesz.

    reszta błędów które otrzymujesz odnośnie DPF jest następstwem tego iż z powyższymi błędami sterownik nie uruchomi procedury wypalania, więc się zapycha jeżeli jeździsz autem.. ja to tak widzę, ale było by mi najlepiej sprawdzić SD.


  • #20 wysłana przez majkel84 dnia 01 Apr 2021
  • Nie jestem pewien ale chyba w om651 masz katalizator i DPF w jednej puszce, z tego rysunku co zapodałes wynika ze lambda ma nr. 230, a czujnika ciśnienia spalin o którym mowa ciśnienia nie ma na tym ryskunku, szukaj go w okolicy zaworu EGR taki jak w linku:

    https://allegro.pl/oferta/mercedes-czujnik-cisnienia-spalin-a6519050200-9671744957?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=6e30214d-5e69-4c4d-8142-e910c5ad1469

    lambde wykręć i oczyść z sadzy, czujnik ciśnienia też, pewnie są zawalone jak dużo jeździsz po mieście, tak samo wtyczki wyczyść.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu