Tu akurat błąd P0471 jest od czujnika ciśnienia spalin (powinien się znajdować w okolicy EGR i Turbo, nie wiem gdzie jest w 2.2) , a nie różnicy ciśnień przy DPF. Należy się przyjrzeć nieszczelności w układzie EGR (może nie domykać), między kolektorem wydechowym, a katalizatorem, turbo - dolot do kolektora też.
Ten drugi może być też efektem powyższego (sonda wykrywa coś ze spalinami), DPF możesz sprawdzić na SD, aczkolwiek gdyby był zapchany to wywalało by błędy od DPF. Może być też ze sam czujnik pada, ja miałem przypadek uszkodzenia mechanicznego na wtyczce tego czujnika i musiałem go wymienić, silnik był w trybie awaryjnym jak u ciebie z tym że cały czas, do momentu wymiany.
Takie mam przypuszczenia, trzeba by zrobić porządną diagnozę starką, wykręć te czujniki wyczyść wtyczki, same czujniki z sadzy i zobacz może akurat, a na diagnozę się udaj bo jeżeli faktycznie coś się dzieje to spaliny szybko zatkają DPF.