Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!
Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!
Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI  (Przeczytany 237 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamilks212

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WWD2122031A
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E250CDI
Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
« dnia: 17 Czerwiec 2020, 16:39 50s »
Witam, ostatnio podczas przyśpieszania zapalił mi się chcek, komputer pokazał takie błędy. Błąd P2279 mówi o fałszywym powietrzu w układzie ssania, gdzie najczęściej szukać przyczyny tego zjawiska? Drugi błąd mówi o zbyt niskim ciśnieniu doładowania turbosprężarki 1, winą może być któryś przewód od turbo do intercoolera i dalej do kolektora? Czy jakiś przewód od podciśnienia uszkodzony czy sunięty może być przyczyną? Z góry dziękuje za poradę gdzie szukać przyczyn i jakieś spr. metody lokalizacji. pozdrawiam

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 442
  • Pomógł +10/-13
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Czerwiec 2020, 16:47 53s »
U mnie w takim przypadku winowajcą była pęknięta szpilka trzymająca kolektor ssący...
Te kolektory potrafią pękać, najłagodniejsze to padnięty któryś z 2 zaworków w układzie dolotowym...
Trzeba zrobić test szczelności...
Objaw był taki jak napisałeś przy depnięciu check i tryb awaryjny. Check mi gasł po 2-3 odpaleniu auta i spokojnej jeździe, ale jak go przydeptałem to przed naprawą słyszałem jakby ktoś odkurzacz przytykał - szum, świst powietrza...

Offline Kamilks212

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WWD2122031A
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E250CDI
Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Czerwiec 2020, 19:47 02s »
Dziękuje kolego Remi za odpowiedź. Zajrzałem trochę pod maskę znalazłem uszkodzony przewód(śmiesznie pozaginany) raczej od podciśnienia(wychodził z prawej strony spod chłodnicy egr, w sumie jest tam jeszcze jeden cienki)dziabnięty był w połowie oraz miał rozwalony przewód w kształcie litery U. Ten gumowa kocówka była nasunięta właśnie na jakiś zawór który miał jeszcze dwa wyjścia(na środkowym włożony węłżyk od gruszki dużej turbiny oraz i pierwszy od zasilania podciśnieniem chyba...).Czy to jest jeden z tych zaworków o których pisałeś, jest on bliżej obudowy filtra powietrza...Jeszcze jedno pytanie czy dobrym sposobem będzie zatkanie dolotu turbiny i podanie sprężarką około 2-3 barów w układ nie na robię jakiegoś bigosu większego(uszkodzenia jakiś zaworków, klapek, czujników)?

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 442
  • Pomógł +10/-13
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Czerwiec 2020, 21:38 36s »
Ciężko mi się wypowiadać, bo przyznam, że moje auto było w serwisie i powtarzam to co tam usłyszałem, a objawy były bardzo podobne do tego co u Ciebie i silnik ten sam...
Niech się wypowie ktoś mądrzejszy w temacie...

Offline Kamilks212

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WWD2122031A
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E250CDI
Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Czerwiec 2020, 08:02 37s »
Jeśli to nie tajemnica, ile serwis łykną za naprawę tego kolektora?

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 442
  • Pomógł +10/-13
    • Zobacz profil
Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Czerwiec 2020, 08:47 07s »
Kolektor był cały, choć musieli go zdjąć - wykręcali złamaną szpilkę, a pierwszym podejrzanym był kolektor bo z tego co mówili często pęka w tych silnikach...
Wymienili wszystkie szpilki i mam zrobione dużo więcej rzeczy i... ciągle czekam na podsumowanie, przedwczoraj odebrałem auto po naprawie...
No i mój koszt naprawy, nie wdając się w szczegóły, będzie kompletnie niemiarodajny, także nawet jak go poznam to jego wartość nie będzie miała związku z faktycznym takiej naprawy w serwisie...

Offline Kamilks212

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WWD2122031A
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E250CDI
Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Czerwiec 2020, 11:48 06s »
Rozumiem, zrobiłem test szczelności sprężarką, dziura numer jeden się znalazła, pęknięty czarny wąż od intercolera, na zgięciu japa około 3cm. Najgorsze to, że jest ciulowy dostęp do klipsów które go trzymają...wie ktoś na jakiej zasadzie one działają, jak je się odbezpiecza?

Forum Mercedes E-Klasa W212

Odp: Błąd P2279 oraz P0299 E250 CDI
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Czerwiec 2020, 11:48 06s »
Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!