Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Check engine po zlym paliwie  (Przeczytany 688 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Check engine po zlym paliwie
« dnia: 12 Marzec 2019, 21:19 18s »
Witam wszystkich może ten wątek już był ale nie mogę go znaleść. Żona dzisiaj zatankowała około 11 litrów diesla na stacji w Tesco w Angli słyszałem ze ostatnio nie ma ono dobrej opini i pojawił mi się Check engine!!! Czy jeśli doleje do pełna np na BP diesla Ultimate to  check zgaśnie?? Czy wymaga to ASO?? Proszę pomóżcie!!!

Offline Driv3r

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Marzec 2019, 21:41 46s »
Ja bym dotankował tego 'lepszego' paliwa a następnie podjechał do kogoś kto odczyta mi co CEL sygnalizuje. Może to być czysty przypadek.

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Marzec 2019, 21:46 17s »
Dzięki wielkie. Dziwne to bardzo bo auto z 2015 nie całe 100k przejechane serwisowane a ASO. To dopiero drugi raz tankowałem na takiej stacji i jeb!! Jeszcze mnie ciekawi jedna rzecz bo dzisiaj była wielka ulewa i na autostradzie woda stała na drodze około 20 cm czy czasami jakiś czujnik gdzieś nie dostał wody?? Ale jak chodzi o prace silnika moc itd nic bez zmian tylko kontrolka się zapaliła.

Offline gosdarek

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 73
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 220 CDI
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Marzec 2019, 22:20 52s »
w angli cala flota mercedesow z Tesco jest tankowana na ich stacji i auta lataja po 300 tys  mil i sie z nimi nic nie dzieje wiec na 99.9 jestem pewny ze to nie wina stacji
sd sprawdz bledy i wszysko sie okaze a jak rozwiazesz problem napisz na forum bo jestem ciekawy

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Marzec 2019, 22:38 29s »
Napewno odpisze. Ja nie mówię ze całe Tesco ma zła jakoś paliwa bo jakiegoś czasu wszystkie stacje Tesco są zaopatrywane przez paliwo z ESSO  ale wiem ze tutaj na południu był wielki bum ze pare stacji miało problemy z jakością.. samochody nawet nie wyjeżdżały ze stacji.  Jutro zatankuje i dam wam znać. A pytanko czy błędy można jakoś odczytać inaczej bez podłączenia kompa?? Czy tylko ASO?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-171
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Marzec 2019, 22:42 45s »
Wrozenie z fusow, czy szklanej kuli w przypadku skomplikowanej machinerii nie ma wiele szans powodzenia.
Przeskanuj bledy i wtedy mozemy gadac.
Skaner mozesz kupic za 5 funtow, wiec nie ogladaj sie na ASO.

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Marzec 2019, 22:49 54s »
Daj linka co to takie coś do skanowania?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-171
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Marzec 2019, 05:38 23s »
Dzięki wielkie. I jeszcze jedno pytanie. Sory ze tak truje dupę. Po wciśnięciu słuchawki telefonu na kierownicy i przycisku ok wyskakuje dodatkowe menu czy znajde tam numery błędu?? Czy tylko w danych pojazdu są wersje oprogramowania itd...???

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-171
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Marzec 2019, 06:25 35s »
Producenci samochodow nie pozwalaja na odczytywanie bledow przez pokladowe komputery.
W latach 1996- 2010 niektore modele pozwalaly na odczytywanie sensorow przez pokladowy klimatronic, ale nawet to juz nie jest osiagalne w nowszych modelach.
Kup se skaner. Taki za 5 funtow poza bledami da Ci pewna ilosc rzeczywistych parametrow silnika a za 230.00zł kupisz skaner ktory da Ci testy i adaptacje.
Wszystko zalezy jak daleko sam chcesz naprawiac, ale jak ten przyklad pokazuje, bez chocby podstawowego skanera wygladasz jak d... zadajac pytania.

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Marzec 2019, 07:06 09s »
Spoko odezwę się jak ogarnę co to było i dam znać.
Jak narazie dzięki za pomoc pozdrawiam!!

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Marzec 2019, 19:14 38s »
Już wiem wszystko dzisiaj po podpięciu pod komputer wykazało błąd czujnika NOx. W moim przypadku to koszt 900£ bo trzeba podobno wymienić dwa. A przyczyna usterki tego czujnika jest hu....jowe paliwo!!!!! I niech tutaj kolego w wcześniejszego wpisu nie mówi ze jeżdżą na tym Tesco gownie po 300000!!! Może i jeżdżą ale starsze wersje tych silników. Także zalecam na tankowanie lepszej jakości diesla!! Pytanie tylko mam jedno! Czy mogę na tym przez jakiś okres jeździć bo zabardzo nie mam teraz czasu na ogarnięcie tego??? Czy nie będzie to miało wpływu??

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-171
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Marzec 2019, 22:33 29s »
To dość daleka konkluzja ze paliwo na którym Ci silnik dobrze chodził uszkodziło czujnik tlenków azotów.
Jeśli myślisz ze miałeś takie szczęście, to idź i kup bilet na loterie.
Ktos Cie wyraźnie naciąga bo szanse ze obydwa czujniki piardły w tym samym czasie ma znowu prawdopodobieństwo mniejsze niż główna wygrana na loterii.
Dali Ci numery błędów?
Co do jeżdżenia z tym, to paręset km może być OK, ale przy nie działającym czujniku, komputer może nie robić regeneracji DPF i to może przysporzyć kłopotów.
Nie wiem na ile Europejskie samochody mogą mieć programy prewencyjne, ale w modelach USA jak jeździsz z nienaprawionym systemem emisji, to w którymś momencie komputer daje Ci 10 uruchomień silnika przed naprawa, albo samochód zamienia się w cegłę.

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Marzec 2019, 22:55 49s »
To już nie wiem może zbieg okoliczności bo koleś powiedział ze w ostatnich 3 tyg zrobił 5 aut z tym samym problemem i wszystkie po zatankowaniu na Tesco!! A co to wymiany tych czujników to jest zalecane przez mercedesa żeby wymienić oba.. podobno są cztery dwa za katalizatorem i dwa gdzieś tam wcześniej i jak jeden na parze padnie to zalecane jest wymiana pary... czyli mowisz ze mogę trochę pojeździć na tym??? A jak nie paliwo to co może być przyczyna????

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Marzec 2019, 22:56 46s »
Numerów błędów nie dostałem ale stałem na nim i sam czytałem..

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-171
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Marzec 2019, 23:06 39s »
Numerów błędów nie dostałem ale stałem na nim i sam czytałem..
I miales oddzielne bledy na kazdy z czujnikow?
Czujniki padaja i bardzo czesto nowe rodzaje maja duza zawodnosc.
20 lat temu czujniki MAF czy CPS padaly jak kanarki ale po paru latach dopracowano ich niezawodnosc i teraz potrafia przetrwac silnik.
NOx czujniki maja cos ok 10 lat, jak nie mniej, wiec ciagle maja "mleczne zeby"

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Marzec 2019, 23:26 36s »
Niestety tak... wyskoczyły dwa błędy numerów nie pamietam a nie zdążyłem zdjęcia zrobić ale oba zawierały błąd o NOx czujniki chyba ze były dwa błędy na jednym no ale tyle to aż się nie znam.. no niestety trzeba zrobić i tyle.. ale zaskoczyło mnie to bo to młode auto 4 lata 80 000 km przejechane i taka sytuacja... jak ogarnę to się odezwę czy dobrze zrobili. Dzięki za każda informacje.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 405
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Marzec 2019, 08:37 39s »
Trochę nie chce mi się wierzyć, że po zatankowaniu 11 litrów nawet złego paliwa tak się stało, te 11 litrów zostało własne na pusty zbiornik?
Na moje to raczej jeździłeś na nienajlepszym paliwie wcześniej, albo to totalny zbieg okoliczności, a mechanik po prostu Ci przytakuje bo czujnik(i) trzeba wymienić...

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Marzec 2019, 16:22 07s »
no panowie nie wiem jaka jest tego przyczyna. Zepsuł sie to sie zepsuł teraz jest po ptokach... moze to byc paliwo a moze woda wtedy co 20cm wody stalo na drodze bo byla wielka ulewa.. nie wiem nie wiem..trzeba zrobic i tyle.. jeszcze mam lampe z przodu do wymiany bo mnie gołąb pier,..... i bedzie zrobione za jednym razem... ale lampa tez nie malo.. no trudno gwiazda to gwiazda...ha ha pozdrawiam jak naprawie to dam znac czy dziala....

Offline Laszirak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122012B154286
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 bluetec
Odp: Check engine po zlym paliwie
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Kwiecień 2019, 07:37 20s »
Witam! Problem rozwiązany. Oba czujniki NOx wymienione samochód śmiga jak nowy. Podobno to bolączka tych modeli bo to nowy prawie nowy system monitorowania spalin. Nawet wczoraj jak koleś założył nowe czujniki to system domagał się aktualizacji z dnia 20.3. Czyli już jest jakiś upgrade do tych czujników i pewnie coś poprawili. Tanio nie było ale działa jak powinno. Zbieg okoliczności a może nie z tym tankowaniem gorszego paliwa tego się już nie dowiemy.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!