Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: cylindry  (Przeczytany 584 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline voitek82

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
cylindry
« dnia: 09 Listopad 2018, 16:20 30s »
Witam,

w212, 2.2 diesel, om651 , 2011

Od czasu do czasu, w pierwszych 5-10 minutach jazdy, mój silnik zaczyna szarpać, trzęsie buda i naprawdę nie przyjemne uczucia i dźwięk cyklicznego szorowania .

Mam to od początku posiadania tego auta, czasem to jest czasem niema.




W końcu Popielem go pod Autel, i tak jak na filmiku:

RPM skacze,

Ciśnienie na listwie szaleje

smooth operation of cylinders   issues




Po kilkunastu minutach jazdy wszystko wraca do normy. Kiedy na przyklad zrzucam bieg - bo myślałem ze to skrzynia lub torqe conventer, symptomy przestaja ale tylko na 2 sekundy. czyli to nie skrzynia.

Kiedy zaczyna szarpać zauważyłem ze temperatura b19/11 jest zawsze powyżej 400`C. Tak mam problem z DPF i nie wiem dokładnie jak on bardzo jest zapchany,( chce go wyjąć i wymyc, ale na razie to nie priorytet), ale to chyba nie ma wpływu na prace cylindrów...








filmików mam wiecej, ale raczej nie potrzeba... jakie inne wartości powinienem jeszcze sprawdzić?

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 337
  • Pomógł +5/-6
    • Zobacz profil
Odp: cylindry
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Listopad 2018, 16:23 29s »
Myślę, że ten DPF to top priorytet, poczytaj wątek Magicd i jego historii z powrotem na lawecie, oraz szacunkowych kosztów naprawy silnika...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: cylindry
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Listopad 2018, 18:29 05s »
Ja wysylam moj ECU do Angli na przeprogamowanie i wycinam DPF.
Co do wideo  to zbyt chaotyczne.
Powinienes zrobic pelen test na smoothnest a potem dopiero na skanerze wybrac parametry do obserwowania i skupiac sie na nich bez skakania po wyswietlaczu.
Wiesz ze masz problem z DPF , wiec o co pytasz?

Offline voitek82

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
Odp: cylindry
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopad 2018, 00:50 17s »
Myślę, że ten DPF to top priorytet, poczytaj wątek Magicd i jego historii z powrotem na lawecie, oraz szacunkowych kosztów naprawy silnika...
Tak przeczytalem, dzieki.

Offline voitek82

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
Odp: cylindry
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Listopad 2018, 01:02 37s »
Ja wysylam moj ECU do Angli na przeprogamowanie i wycinam DPF.
Co do wideo  to zbyt chaotyczne.
Powinienes zrobic pelen test na smoothnest a potem dopiero na skanerze wybrac parametry do obserwowania i skupiac sie na nich bez skakania po wyswietlaczu.
Wiesz ze masz problem z DPF , wiec o co pytasz?

dobrze, postaram sie ustawic wybrane opcje.
co to jest smoothtest?

Wiem ze mam problem z DPF i chcialem wiedziec czy te dwie rzeczy maja cos wspolnego- teraz juz wiem ze raczej  tak ale pewny nie jestem. 
Ja sam Boje sie konsekwencji zkasowania DPF, wierze ze jak poznam problem bede go wstanie kontrolowac. Ja mieszkam w UK i tu w ubezpieczalni by mnie zjedli jak by sie dowiedzieli ze ma "modifikacje".  Wolal bym zmienic benzyniaka.... 

W poniedzialek Majster sprawdzi czy nie ma - Vaccum leak- a moze sam moge to zrobic? czy trzeba wejsc pod samochod? gdzie i jake rzeczy sprawdzac?

mi sie zdaje ze to kombinacja Vaccum leak i DPF ktory jest zapchany do tego stopnia ze cos tam przepusza ale regena nie zrobi - wiem ze czujnik b19/7 do wymiany.( wskazuje 0 stopni a to raczej zle - cholernie trudno znalesc skaner ktory skanuje ten wskaznik jak dlamnie Autel MaxiCOM MK808 pomogl mi najbardziej -a mialem kilka skanerow juz-Bosh duzo mi nie pokazl :/ )

 Probowalem forsowac regena autel-em Pro w trasie ale odmawial. Dla mnie koszt wyjecia DPF i fizycznie go wyczysczenia to  2000pln- tylko po co jezeli on sie moze zapchac po dwóch tygodniach.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2018, 01:08 39s wysłana przez voitek82 »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: cylindry
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Listopad 2018, 02:26 16s »
Dla mnie nowy DPF to rownowartosc 12,000 pln i na dodatek Stuttgart nie potrafi dostarczyc.
Ten warsztat w Londynie obiecuje ze auto z wymazanym DPF przejdzie testy elektroniczne i tylko probka gazow moze cos wykazac.
Wymiana DPF to ok godzinka pracy, wiec nie tak wiele.
No ale skasowanie DPF to ostatecznosc, wiec zostaw to na razie.
To auto nie ma wiele vacuum, wiec nie wiem co majster bedzie sprawdzal.
Daj nam znac jak cos wyjdzie, ale znalezienie skanera ktory bedzie mogl przetestowac rownomiernosc pracy cylindrow i wymusic regeneracje wydaje mi sie nie do obejscia.

Offline voitek82

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
Odp: cylindry
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Listopad 2018, 12:19 18s »
Ja meszkam w londynie, i znam Polaka to robi takie sztuczki. Duzo ludzi tutaj potrafi kasowac DPF etc.
a mozesz podac namiary na swojego goscia, to sobie go sprawdze?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: cylindry
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Listopad 2018, 15:32 15s »
http://sinspeed.co.uk
Mechanicy maja arabskie nazwiska, co daje do myslenia, bo jedyny mechanik na zachodnim wybrzezu USA, ktory potrafi takie rzeczy diagnozowac to z pochodzenia Iranczyk.
Ci powyzej obiecuja zrobic to za ok 300 funtow czyli $400, podczas gdy kanadyjskie warsztaty (tez arabskie nazwiska) chca +- $1000

Offline enzo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E350 CDI 2010r
Odp: cylindry
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Listopad 2018, 22:18 08s »
http://sinspeed.co.uk
Mechanicy maja arabskie nazwiska, co daje do myslenia, bo jedyny mechanik na zachodnim wybrzezu USA, ktory potrafi takie rzeczy diagnozowac to z pochodzenia Iranczyk.
Ci powyzej obiecuja zrobic to za ok 300 funtow czyli $400, podczas gdy kanadyjskie warsztaty (tez arabskie nazwiska) chca +- $1000

Kajtek w Polsce za takie wycięcie i wykodowanie DPF Pan oferował za około 1000 zł Tylko że chce aby wycięty DPF został u niego :)

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: cylindry
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Listopad 2018, 02:05 40s »
Pisalem emaile, dzwonilem, kontaktowalem sie ze wszystkimi polskimi warsztatami DPF ktore bylem w stanie znalezc na necie.
Wiekszosc z nich nigdy nie odpowiada na emaile a pare telefonow udowodnilo ze DPF do mojego auta nikt nie ma, nie regeneruje i nie chce szukac.

Offline enzo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E350 CDI 2010r
Odp: cylindry
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Listopad 2018, 00:28 43s »
Kajtek zgłoś się do Pana z Rotmanki Ryszard Jonca znajdź w necie oferował mi wycięcie i wyprogramowanie ale nie zdecydowałem się.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: cylindry
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Listopad 2018, 05:04 40s »
http://www.firma.egospodarka.pl/raporty-o-firmach/firma,16864931,uslugi-remontowo-budowlane-ryszard-jonca.html
To jest jedyny warsztat pod tym nazwiskiem jaki google znajduje.
Moj ECU jest w drodze do Londynu, wiec i tak po sprawie.... chyba ze Londyn zaszwankuje.

Offline enzo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E350 CDI 2010r
Odp: cylindry
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Listopad 2018, 11:40 32s »
Szanowny Panie Kajtek1

Pan Dariusz Jończy http://jonczy-Mercedes-Benz.pl/serwis/
Kontakt:
Świerkowa 37
83-010 Rotmanka
Tel: 500 104 162
email: darekjonczy@interia.pl

Pomyliło mi się imię ale z Rotmanki ze słowem mercedes wyskakuje od razu oto fachowiec polecany nie raz nie dwa :) Mam nadzieje że rozwiałem Twoje wątpliwości !

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: cylindry
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Listopad 2018, 15:56 18s »
Strona nie istnieje.
Jak juz powiedzialem, tak czy inaczej sprawa juz nieaktualna.

Offline voitek82

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
Odp: cylindry
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Listopad 2018, 16:37 03s »
Chciałem wrócić do tematu, podczas szarpania i skakania cylindrów, skacze mi ciśnienie na listwie a jak spojrzę na parametry DPF to temperatura czujników B19/11 i B19/9 zawsze jest 400+ !

To tak jakby samochód chciał zregenerować DPF( I mu cos tam przeszkadza) ale dlaczego robi to w miescie, kiedy przecież nie są spełnianie warunki do regeneracji ( chyba ze proboje zrobić Active regeneration - tylko dlaczego ?

Pytanie, gdzie i w jaki sposób "łączą"  sie te dwa systemy - DPF i Listwa- common rail.

Dalej mi sie wydaje ze wszystko zaczyna sie od DPF ale musicie wiedzieć ze Passive regen na autostradzie robi sie bez problemu jak rownierz Forced regen - podczas jazdy  ( urzywalem autela)

Jakies sugestie ?
« Ostatnia zmiana: 16 Listopad 2018, 16:44 58s wysłana przez voitek82 »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: cylindry
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Listopad 2018, 16:58 03s »
Mysle ze bez podpiecia pod lepszy skaner wiele nie wymyslisz.
Ja juz sie przekonalem ze skanery lubia przeklamywac dane.
Mam np aplikacje Torque Pro na androidzie i ta potrafi mi pokazac 1000 barow cisnienia wydechu.

Offline voitek82

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
Odp: cylindry
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Listopad 2018, 17:33 31s »
Zgadza sie  każdy mechanik lubi pracować na swoim - ja jestem amatorem dzieki skannerom oszczedzam sobie kase i sie ucze;  tu w UK 1h w garazu to 50£+ w polsce 70pln, wiec nie pytajcie dlaczego sie tym bawie....- ale w sumie mój Marcepan był juz podpiety pod :

Autel MaxiCOM MK808 - jak dla mnie najlepiej działający ze wszystkich jakie miałem,

Launch X431 Diagun 4- brak kompatybilności z moim ECU - e.g nie moglem zrobić force regena, nie wyświetlało wszystkich sensorów np. b19/7

Autel MD802 - byl ciekawy ale mało czytelny
Launch Creader VIII - podobnie do Autel MD802

Był jeszcze Bosch i oczywiście Mercedes C4 Star- jakiś czas temu..

w przyszłym tygodniu mam sesje na STAR Mercedes-Benz wiec chciałem wiedzieć jakie parametry mam notować.....

Teraz kupiłem i czekam az dojdzie ICARSOFT Mercedes-Benz V2.0 MERCEDES OBD2 - za ta cene wydaje sie byc najlepsze 136£. za autela dałem £400.  Nie mowie o bluetoothach i androidach bo  to raczej roboty nie zrobi, widzi bledy  i moze je zkasowac ale to bylo dobre na poczatek.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 591
  • Pomógł +7/-64
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: cylindry
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Listopad 2018, 00:29 45s »
autotel powinien Ci dac test na rownomiernosc obrotow cylindrow.
Probowales?
moj iCarsoft MBII nie rozpoznaje silnika 651, a jak z Twoim?

Offline voitek82

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
Odp: cylindry
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Listopad 2018, 12:04 05s »
autotel powinien Ci dac test na rownomiernosc obrotow cylindrow.
Probowales?
moj iCarsoft MBII nie rozpoznaje silnika 651, a jak z Twoim?

zgadza sie Autel pokazuje cylindry - mam to na filiku w poscie #1 troche chaotycznie
postaram sie zlapac lepszy moment i wrzucic to online.

OH!  iCarsoft MBII NIE ROZPOZNAJE 651 !!! to nie dobrze!
Ja narazie czekam na swoj, ma przyjsc we wtorek - ten co ja mam to wersja 2- 2018  ( ma dodadkowe przyciski F1F2 ) dam znac.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!