Tak jak w tytule, dwa pytania odnośnie DPF. Jak się okazało, silnik przeszedł w tryb awaryjny bo DPF sie zapchał, tak w każdym razie wskazał komputer. Z mechanikiem zdecydowaliśmy się na normalne czyszczenie niż serwisowe wypalanie bo bardziej skuteczne.
I tutaj pytanie, teraz wywala błąd że filtr zapchany, co jest logiczne z tym ze komputer z tego co pamiętam wskazał wartość odczytu 7,6 jakiejś jednostki gdzie powinno być 1. Niestety nie pamiętam co to była za skala bo czytałem że czysty DPF powinien mieć 0.093 bara a zapchany 1.000, a tutaj wartość że w porządku gdy ma 1. Ktoś wie w jakiej skali to był odczyt?
Druga sprawa, to powiedział że DPFy oddaje na czyszczenie ultradźwiękami i chciałbym sie dowiedzieć jak to jest ze skutecznością tej metody? Przeglądając internet wszędzie czyszczą środkami chemicznymi + woda, taka płukanka a o ultradźwiękach coś słyszałem ale nigdy nie miałem styczności.
Jaka metoda czyszczenia DPF jest obecnie najbardziej skuteczna?