Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: DPF - wypalanie  (Przeczytany 27999 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline scareface

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #60 dnia: 19 Luty 2019, 15:53 52s »
Ja się oststnio pytałem w Rzeszowie i firma Turbo Lab się zajmuje też dpfem. Zamykają w kabinie i płucza. Tak wspomniano wyżej 500zl tylko trzeba im przynieść dpf.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-171
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #61 dnia: 19 Luty 2019, 16:46 05s »
Ja ciagle mysle ze plukanie DPF to walka ze skutkami, ciagle pozostawiajac przyczyne.
Teraz, w koncu majac wskaznik regeneracji i procentow zapchania DPF, wiem kiedy dodac gazu jak regeneracja wlacza sie przy wjezdzie na autostrade i gdy widze ze regeneracja dzieje sie dojezdzajac do domu, to jade dodatkowa petle aby skonczyla sie do 0.
Mam nadzieje ze ta technika da mi czysty DPF na wiele lat.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-171
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Luty 2019, 18:26 46s »
Można wycinać 😍 https://moto.wp.pl/nie-bedzie-kary-za-wyciecie-dpf-u-poslowie-odrzucili-projekt-przepisow-6320048299619969a

Zle to przeczytales.
Samochody z wycietym DPF ciagle nie powinny przejsc kontroli, ale propozycja kary w wysokosci 5000 za proceder upadla, wiec bedzie to tylko scigane na poziomie normalnych inspekcji.
Autor artykulu nie ma pojecia o czym pisze mowiac o "mokrych" DPF.
Tak czy inaczej cala procedura jest walka ze skutkami, podczas gdy prawdziwym problemem jest fakt ze DPF maja wady projektowe i dlatego stwarzaja tak duzo problemow.
Poprawnym rozwiazaniem byloby narzucenie producentom obowiazku przedluzania gwarancji.
Typowym przykladem jest system hamulcow SBC, ktore byly produkowane w poczatkach lat 2000 i jak DPF kosztowaly fortune po paru latach.
Reklamacje klientow w USA doprowadzily do tego ze Mercedes-Benz USA zostal zmuszony do dania gwarancji na 25 lat i nielimitowanego przebiegu.
Gdyby cos takiego bylo na DPF - nikt by nie wycinal.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #63 dnia: 20 Luty 2019, 08:55 44s »
I tutaj Kajtek masz 100% albo i nawet 102% racji.
Mi ASO na dzień dobry chciało wymienić DPF za 8500 zł... a popsuty był czujnik różnicy ciśnień warty 70 zł na allegro lub ~200 zł w ASO.
Czyli ekologia by mnie kosztowała 8500 zł na początek a po jakimś czasie i tak DPF by się znów zapchał i kosztował kolejne 8500 zł lub awarie silnika (która mnie spotkała) co kosztuje 10-15 tys. zł.

Jak zrobią DPF w cenie max 1000 zł (nowy w ASO z wymianą) lub gwarancję na MINIMUM 15 lat to DPF będzie przeze mnie akceptowalny.
Do momentu jak takie ceny/gwarancje się nie pojawia polecam szczerze wszystkim wycinkę (chyba, że jak ja chcecie skończyć z dziurą w tłoku na trasie).
Ja na prawdę chciałem mieć DPF... i kosztowało mnie to utratę auta na ponad 2 miesiące i prawie 15 tys. kosztów naprawy.

Offline Driv3r

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #64 dnia: 20 Luty 2019, 09:58 22s »
Dokładnie, eko eko, nie wycinajcie.
Obniżcie koszty=> zachęcą do ekologii.
Hybrydy drogie, DPFy drogie.
Moi rodzice jako jedni z pierwszych na ulicy założyli ogrzewanie gazowe w domu.
'Czysty' dymek kosztuje ich fortunę, ciepło to nie ma porównania do kotłowni z węglem, a dookoła i tak sąsiedzi wybierają papieża, ale przynajmniej nie marzną.
Pewnie dlatego, że nie dostają rachunku na gaz, z opłata, stałą, zmienną, przesyłową i k(*)&$(Q#  500+ vat.

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł +7/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #65 dnia: 20 Luty 2019, 13:17 36s »
Mnie z kolei palenie gazem wychodzi tyle samo co węglem. Jeśli chata ocieplona dobrze to nie jest źle. Z kolei dla równowagi nie mam DPF'a tylko starego diesla Euro3 R6 - nie do zajechania ;)

Offline Driv3r

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: DPF - wypalanie
« Odpowiedź #66 dnia: 20 Luty 2019, 18:22 40s »
Zależy kiedy budowałeś chatę i jak stary masz piec.
Dom mamy docieplony dobrze, w tamtym roku jeszcze zrobiliśmy poprawki na strychu bo czuć było dużą różnice w temperaturze między parterem a piętrem.
Dom jest z 2003r, tak jak i piec. Stąd pewnie słaba wydajność.
Dobrze, że mamy kominek którą ogarnia całe piętro, to jest dużo cieplej, palone drzewem.
Co do starego diesla, to sam jeździłem OM605 turbo R5 7 lat, teraz z powodzeniem i radością użytkują go moi rodzice.


 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!