Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Marc24 dnia 26 Jan 2020
  • witam Wszystkich,
    Jakiś czas temu pierwszy raz usłyszałem szuranie (dziwny dźwiek jakby zwiazany z zasysaniem powietrza)kiedy silnik schodzi z obrotów.
    Ten dźwięk (zjawisko) pojawia się w zasadzie nagle i kończy się często następnym uruchomieńiem silnika.
    To szuranie/zasysanie słychać podczas jadzy jak i na postoju przy przegazowaniu.
    Warto dodać iż podczas tego kiedy tak się dzieje skrzynia biegów przy spokojnej jeździe przeciąga zmianę następnego biegu do ok 2200 rpm.
    Kiedy jest cicho skrzynia pracuje normalnie 1500/1600rpm.
    Samochodem nie szarpie ani nie wchodzi w tryb awaryjny.
    Nie czuje rownież, żeby był słabszy.

    Moźe ktoś zna problem, może ktoś miał podobne objawy do moich?

    ps
    Znalazlem taki opis problemu na google, trochę go poprawiłem mam nadzieje, że się nikogo nie urazilem.
    W każdym razie nie znalałem rozwiążania problemu.
  • #2 wysłana przez majkel84 dnia 27 Jan 2020
  • Jeździsz więcej po mieście czy większość trasa..?? jak często ci się to dzieje..??
    Kiedy się to dzieje jedz na trasę ponieważ prawdopodobnie wypala się wówczas DPF przejedz jakieś 20 km spokojnie bez szaleństw jeżeli przejdzie nagle zacznie chodzić normalnie to masz odpowiedz. Ja mam takie objawy kiedy wypala mi się DPF.
    Kiedyś ten dzwięk był u mnie głośniejszy do momentu jak uszczelniłem dolot, teraz muszę się wsłuchać żeby to usłyszeć, ale tak jak mówiłem dzieje się tak jak mi się wypala DPF, jeżdząc po mieście co jakieś 250-300 km. Pojeździłem z ELM wpiętym i wyczaiłem że to jest moment wypalania, przeciąganie biegu do 2100 rpm oraz ten dzwięk.

  • #3 wysłana przez Marc24 dnia 27 Jan 2020
  • W zasadzie jeżdzę po mieście.
    Ale czy to możliwe, żeby PDF wypalał się co trzy dni?
    Faktem jest natomiast, że nigdy to się z tym nie spotkałem w trasie.
    Przy przeglądzie zwroćę uwagę na szczelność układu dolotowego.
    Dam znać za jakiś czas co w temacie.
    Dzięki.
  • #4 wysłana przez majkel84 dnia 28 Jan 2020
  • Możliwe, ponieważ prawdopodobnie go nie dopalasz i sterownik uruchamia procedurę na nowo. Sprawdź poziom oleju czy ci nie przybywa.

    http://w211.eu/viewtopic.php?f=29&t=12440

    Ja wypowiedziałem na temat wypalania w tym temacie, jak to wygląda u mnie, jeździsz po mieście więc sytuacja może być analogiczna.
  • #5 wysłana przez Jasser Arafat dnia 06 Feb 2020
  • Jezeli dzieje sie to podczas wypalania DPF to na bank otwierajacy sie zawor EGR, ktory przy schodzeniu z obrotow wydaje taki dzwiek zasysajacego powietrza "tutututu", a przeciaga obroty do 2100 - 2200 bo komputer silnika zwieksza obroty by wypalic DPF. Sam bylem zaniepokojony, ale to normalne. Jezdze od roku i nic sie nie dzieje tak widzocznie ma byc.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu