Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez proton13 dnia 15 Apr 2020
  • Witam.
    Nie myślałem że tak szybko będę szukał pomocy. Napiszę po krótce w czym rzecz i mam nadzieję że znajdę odpowiedź. Otóż kupiłem mercedesa E klasa 220 cdi rocznik 2009 około 3 miesięcy temu. Wszystko było w porządku do połowy marca. Pewnego razu w celu sprawdzenia oleju, płynu chłodzącego i ogólnych stanów po takim czasie okazało się że w zbiorniczku wyrównawczym chłodziwa jest olej-dosłownie,prawie sam olej. Pracuję na warsztacie samochodów ciężarowych. Wstawiłem auto i jak przypuszczałem chłodniczka oleju jakiejś dziwnej firmy okazała się uszkodzona. Wymieniłem na orginalną zamontowałem wszystko i chcąc oczyścić przynajmniej częściowo układ chłodzenia spuściłem chłodziwo , zalałem  układ wodą ze specjalnym płynem do czyszczenia układów. No i zaczęło się mozolne czyszczenie , rozgrzewałem silnik do odpowiedniej temperatury ( chyba nie muszę wspominać że odpowietrzenie tego układu przynajmniej dla mnie to nie lada wyczyn, szczególnie że samochód pracuje tylko  stojąc , bez jazdy) no ale przez dwa dni udało się odpowietrzyć i na tyle oczyścić układ że są już tylko znikome ilości oleju i woda jest w miarę czysta. Samochód tak pracował dwa dni przy minimalnych obrotach bo ja oczywiście musiałem pracować także zostawiałem go do nagrzania i spuszczałem wodę  oraz zalewałem nową. Na trzeci dzień gdy już właściwie pomyślałem że zleję wodę i wleję płyn chłodzący usłyszałem dziwny dźwięk, na początku jakby napinacz lub rolka świszczała. Zwiększając obroty do 2000 dźwięk ustawał. Niestety po jakimś czasie powrócił a potem przerodził się w dziwny stukot słyszalny w górnej i tylnej części silnika. Nagrałem  krótki filmik z tym dźwiękiem i jeśli któryś z szanownych Panów chciałby posłuchać to mogę przesłać. Dodam  że na początek do tego czyszczenia i prób wlałem olej 15W 40 który teraz mam zamiar wylać i mam nowy olej Castrol 5W 30  który jest rekomendowany do tego samochodu. Bardzo proszę o pomoc , może ktoś się spotkał z tymi objawami. Koledzy z pracy podpowiadają że może to być łańcuszek rozrządu lub jego napinacz ( podobno hydrauliczny). Dziękuję z góry za pomoc. Dzisiaj  w związku że pracuję w kratkę jadę wymienić olej.
  • #2 wysłana przez proton13 dnia 15 Apr 2020
  • witam ponownie, nie bardzo wiem jak się poruszać po tym serwisie i dodaje i blokuję ten wątek który napisałem. Zamykam ten wątek ponieważ sprawę rozwiązałem dzisiaj, jeśli ktoś będzie miał podobne objawy to chętnie służę pomocą. Pozdrawiam wszystkich.
  • #3 wysłana przez sewan dnia 16 Apr 2020
  • Nie prościej było napisać, jaka była przyczyna i jakie rozwiązanie?
  • #4 wysłana przez proton13 dnia 16 Apr 2020
  • Tak ,oczywiście  łatwiej, ale naprawdę poznaję dopiero ten silnik ,krótko powiem że po lewej stronie silnika patrząc od przodu pod filtrem powietrza zauważyłem mały wyciek oleju , którego wcześniej nie było. Znajduje się tam  - i tu nie wiem dokładnie co- wygląda jak korek w kształcie śruby o głowie na klucz 27. Podczas prób poluzował się i mogłem go odkręcić ręcznie. Dokręciłem go i wszystko ucichło i ustało. W rozmowach z mechanikami jedni twierdzili że jest to śruba mocująca napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu a inni mówili że zwykły korek( poprzez utratę ciśnienia słyszalny był ten hałas-stukot ). Grzebię dalej w tym temacie żeby dowiedzieć się dokładnie. Jak czegoś się dowiem na pewno odpowiem. Pozdrawiam.
  • #5 wysłana przez sewan dnia 16 Apr 2020
  • Jak dla mnie to po prostu napinacz.
  • #6 wysłana przez proton13 dnia 16 Apr 2020
  • Tak, rzeczywiście  wygląda tak , dziękuję serdecznie, nie odkręcałem go całkiem ale gówka tak wygląda , dokręcałem kluczem 27
  • #7 wysłana przez proton13 dnia 16 Apr 2020
  • Dziękuję za pomoc. Mam nadzieję jak najmniej szukać pomocy ale to nieuniknione ,auto 11 letnie i nie znam go w ogóle. Zamykam ten wątek.Pozdrawiam.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu