Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez jary dnia 25 Aug 2018
  • Witam
    Dzisiaj z ciekawości odkręciłem korek płynu chłodniczego i od góry kolor wygląda na ciemny, a jak się popatrzy na zbiorniczek z boku to widać czerwony. Od czego taki kolor mógł się zrobić ? Czy to oznacza jakas usterke ? Nie widac oleju w zbiorniczku.
  • #2 wysłana przez Kajtek1 dnia 25 Aug 2018
  • Plyn Mercedes-Benz jest niebieski.
    Jakikolwiek inny kolor oznacza ze ktos skapil na serwisie a do tego dlaczego plyn, ktory powienien chodzic 15 lat zostal wymieniony?
  • #3 wysłana przez jary dnia 25 Aug 2018
  • Byłem ostatnio w ASO i koleś wyjął butelke oryginalnego i był czerwony.
    Wiem jedynie tyle że z 5 tys temu piecdziesiotka płynu była dolewana
  • #4 wysłana przez rafal11 dnia 25 Aug 2018
  • moj jest czerwony i taki wyjechał z salonu. A 15 lat to chyba w USA wytrzymuje... Kajtek, Kajtek...
  • #5 wysłana przez Kajtek1 dnia 25 Aug 2018
  • A 15 lat to chyba w USA wytrzymuje... Kajtek, Kajtek...
    A co Twoja instrukcja zaleca?
  • #6 wysłana przez Remi dnia 25 Aug 2018
  • Mi w ASO Mercedes-Benz dolewali niebieski i twierdzili, że absolutnie nie ma być czerwony...
    Czerwony natomiast był oryginał do VAG - VW i Audi, którymi jeździłem...
  • #7 wysłana przez Magicd dnia 25 Aug 2018
  • Ja również i w C-klasie i w E-klasie mam niebieski płyn chłodniczy.
    Kupowałem też oryginalny koncentrat płynu chłodniczego Mercedes-Benz i on także jest granatowy (niebieski po rozcieńczeniu 1:1).
    Kupowałem koncentrat gdyż w c-klasie wymieniałem termostat i musiałem później dolać brakujący płyn.

    Czerwony płyn to miałem chyba olej w skrzyni biegów w Oplu Astrze :P
  • #8 wysłana przez jary dnia 26 Aug 2018
  • to dziwne bo mi w ASO dolewali do drugiego zbiorniczka chłodzacego czerwony i na butelce był znaczek mercedesa i mówił że jest oryginalny. samochod c207 2016 rok e400
    Dzisiaj się przyjrzałem to wygląda na taki brązowawy
  • #9 wysłana przez sewan dnia 26 Aug 2018
  • Wcześniej miałeś zielony, dolali ci czerwonego to masz brązowy.
    Kolor płynu nie ma znaczenia, wszystkie obecnie produkowane są mieszalne.
  • #10 wysłana przez jary dnia 26 Aug 2018
  • Mam nadzieje, bo już myślałem że coś złego dzieje się w układzie chłodzenia i dlatego taki kolor
  • #11 wysłana przez Kajtek1 dnia 26 Aug 2018
  • Płyn Mercedes-Benz jest najwyższej jakości i ja go także uzywalem w moich pickupach, co zmniejszyło częstotliwość pracy wiatraka.
    Stary plyn Mercedes-Benz byl kolorów sików, ale juz jakies 5 lat temu. jak nie wiecej zmieniono go na niebieski. 
  • #12 wysłana przez jary dnia 26 Aug 2018
  • Rozumiem
    Czyli na 100% olej zmienił kolor bo był zmieszany tak ?
    Bałem się że może być coś nie tak
    ps. wiem że była wymieniona chłodnica bo dostał lekko z przodu

    Dzisiaj przypatrzyłem się dobrze i kolor jest czerwony, ale jak przyswiecilem latarką bezposrednio to wyglada na ciemny.

    Jeszcze interesuje mnie drugi zbiorniczek płynu chłodniczego - od czego on jest ?
  • #13 wysłana przez sewan dnia 27 Aug 2018
  • Gdzie niby jest ten drugi? Zrób zdjęcie.
  • #14 wysłana przez jary dnia 27 Aug 2018
  • Pod pokrywą silnika

    https://zapodaj.net/c74d7dae72b9e.jpg.html

    ps. pod maską już wyczyszczone :)
  • #15 wysłana przez scareface dnia 18 Oct 2018
  • Ja ostatnio czyscilem chłodnice i wymienialem płyn. W zbiorniku był czerwony a po odkreceniu nakrętki na gwincie był niebieski czyli ktoś zmienił. Przed czyszczeniem chłodnicy termostat otwierał mi się przy 105 stopniach i automatycznie temperatura spadała do 95. Podczas jazdy do 80km/h temperatura była cały czas 95-105 a powyzej 100km/h temp spadała i utrzymywała się w okolicach 84 stopni. Po wymianie na płyn niebieski jest dokładnie to samo i różnicy nie widzę.


    Podczas kupna płynu zauważyłem że, kolory maja znaczenie bo niebieski to G11 a czerwony to G12+ i niebieski to jakiś mineralny a czerwony to już jakiś inny i powiedziano mi że nie wolno ich mieszać. W instrukcji też były inne normy Mercedes-Benz na niebieskim i czerwonym płynie
  • #16 wysłana przez Prezes1960 dnia 19 Oct 2018
  • Koledzy ,to artykuł który wyjaśnia dlaczego płynów nie należy mieszać i że są jednak różne: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-dobrac-odpowiedni-plyn-chlodniczy/xb3f5z.Jesli czerwony mercedesa jest z innym oznaczeniem niż niebieski to jednak nie powinno ich się mieszać.
  • #17 wysłana przez Kajtek1 dnia 19 Oct 2018
  • Prezes "nie ma takiej strony"
    Cokolwiek to bylo, ja czytam artykuly gryzipiorkow o motoryzacji z przymruzeniem oka.
    Stary plyn Mercedes-Benz byl koloru sikow. Nowy jest niebieski.
    Mercedes-Benz pozwala na ich mieszanie w oficjalnym liscie.
    Czerwonego plynu nigdy nie widzialem, no ale nie musialem kupowac go od kilku lat, wiec technologia na pewno poszla do przodu.
    Ciagle bym dobrze sprawdzil jako ze oryginalne plyny Mercedes-Benz sa drogie i wielu mechanikow wlewa rozne badziewia aby zaoszczedzic pare zlotych.
  • #18 wysłana przez Prezes1960 dnia 22 Oct 2018
  • Ta strona jak pisałem jeszcze była ,niestety przepadła .Na stronie było wyłożone czym się różnią płyny chłodnicze .Od niedawna stosuje się płyny z glikolu  propylenowego ,nie trujący ,dawniejsze były z glikolu etylenowego ,silnie trujące ,oczywiście obydwu płynów nie należy mieszać.Może być odwrotnie jeśli chodzi o te glikole ale jednak są nie mieszalne.
  • #19 wysłana przez Remi dnia 22 Oct 2018
  • Strona jest, tylko postawiłeś kropkę zaraz po linku i się kropka że słowem jeśli dokleiła do liku, wystarczy to usunąć i się otwiera, dla leniwych:
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-dobrac-odpowiedni-plyn-chlodniczy/xb3f5z

  • #20 wysłana przez Kajtek1 dnia 23 Oct 2018
  • Po przeczytaniu jest tak jak poderzewalem przed przeczytaniem.
    Gryzipiorek ktory nawet nie ma jaj aby sie podpisac - rozwodzi sie nad tematem na ktorym sie nie zna.
    Zaleca on używanie uszczelniaczow do chłodnic.
    Koniec kropka.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu