Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez piasek103 dnia 14 Nov 2018
  • Witam posiadam e350 cdi od jakiegoś czasu jak zrobiło się zimniej zauważyłem że, pod czas odpalania samochodu po nocy występuje hałas który trwa 2-3 sekundy. Z mojego doświadczenia wydaję mi się że, jest to uszkodzony napinacz łancucha dodaje film ba którym wyraznie słychać ten hałas.
  • #2 wysłana przez ziemniakk08 dnia 14 Nov 2018
  • Miałem tak samo wymienili rozrząd hałas ucichl ale za to mam problemy z silnikiem teraz więcej spała i coś grzechocze jak przyspieszam... 
  • #3 wysłana przez Driv3r dnia 14 Nov 2018
  • Nie wiem czy mi się wydaje, ale nawet jakby się troszkę dławił przy starcie.
    Moim zdaniem grzechot łańcucha.
    Ile nalatane?
  • #4 wysłana przez piasek103 dnia 14 Nov 2018
  • 280000 ale realny bo jestem 2 wlascicielem w de i tam nadal go uzytkuje
  • #5 wysłana przez piasek103 dnia 14 Nov 2018
  • Nagle tak się zaczeło wczesniej było ok. Trzy miesiące temu wymieniałem pasek mikro i rolke napinacza. Ale że nie było dostępnej na miejscu lepszej jakości została założona najtańsza może to jest powodem ale wątpie.
  • #6 wysłana przez Driv3r dnia 14 Nov 2018
  • Jak często wymieniasz w nim w filtr i olej, i jak to było wcześniej serwisowane?
    Viva Long Life?
  • #7 wysłana przez piasek103 dnia 14 Nov 2018
  • Wczesniejszy właściciel do końca serwisował
    Co 25000 km olej i filtr olej orginal Mercedes-Benz 5w30 jeżdził ciągle autostrady. Serwisował go do 265000 km ja leje 5w30 Motu xClean fe i wymieniam co 15000 km
  • #8 wysłana przez piasek103 dnia 14 Nov 2018
  • Jak myślicie na bank napinacz rozrządu czy może coś na pasku wielorowkowym? Jest jakaś możliwość sprawdzenia naciągu łańcucha bez demontarzu
  • #9 wysłana przez Driv3r dnia 14 Nov 2018
  • Rzadko zmieniany olej, zobacz jaki malutki tam jest filterek oleju... Klasyka, że to dzwoni.
    Jeżeli to nic z osprzętu, to napinacz poszedł na bank. Ciekawe ile jeszcze ten łańcuch da radę.
    Można to spróbować uratować nowym napinaczem- albo będzie dzwonił cały czas albo się uciszy. 50% szans. Jeżeli wykręcisz napinacz który jeszcze się całkiem nie rozwalił, to jest szansa, że tylko jego wymiana wystarczy.
    ASO mają specjalny przyrząd do mierzenia rozciągnięcia łańcucha. Wkręcasz go zamiast napinacza, kręcisz wałem, odczytujesz z niego ile tam jest stopni.
    Uszkodzony napinacz (srebrny element nie powinien być widoczny):
    https://mbworld.org/forums/attachments/diesel-forum/410988d1502577367-om642-chain-stretched-photo-chain-tensioner-om642-chain-tensioner.jpg
    Skoro mieszkasz w Niemczech, to poczytaj:
    https://www.motor-talk.de/forum/320-cdi-v6-steuerkette-t5628569.html?page=1
  • #10 wysłana przez piasek103 dnia 14 Nov 2018
  • A co z osprzętu mogło by tak robic najłatwiej bez paska chyba odpalić a nie wiesz czy można gdzies ten specjalny przyżąd do pomiaru kupić ??
  • #11 wysłana przez Driv3r dnia 14 Nov 2018
  • Ktoś tutaj w 651 miał podobny problem, i na szczęście okazało się coś innego niż łańcuch.
    Przyrząd można pewnie kupić w ASO, poczytaj tematy na motor-talk. Tam ktoś chyba za kilka EUR jest w stanie Ci to wysłać byś sam sobie zmierzył.
    Napinacz można zobaczyć przez korek wlewu oleju, ale pewnie tym masz już OM642 LS i masz go zasłoniętego.
  • #12 wysłana przez piasek103 dnia 14 Nov 2018
  • Właśnie mam widoczny przez korek i dociska ślizg.
  • #13 wysłana przez Driv3r dnia 14 Nov 2018
  • Ciekawe, myślałem, że od 2010 już tego nie widać....
    Pozycja napinacza zmienia się, po uruchomieniu może stanąć w innym miejscu. Możesz to zaobserwować, jak bardzo będzie wysunięty.
    Jeżeli naprawdę, to się zrobiło z dnia na dzień, to zaryzykowałbym wymianę napinacza, ale miałbym też na uwadze, że w ostateczności, trzeba będzie przewinąć nowy łańcuch.
  • #14 wysłana przez piasek103 dnia 14 Nov 2018
  • Chyba tak zrobie zaloze nowy napinacz ale najpierw odpale bez paska wielorowkowego dziekuje za wskazowki
  • #15 wysłana przez piasek103 dnia 16 Nov 2018
  • To w sprawnym napinaczu musi byc widoczny ten srebny element tak ?
  • #16 wysłana przez Driv3r dnia 16 Nov 2018
  • Przecież napisałem, że nie.
  • #17 wysłana przez piasek103 dnia 16 Nov 2018
  • Taki mam mozliwosc wziasc od znajomego na probe mowi ze sprawny dodaje zdjecie ale chyba tez juz lipa z nim

    http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1310773-81a73fb1-27a9-4260-a3b6-d22fc3.jpg
  • #18 wysłana przez Driv3r dnia 16 Nov 2018
  • Znajomy albo się nie zna, albo Cie nie zbyt lubi.
    To szrot.
    Po prawej stronie, nowy napinacz:
    https://www.benzworld.org/forums/attachments/w164-m-class/2149850d1493087937-om-642-bluetec-timing-chain-issues-tensioners.jpg
  • #19 wysłana przez piasek103 dnia 16 Nov 2018
  • Faktycznie dzieki za fotke. Na Niemieckim forum wyczytałem że ktoś wymienił napinacz i problem zniknoł ale wspomniał że musi byc firmy Ina. Jutro spróbuje odpalic bez paska klinowego że by się upewnić.
  • #20 wysłana przez piasek103 dnia 17 Nov 2018
  • Dzisiaj odpalałem bez paska wielorowkowego ta sama sytuacja dodaje filmik czyli jednak napinacz. Ogladałem łancuch przez wlew oleju jego napięcie przed i po odpalaniu. W obu wariantach przelega bardzo mocno nie da się go odciągnąć maksymalnie może na 1 mm zębatki dwie ktore tam widać też są w idealnym stanie. Po niedzieli spróbuje wymienić sam napinacz i moje pytanie czy lepiej kupić firmy Ina jak radzili na forum Niemieckim czy oryginalny w Mercedesie ?
    A i jeszcze jedna sprawa czy bez problemu uda się go wykręcić jak ściągne dolot powietrza?


Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu