Autor Wątek: E500 M273 czkawka na zimnym  (Przeczytany 686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline janas03

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E500 4Matic
E500 M273 czkawka na zimnym
« dnia: 22 Października 2023, 19:38 23s »
Witajcie,
Mam problem z silnikiem M273 5.5L, z którym walczę już ponad 2 lata. Chodzi o to, że na zimnym (im zimniej tym bardziej ten problem jest widoczny) samochód łapie "czkawkę". Przed wymianą części jak łapał "czkawkę" i miałem np. otwarte drzwi to aż przygasało oświetlenie wnętrza i buda łapała wibracje. Nagrałem filmik jak to wyglądało przed wymianami części
 https://youtube.com/shorts/TvIkN9qK700?si=7eTHMO8pW6uFT-3n
Słyszalne są takie puknięcia. Każde puknięcie to obniżenie obrotów. Co dziwne jak temperatura oleju (mam dograne menu amg) przekroczy 40-50 stopni to problem magicznie znika. Można uruchomić silnik i na biegu jałowym jest to widoczne lub dodać gazu tak do 2-2.5 tys obrotów i jak obroty spadną to pojawia się ta czkawka na 1 sekundę i potem jak sterownik wyrówna obroty to już jest ok. Tak jak pisałem jak się trochę silnik rozgrzeje to już tak się nie dzieje. Zero błędów na desce i w SD. Co zostało zrobione:
  • aktualizacja oprogramowania wszystkich sterowników (2020rok)
  • nowe 2 sondy lambda za katem
  • nowe 2 sondy lambda przed katem
  • nowy przepływomierz + uszczelki
  • nowa przepustnica
  • zdjęcie kolektora dolotowego, mycie + sprawdzenie klapek + nowe uszczelnienie
  • nowe świece
  • nowe oringi pod wtryskami
  • adaptacja przepustnicy pod SD
  • płukanka wtrysków TEC2000 Fuel Injector cleaner

Wszystkie części fabrycznie nowe Mercedes-Benz OE kupione w ASO. Samochód jest w moim posiadaniu 11 lat sprowadzony z DE, zawsze jeździł na Pb98, nie ma LPG, olej wymieniany co ok 10tys, aktualnie 211tys. przebiegu. Staram się utrzymywać samochód w jak najlepszym stanie, nie ma nic nadrutowane. Rozrząd, katalizatory, wtryski fabryczne. Silnik nie był rozbierany ani naprawiany oprócz tego co napisałem. Mierzony na hamowni i trzyma moc (380KM, 520Nm vs 382KM i 530Nm wg katalogu), pomiar przy temperaturze otoczenia 28 stopni. Mierzone 0-100 Racelogic i też jest jak w katalogu. Po wymianie tych wszystkich części jest o niebo lepiej. Oświetlenie już nie przygasa, ale nie jest idealnie. Dalej odczuwalna jest ta czkawka jednak teraz już dużo delikatniej, Brakuje mi już pomysłów co to może być lub jak ten problem zdiagnozować. Pomocy.

Forum Mercedes E-Klasa

E500 M273 czkawka na zimnym
« dnia: 22 Października 2023, 19:38 23s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock