Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez sniegu dnia 22 Jan 2017
  • Mam problem już od dwóch lat z moim Mercedesem, a mianowicie auto w zimie faluje kiedy silnik osiągnie około 65-75 stopni, a w lecie jak jest ciepło faluje od razu po odpaleniu i dodaniu gazu, gdy temperatura powietrza jest wyższa niż ok 15 stopni. W lecie samochód ma problemy z zagrzaniem się do ponad 80 stopni (gdy silnik jest zimny, temperatura podnosi się do ok 80 stopni a pózniej gwałtownie spada do 60 i tak kilka razy aż nie przejadę ok 30 km. (termostat pól elektryczny ,czyli komputer daje sygnał do grzałki i otwiera termostat całkowicie ,jakby silnik był przegrzany....?!) A teraz ciekawostka ,bo czy to lato czy zima ,jak odpalę auto i nie dodam gazu to wszystko działa ok ,czyli temperatura i normalnie idzie w górę i auto nie faluje, tylko po dodaniu gazu powyżej 2000 rpm...?! (dziwne ,ale prawdziwe) Dodam ,że termostat zmieniany juz dwa razy, pompa wody ,wszystkie filtry jakie tylko są ,adaptacja plus czyszczenie skrzyni ,sprawdzone wtryski i dwa wymienione na nowe i nic ,dalej to samo ..... POMOCY!!!!!!
  • #2 wysłana przez Remi dnia 23 Jan 2017
  • Nie pomogę Ci, ale myślę, że jak nie napiszesz jaki motor, skrzynia, rok produkcji to nawet Ci co by chcieli to mogą nie mieć szklanej kuli pod ręką...
  • #3 wysłana przez sniegu dnia 23 Jan 2017
  • Rok 2011 ,silnik om 651,924 i skrzynia automat 5- 722.6
  • #4 wysłana przez W212 dnia 24 Jan 2017
  • Takie objawy miałem przy uszkodzonym przepływomierzu. Podłączałeś auto pod SD? Jakieś błędy wykazał?
  • #5 wysłana przez sniegu dnia 19 Feb 2017
  • No SD nic nie pokazuje, mam do dyspozycji diagnostykę cały czas, gdy odłączę  przepływomierz wyświetla błąd. Najdziwniejsza sprawa to to ,że jeżeli nie będę dodawał gazu powyżej 2000 rpm to nic się nie będzie działo. Ja myślę nad zacinającym się wtryskiem, przepływomierzem, pedałem gazu lub jakimś ustrojstwem ,które znajduje się w układzie chłodzenia i wysyła na komputer zły sygnał i dostaje za mało lub za dużo ropy i szarpie. Wydałem juz górę pieniędzy na sprawdzanie i wymiany!!!! ;D  >:(  
  • #6 wysłana przez Rafał dnia 03 May 2017
  • Witam, podepnę się pod temat bo mam bardzo podobne objawy tyle że w moim benzyniaku  z 2009(M271evo). Na zimnym silniku wszystko ok zapala bez problemu, problem jest na ciepłym, obroty falują, nawet zdarzy się że zgaśnie. Podczas jazdy wszystko w porządku, przyspiesza normalnie i nic nie szarpie, tylko mam ten sam problem z temperaturą, która jak u kolegi gwałtownie potrafi spaść a zaraz wrócić do normalnej wartości pracy. Wszystko występuje losowo. SD nic nie wykazuje, na razie wymieniony czujnik położenia wału korbowego, nowe świece, filtry. Jutro znowu wizyta w warsztacie, może kolega już rozwiązał problem? Pozdrawiam Rafał
  • #7 wysłana przez noc dnia 05 May 2017
  • No SD nic nie pokazuje, mam do dyspozycji diagnostykę cały czas, gdy odłączę  przepływomierz wyświetla błąd. Najdziwniejsza sprawa to to ,że jeżeli nie będę dodawał gazu powyżej 2000 rpm to nic się nie będzie działo. Ja myślę nad zacinającym się wtryskiem, przepływomierzem, pedałem gazu lub jakimś ustrojstwem ,które znajduje się w układzie chłodzenia i wysyła na komputer zły sygnał i dostaje za mało lub za dużo ropy i szarpie. Wydałem juz górę pieniędzy na sprawdzanie i wymiany!!!! ;D  >:(

    Wielokrotnie dopiero wymiana głównej pompy przynosi efekt.Regeneracja nic nie dała w kilku wypadkach.Bez stołu probierczego tylko metoda podmieniania części.
  • #8 wysłana przez sniegu dnia 29 Jun 2017
  • Dzięki Noc za podpowiedz, auto zostawilem w serwisie ponownie... Czekam juz miesiąc i nic a za dwa tygodnie wybieram się na wakacje.... Jedyne co zaobserwowałem to to, że jeżeli temperatura na zewnątrz jest powyżej 20 stopni i auto stoi w dzień kilka godzin na słońcu to po uruchomieniu i dodaniu gazu szarpie jak diabli ,a jak jest zima to szarpie tylko po nagrzaniu sie do ok 70-80 stopni i problem znika... Dziwne,że temperatura ma tu duże znaczenie. Również kiedy jest lato, temperatura silnika skacze góra dó a kiedy jest zimno tzn. zimowy okres nie ma absolutnie żadnego problemu z temperaturą, idzie w góre i trzyma. No bardzo to jest dziwne.ł
  • #9 wysłana przez noc dnia 02 Jul 2017
  • Jeżeli masz silnik OM651, to mam małą podpowiedź co do skaczącej temperatury.
    Pompa wody ma sterowany podciśnieniowo zawór.Zaworek podciśnieniowy o nr. 0025401497  lubi robić psikusy.Tak samo układ podciśnienia z nim związany szwankuje.
    Dobrze jest podawać nr.VIN .To pomaga pomagającemu.
  • #10 wysłana przez gosdarek dnia 02 Jul 2017
  • I powiem Ci kolego ze mam ten sam problem

    Dodano: 02 Lipca 2017, 13:12 45s
    Mialem wlasnie wymienic termostat ale w zimie jak pojdzie go gory jak i u Ciebie to trzyma a w lecie jak pojdzie nieco nad 80 to gwalyownie spada i wtefy daje 3 obroty do 4 tys i powoli idzie do gory az dohdzie do magicznego 89-90 i wtedy sie zatrzymuje i trzyma
    Jak ktos mial taki problem prosze powiedziec jak go naprawil i jakie koszty
    Dziekuje i pozdrawiam
  • #11 wysłana przez Remi dnia 02 Jul 2017
  • To co odpisujesz to prawie klasyczne zachowanie poprawnie działającego termostatu, który otwiera duży obieg...
  • #12 wysłana przez gosdarek dnia 02 Jul 2017
  • Czyli co mam zrobic bo nie sprecyzowales
  • #13 wysłana przez Remi dnia 02 Jul 2017
  • Moim zdaniem to co opisujesz wskazywałoby, że termostat masz ok, jakie zwyczajowo pokonujesz odległości autem?
  • #14 wysłana przez noc dnia 03 Jul 2017
  • Nie wiem czy zauważyliście, że odpowiedziałem co zrobić ze skaczącą temperaturą.
  • #15 wysłana przez gosdarek dnia 03 Jul 2017
  • Codziennie jezdze do pracy od 60 km w jedna strone

    Dodano: 03 Lipca 2017, 17:20 50s
    A do kolegi Noc to dales podpowiedz wiec nie jestem pewny czy tego sie trzymac czy szukac dalej;)
  • #16 wysłana przez Kajtek1 dnia 03 Jul 2017
  • Noc jest Pro, wiec zawsze da Ci gwarantowane rozwiazanie.
    Nie zawsze najtansze wiec  alternatywa moze znalezc tansze rozwiazanie, ale taka jest roznica pomiedzy profesjonalna naprawa i DIY.
  • #17 wysłana przez Remi dnia 03 Jul 2017
  • Gosdarek moim zdaniem to nie termostat, oparłbym się na doświadczeniu i wiedzy Noc
  • #18 wysłana przez gosdarek dnia 04 Jul 2017
  • Dziekuje
    Jak wymienie to napisze czy jest tak samo czy temperatura sie uspokoila
  • #19 wysłana przez sniegu dnia 10 Jul 2017
  • Nie wiem czy zauważyliście, że odpowiedziałem co zrobić ze skaczącą temperaturą.
    Ja Noc wymieniłem pompe wody w zeszłym roku bo też to podejrzewałem, (to już druga bo pierwsza rozszczelniła się przy przebiegu 75000) W moim przypadku nie pomogło... Jedno jest pewne, że ubywa mi troszkę płynu i może dlatego są problemy bo układ nie trzyma dobrego ciśnienia?. Jestem blacharzem i naprawiam dużo mercedesów , jak zacząłem zwracać uwagę na temperaturę to w ok 4 na 10 mercedesów 2,2 cdi ma ten sam problem. Kiedy koledzy którzy pracują w mercedesie wysłali zapytanie do dzialu technicznego w niemczech nie dali 100% odpowiedzi dlaczego tak się dzieje...

    Dodano: 10 Lipca 2017, 14:48 51s
    Aaaaa..... zapomnialem, kiedy odpiąłem wtyczkę od termostatu( są dwie, jedna od zegarów a druga od grzałki) tą od grzałki to temperatura sła pięknie w górę i nie było problemu. Zrobiłem wtedy całkowicie mechaniczny termostat :)  . U mnie raczej sprawa wygląda na to że komputer wysyła sygnał na grzałkę w termostacie jakby silnik miał już z dużą temp. I otwiera full termostat. Kiedy temperatura płynu się wyrówna w całym silniku wszystko jest ok.
  • #20 wysłana przez noc dnia 10 Jul 2017
  • Być może masz usterkę na kości elektrycznej sterownika silnika.
    Wyczyszczenie jej również pomogło w jednym z kilku przypadków.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu