Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez 0okm dnia 02 May 2018
  • Czy faktycznie filtry powietrza do 350CDI można dostać tylko w ASO? Polecacie jakieś "zamienniki"? Przeglądałem katalog MANN i nie znalazłem u nich żadnego. Natomiast Filtron widziałem robi.
  • #2 wysłana przez Prezes1960 dnia 02 May 2018
  • Odpowiem tak,do 350 cdi idą dwa rodzaje filtrów ,rozumiem że chodzi o nowsze te z całą puszką.Są zamienniki dwu krotnie tańsze ale jak ja wymieniałem to były dostępne tylko oryginały więc nie zapamiętywałem stron z zamiennikami .Najlepiej szukać po numerze oryginalnym ,pamiętam cenę około 170 zł za sztukę.
    Na szybko znalazłem :   https://www.autoczescionline24.pl/blue-print-7735092.html
  • #3 wysłana przez 0okm dnia 02 May 2018
  • Przy 180 PLN za sztukę to niewielka lub wręcz brak oszczędności względem OEM. U mnie właśnie wchodzą takie dwa jak w linku który podałeś.
  • #4 wysłana przez Prezes1960 dnia 02 May 2018
  • Jeśli masz oryginały w podobnej cenie to nie zastanawiaj się przez chwilę i wkładaj ori.Ja za swoje choć prawie 2 lata temu dałem ok. 600 zł za oba to jednak jest różnica ,to co podałem to znalazłem na szybko więc można już znaleźć tańsze ,wydaje mi się że gdzieś widziałem MANNa po 125 zł ale nie mam już czasu teraz szukać.
  • #5 wysłana przez Kajtek1 dnia 02 May 2018
  • Co do wymiany, to filtry Mercedes-Benz slyna z jakosci. Pare lat temu niezalezne laboratorium zrobilo testy i nie da sie pobic ich jakosci.
    Nie wiem co mozecie kupic w Polsce, ale w USA moje wszystkie pickupy mialy "Filter minder" instalowane w fabryce.
    Moj traktor mial czujnik, wiec wkurzony dlaczego Mercedes-Benz nie instaluje prostego czujnika - sam instaluje takowe na moich samochodach.
    W Kaliforni przejezdzalem na filtrach 150,000 km i ciagle czujnik pokazywal na zielono. Nie tylko oszczednosc pieniedzy na przedwczesna wymiane filtra, ale takze zabezpieczenie ze po burzy piaskowej wiem na czym stoje.
    Tu jest taki za $15 https://www.ebay.com/itm/New-OEM-Ford-Motorcraft-FA1784-Diesel-Air-Filter-Minder-03-07-6-0L-Powerstroke/253181983517?epid=76737894&hash=item3af2d27b1d:g:NFsAAOSwGvZamYuU:sc:USPSFirstClass!89110!US!-1
  • #6 wysłana przez 0okm dnia 02 May 2018
  • 150 000 km na tym samym filtrze powietrza?! To ich się nie wymienia częściej?
  • #7 wysłana przez Kajtek1 dnia 02 May 2018
  • Jeszcze raz - jak nie masz zainstalowanego sensora, to instrukcja kaze wymieniac filtry bazujac na statystce.
    Zazwyczaj dobre filtry laduja w smietniku, ale jak jezdzisz po polnych drogach, to mozesz jezdzic z przytkanym filtrem nawet nie wiedzac.
    Maly senosor moze dac duzo radosci.
    Kalifornia slynie z czystosci powietrza. Od roku mieszkam w Newadzie i choc nie ma tu pylow ani lisci z drzew, za to sa pyly z pustyni. Malo teraz jezdzimy, to dopiero zbieramy doswiadczenie.
    Ale pickup juz zrobil 30t km i sensor ciagle na zielonym.
    Czy MAN nie ma teraz fabryk w Chinach?
  • #8 wysłana przez BiBi dnia 04 May 2018
  • 150 000 km na tym samym filtrze powietrza?! To ich się nie wymienia częściej?

    Nie ma u nas w kraju filtrów co wytrzymują 150 tys :p
    Może w Ameryce :p
    Ja wymieniam co druga wymianę oleju tj. 25 -30 tys km. i po wyjęciu są raczej zasyfione .
    I ceny tak jak mówisz , około 400 oryginał . Zamienniki około 50 zł taniej można znaleść choć szukałem z pół roku temu.
  • #9 wysłana przez RAF77 dnia 04 May 2018
  • Ja do benzyny 3.5 kupiłem sobie filtr k&n, który się myje i nasącza olejem. Auto żwawsze się zrobiło trochę. Lepszy przepływ ma ten filtr niż normalny.
  • #10 wysłana przez Kajtek1 dnia 05 May 2018
  • K&N slyna z tego ze pozwalaja na lepszy przeplyw powietrza i lepszy przeplyw piasku.
    Nie masz zamiaru tego auta dlugo trzymac mam nadzieje?
  • #11 wysłana przez Prezes1960 dnia 05 May 2018
  • Kolego Kajtek1,nie pisz tego typu tekstu na podstawie plotek.Jeżdżę na K&N od 6 lat w W203 270 cdi i mogę powiedzieć coś na ten temat .Zdziwił byś sie jak ten filtr pracuje ,jeszcze nigdy nie widziałem takiego syfu na papierowych filtrach jaki jest  na tym filtrze.Miałem taki filtr nawet w kamperze w ducacie 2.5 d z 93 roku ,tak to ciekawostka że taki filtr jest produkowany do starego diesla , i tu już wszyscy zauważali różnicę w jakości pracy silnika ,był żwawszy .Gdybym mógł kupić do 350 cdi to już by w mojej gwieździe pracował.Wyśmiewano mnie i odradzane ten filtr już na forum W203,pisano że przepływomierz się za olei, że szybko pada,nic z tych rzeczy ,nawet kupiłem drugi filtr na podmianę ,jak pierwszy wysycha po myciu to zakładam następny .Jedyne co jest moim zdaniem źle opisywane w instrukcji to przebieg, podawane 60 tyś km to jednak za dużo w moim przypadku.
  • #12 wysłana przez rafal11 dnia 05 May 2018
  • Może  w USA jest inny piasek? :)  
  • #13 wysłana przez Remi dnia 05 May 2018
  • I inne instrukcje
  • #14 wysłana przez Kajtek1 dnia 05 May 2018
  • Inne narzedzia i system mierniczy tez  ;)
    Ale piasek jest piasek i niezaleznie w jakim systemie silnik go nie bedzie lubial.
    Prezes nie jest jedynym ktory nie potrafi czytac wynikow badan i daje sobie wyprac mozg chwytami reklamowymi.
  • #15 wysłana przez Prezes1960 dnia 05 May 2018
  • Ja osobiście nie czytam naukowych wywodów amerykańskich naukowców z garaży podmiejskich ,nie obrażam też innych na tym forum.Kolego Kajtek1,pytam się jeszcze raz jakie masz doświadczenie z tym filtrem,ja przejechałem ponad 150 tyś km.na tym filtrze i silnik do tej pory, a ma ponad 250 tyś, nie bierze oleju ,jeździ od wymiany do wymiany (co 15-20 tyś km.)i jakoś nie pada .Nikogo nie namawiam do stosowania tego filtra bo wymaga trochę pracy i pieniędzy aby z niego prawidłowo korzystać.Dlatego powtórzę jeszcze raz ,niech nie wypowiadają się koledzy którzy słyszeli w BBS (baba babie skazała)że te filtry są złe,może przeczytali w taniej gazecie ,ja wiem z doświadczenia!!!,co najmniej 6lat stosowania w dieslu 270 cdi.A na zakończenie dodam że wiele sportowych aut ma zamontowane fabrycznie tego typu filtry ,nie koniecznie K&N.Powtarzam ,nie namawiam nikogo do stosowania tego filtra ,wyjaśniam tylko co doświadczyłem.Kto jak kto ale na tym forum jest tylko jeden ktoś kto "nie potrafi czytac wynikow badan i daje sobie wyprac mozg chwytami reklamowymi",nawet te najprostsze instrukcje sprawiają mu ogromny problem!!!
  • #16 wysłana przez Kajtek1 dnia 05 May 2018
  • Prezes juz wczesniej nie potrafil korzystac z dobroci Google, ale dla tych co potrafia troche poczytac, tu jest wykres i artykul.
    Prezes, nastepnym razem jak bedziesz razlaczal uklad sscacy, przelec palcem po wnetrzu in potrzyj po tym palce.
    Jesli nie poczujesz piasku zmieszanego z normalnymi sladami oleju, to masz duzo szczescia.


    http://nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html
  • #17 wysłana przez Prezes1960 dnia 06 May 2018
  • Nie przekona się kogoś kto wierzy bez granicznie wujkowi googlowi,radzę dalej tak postępować.Jeszcze raz wyjaśnię bo widać po tekstach że kolega Kajtek1 jest wielkim teoretykiem .Wyżej napisałem że mam taki filtr od lat i mam jakieś rozeznanie ,dlatego kolego możesz potrzeć palcem układ dolotowy ale niestety tylko u siebie.Masz ochotę pocierać to zapraszam ,udostępnię swój "układ".Na tym skończmy tę nierówną dyskusje ,nikomu nie nakazuje zmiany filtra na typ K&N,piszę to po raz kolejny!!!!.Wujek googl to naprawdę super narzędzie do naprawy i eksploatacji aut,doradzam koledze korzystanie dalej z googla zamiast własnych doświadczeń ,można też googlem zastąpić SD,wielu kolegów to czyni,nawet to forum to pokazuje.
  • #18 wysłana przez Grucha dnia 06 May 2018
  • Wujek Google to skarbnica wiedzy niepodważalnej
    Twierdzi (ponoć) np, że zbyt częsta wymiana oleju w silniku jest szkodliwa dla tegoż silnika... że filtry K&N słyną z przepuszczania piasku (dlatego jest to tak renomowana firma, której produkty są uznawane za jedne z lepszych w motosporcie)...
    Jak w Googlu napiszą, że najlepszym sposobem na leczenie grypy jest strzał w potylicę, to przynajmniej ubędzie w społeczeństwie trochę „trudnych” przypadków...


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • #19 wysłana przez Remi dnia 06 May 2018
  • Taaaa...
    Tak jak wujek G jest mądrzejszy w kwestii rozmiarów opon od fabrycznej instrukcji wydawanej do 212-tki...
  • #20 wysłana przez Prezes1960 dnia 06 May 2018
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu