Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez czeczot21 dnia 15 Sep 2019
  •  Witam, według mojego doświadczenia misek olejowych w autach do liftu są co najmniej 3 rodzaje. Zarówno tej plastikowej jak i aluminiowej nad plastikową. Pierwszy rodzaj to w autach od początku produkcji 2009 do początków 2011 roku. Łatwo poznać bo miska plastikowa jest bez otworu ze śrubą pośrodku miski (również inna ilość śrub w koło, różnica jedną śrubą i kształtem uszczelki). W tym pierwszym przypadku czyli od 2009 do 2011 aluminiowa miska jest "ażurowa" bez wypełnienia środka. Drugi rodzaj, czyli od 2011 roku to miska aluminiowa wypełniona w środku i do tej miski jest przykręcona już zmieniona miska plastikowa z charakterystyczną śrubką po środku (wtedy również ilość śrub w koło jest inna o jedną sztukę wobec starej). Te dwie miski plastikowe nie są zamienne chyba że w komplecie z aluminiową i smokiem oleju bo też jest inny. Trzeci przypadek to miska nowa z Mercedesa która zamienia się z miską ze śrubką po środku czyli z nr 2 po 2011 roku. Myk jest taki że ta miska pasuje do aluminiowej w koło i śrubką centralną ale nie tak do końca (Mercedes-Benz każe wymieniać obie, aluminiowa coś koło 2000 zł). Różnica polega na głębokości osadzenie czujnika poziomu oleju w misce plastikowej, przez co gwint na jego śrubę opiera się o odlew miski aluminiowej i nie można tego skręcić. Sposób na to jest prosty, podfrezowanie odlewu starej miski aluminiowej w miejscu gdzie naddatek materiału przeszkadza (oryginalna również jest w tym miejscu sfrezowana). Auta poliftowe mają jeszcze inne miski ale to już inny temat. Jakbyś miał pytania lub nie do końca zrozumiał o co chodzi to możemy się zdzwonić i wszystko wytłumaczę jeszcze raz. Najprostszy sposób to kupno miski używanej o tych samych numerach co Twoja (o ile jest dostępna).
     
  • #2 wysłana przez czeczot21 dnia 15 Sep 2019
  •  Poniżej miska aluminiowa z wypełnieniem z 2011 roku (zaznaczone miejsca różnic wobec miski która pasuje do miski nowej z serwisu).
  • #3 wysłana przez czeczot21 dnia 15 Sep 2019
  • Poniżej oryginalna miska aluminiowa pasująca do poprawionej miski plastikowej z podniesionym miejscem na czujnik poziomu oleju (zaznaczone miejsce różnic i fabrycznie wyfrezowane miejsce na gwint czujnika poziomu oleju). Taka miska aluminiowa kosztuje coś koło 2000 zł i jest teoretycznie konieczna do nowej miski plastikowej zamówionej w serwisie. Stary numer plastikowej jest niedostępny i krosuje się na ten z czujnikiem wyżej.
  • #4 wysłana przez czeczot21 dnia 15 Sep 2019
  • Poniżej miska aluminiowa z 2011 dostosowana we własnym zakresie do nowego typu miski plastikowej dostępnej w Serwisie jako zamiennik oryginalnej. Miski używane wtedy kiedy ją potrzebowałem były niedostępne lub w cenie nowych. Kupiłem w serwisie nową plastikową ale taka przeróbka była konieczna. Troszkę inny otwór okrągły na czujnik w niczym nie przeszkadza więc został stary. Silnik po tych zmianach pracuje bezproblemowo
  • #5 wysłana przez czeczot21 dnia 15 Sep 2019
  • Poniżej miska aluminiowa bez "wypełnienia" do silników od początku produkcji 2009 do 2011 roku. Do tej miski aluminiowej pasuje miska plastikowa bez śrubki po środku.
  • #6 wysłana przez czeczot21 dnia 15 Sep 2019
  • Poniżej miska plastikowa starego typu od 2009 do 2011 bez śruby po środku, pasuje tylko do "ażurowej" miski aluminiowej starego typu.
  • #7 wysłana przez czeczot21 dnia 15 Sep 2019
  • Poniżej miska plastikowa od 2011 roku ze tzw. śrubą po środku.
  • #8 wysłana przez czeczot21 dnia 15 Sep 2019
  • Jeśli już jesteśmy przy miskach to najważniejsza sprawa !!! Metalowy korek spustowy oleju przykręcamy z siłą 30Nm !!! Nawet nie wiecie ile aut ma przekręconą metalową tuleję z gwintem w plastikowej misce tylko przez to że ktoś kiedyś zbyt mocno dokręcił korek spustowy. Nowe miski z serwisu mają nawet odlaną wartość dokręcania na odlewie, stare niestety nie...
  • #9 wysłana przez jajcek2 dnia 28 Apr 2020
  • Witam, patrzac na Twoj post moze Ty bediesz w stanie mi pomoc. Mam wyciek z uszczelki pod miska , jeden mechanik twierdzi ze to okolo 10h robocizny bo trzeba wyciagac sanki przedniego zawieszenia, drugi natomiast mowi , ze takiej potrzeby nie ma i ze robota to godzinka z hakiem....napisales ze sa 3 rodzaje misek wiec moze wiesz jaka jest u mnie i ktory z mechanikow ma racje ?
    Bede bardzo wdzieczny za pomoc
    Moje auto to W212 E220 CDI blueefficiency 170HP z poczatku 2011 jesli potrzebny jest Vin moge za raz sprawdzic.
    Pozdrawiam
    Jacek
  • #10 wysłana przez DamianZet dnia 06 Jun 2020
  • Witam.
    Nawiązując do tematu.
    Muszę wymienić miskę olejową A6510100328 W212 2010 rok 200CDI.
    Chciałbym ponowić pytanie, czy miskę można wymienić bez wyciągania sanek i z jaką siłą i w jakiej kolejności należy dokręcić śruby miski?
    Z góry dziękuję.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu