Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Bogdan 75 dnia 10 Aug 2023
  • Witam ! Pojawił mi się komunikat SPRAWDŹ PŁYN CHŁODZĄCY otworzyłem zbiorniczek i szok olej silnikowy w zbiorniczku spora ilość dokładnie nie wiem ale myślę że około 100 może 200 gram , pierwszy podejrzany chłodniczka oleju , wymieniłem roboty jest masakrycznie dużo zajęło mi to dwa dni , dzisiaj płukałem układ przy pomocy środka do płukania chłodnic , olej zmieszał się z wodą leciała czarna woda płukałem trzy razy , wydaje mi się że płynu w zbiorniczku nie przybywa ale dalej jest mocno zabrudzony i znowu komunikat o sprawdzeniu płynu , wiem że trzy płukania to może za mało ale może ktoś z was miał podobny przypadek i podzieli się swoim doświadczeniem , jak długo trzeba płukać albo może znacie jakąś inną przyczynę pojawienia się oleju w wodzie . Auto to Mercedes-Benz S212 2.2cdi 204km z 2009 roku . Pozdrawiam wszystkich i proszę o radę
  • #2 wysłana przez sewan dnia 11 Aug 2023
  • Uszczelka pod głowicą, niestety.
  • #3 wysłana przez Bogdan 75 dnia 11 Aug 2023
  • Rozmawiałem z kilkoma mechanikami , w tym także z serwisu mercedesa wszyscy zgodnie twierdzą że to raczej nie uszczelka głowicy bo nie spotkali się z taką usterką w tym silniku , każdy twierdzi że zbyt długo jechałem i cały układ chłodzenia jest zabrudzony olejem , płukanie nawet 10 razy może nie przynieść żądanego efektu , jutro jadę płukać dalej i zobaczymy opiszę efekty .
  • #4 wysłana przez Remi dnia 12 Aug 2023
  • Tylko ciekawe skąd ten olej się tam wziął?
    Czyżby z uszczelki pod głowicą?
  • #5 wysłana przez 0okm dnia 12 Aug 2023
  • Niestety koledzy Remi i Sedan mają rację. Może już miałeś grzebane w głowicy i złożone kiepsko...
  • #6 wysłana przez Bogdan 75 dnia 12 Aug 2023
  • Olej wziął się z chłodniczki oleju , chłodniczkę wymieniłem ale nie wiem jak długo jeździłem z tym wyciekiem , układ jest mocno zaolejony , dzisiaj płukałem kolejny raz i olej nie pojawia się ale woda jest jeszcze bardzo brudna ... oleju w misce nie przybywa , wody w zbiorniczku też nie , nie ma spalin w zbiorniczku nie ma bąbli , auto nie kopci , chodzi równo , brak masła na korku od oleju  więc brak objawów uszczelki pod głowicą chyba że znacie jakieś inne , jestem dobrej nadzieji że wystarczy porządnie wypłukać i będzie ok , myślałem że może ktoś z was miał podobny przypadek i powie mi jak długo płukał i czym , chyba jednak jestem pierwszy .
  • #7 wysłana przez Driv3r dnia 15 Aug 2023
  • Nie jesteś pierwszy. To nie lata 80- te, że olej w zbiorniczku = head gasket.
    Nie wiele się dzieje na tradycyjnych forach, ja sam dopiero post przeczytałem.
  • #8 wysłana przez W212 dnia 16 Aug 2023
  • Super filmik, fajnie zrobione!
  • #9 wysłana przez Bogdan 75 dnia 01 Feb 2024
  • Witam ponownie ! jak obiecałem opiszę jak zakończyła się moja przygoda z olejem w zbiorniczku wyrównawczym , na szczęście nie mieli racji wszyscy którzy Ci którzy zgodnie twierdzili że to uszczelka pod głowicą , moje przypuszczenia co do chłodniczki oleju okazały się trafne , niestety nie wiem jak długo jeździłem z tym wyciekiem i cały układ chłodzenia był mocno zaolejony , jak zapewne wiecie olej nie miesza się z wodą czy też płynem chłodzącym , płukanie układu trwa masakrycznie długo , nie pomagały płukanki ,dopiero po zastosowaniu pewnego preparatu nie wiem czy mogę tutaj podać nazwę (zainteresowanym mogę podać w wiadomości prywatnej ) chyba że admin wyrazi zgodę , efekty były natychmiastowe , olej po zastosowaniu preparatu zmieszał się z wodą , powstało coś w rodzaju mleka , następnie ponownie spuściłem całość i napełniłem wodą z dodatkiem tego preparatu efekt był natychmiastowy , woda była wyraźnie czyściejsza ale nie czysta , jeszcze raz powtórzyłem zabieg i pomogło , dla świętego spokoju jeździłem jeszcze z wodą w układzie i wymieniałem w miarę możliwości raz albo dwa w tygodniu do momentu aż woda była czysta jak kranowa , niestety okazało się że gumowe oringi w układzie źle znoszą obecność oleju i pojawiły się wycieki przy termostacie i przy zaworku w chłodnicy tym do spuszczania płynu , termostat wymieniony , zaworek też , zalany płyn chłodzący ... jak narazie a mineło już ponad dwa miesiące płyn czysty , wycieków brak silnik pracuje normalnie . Podsumowując bardzo złośliwa i trudna do zdiagnozowania i naprawy usterka , tak czy inaczej zanim zaczniecie demontować głowicę upewnijcie się na wszystkie możliwe sposoby czy aby napewno to głowica , koszt wymiany chłodniczki w porównaniu naprawą głowicy jest śmieszny . Jestem bardzo zadowolony z tego że udało mi się samemu zdiagnozować i usunąć usterkę przy niewielkim nakładzie finansowym i własnej pracy , jeśli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego przypadku chętnie odpowiem , pozdrawiam Wszystkich i życzę sukcesów w samodzielnych naprawach !!!
  • #10 wysłana przez W212 dnia 09 Feb 2024
  • No pewnie że możesz podać, wręcz sam jestem ciekaw...
  • #11 wysłana przez Rybka180 dnia 27 Apr 2024
  • Hej. Czy możesz zdradzić nazwe tego środka? Wczoraj dopadł mnie ten sam problem🥺😔
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu