Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Mppole dnia 07 Oct 2019
  • Cześć,
    W serwisie zauważyli, ze na wlocie do spreżarki z odmy w przewodzie zbiera się olej. Mówią, że trzeba wymienić odmę. Czy faktycznie tak zrobić? Chodzi o 3 litrowego diesla V6.
    dzieki
    /michal
  • #2 wysłana przez W212 dnia 07 Oct 2019
  • Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują że diagnoza jest poprawna :)
  • #3 wysłana przez scareface dnia 08 Oct 2019
  • Miałem to samo w W203 i winna była odma. Po wymianie suchutko
  • #4 wysłana przez majkel84 dnia 10 Jun 2020
  • hej

    Nie zakładałem nowego tematu bo nie widzę potrzeby, ale mam coś ciekawego jeżeli chodzi o olej w dolocie, nie czytałem wcześniej nigdzie na forach o tym simeringu (uszczelniaczu odmy) który również należy wymienić gdyż ilość oleju jaką musi odseparować membrana odmy uzależniona jest od stanu w jakim jest ten uszczelniacz. Można wymienić cały separator jak na filmiku do którego daje link poniżej lub wymienić sam uszczelniacz który można kupić osobno widziałem go nawet na alledrogo, jego numer to: A0149977146
    link to filmu:

    może komuś się przydać taka informacja
    co prawda gość ma zamontowany Oil catch tank, ale wymiana samego uszczelniacza powinna odbyć się razem z wymianą odmy.

  • #5 wysłana przez Driv3r dnia 14 Jun 2020
  • W nowszych V6 cdi ten element jest chyba nawet zintegrowany z odmą / przewodem do dolotu...
  • #6 wysłana przez iphone6 dnia 15 Jun 2020
  • hej

    Nie zakładałem nowego tematu bo nie widzę potrzeby, ale mam coś ciekawego jeżeli chodzi o olej w dolocie, nie czytałem wcześniej nigdzie na forach o tym simeringu (uszczelniaczu odmy) który również należy wymienić gdyż ilość oleju jaką musi odseparować membrana odmy uzależniona jest od stanu w jakim jest ten uszczelniacz. Można wymienić cały separator jak na filmiku do którego daje link poniżej lub wymienić sam uszczelniacz który można kupić osobno widziałem go nawet na alledrogo, jego numer to: A0149977146
    link to filmu:

    może komuś się przydać taka informacja
    co prawda gość ma zamontowany Oil catch tank, ale wymiana samego uszczelniacza powinna odbyć się razem z wymianą odmy.


    Panowie mam pytanie leży u mnie własnie ta pokrywka  nowa sztuka  kolanko A6420100131 seperator wymienilem ale mam rowniez tą kape do wymiany czy demontaz starej polega na odkreceniu tylko tych dwoch srubek wysunieciu starej pokrywki , nasmarowaniu olejem uszczelnienia  w nowej pokrywce wsuniecie i dokrecenie ? czy są jakies wygibasy podczas tej roboty ? jeden znajomy mowil ze trzeba kape zaworów podniesc ? przy okazji wytrysk odkrecic bo przeszkadza zeby tą kape podniesc ? dla mnie to dziwne bo praca wyjątkowo łatwa sie wydaje panowie podpowiedzcie brac sie za wymiane sam czy do mechanika skoczyc ?
  • #7 wysłana przez majkel84 dnia 16 Jun 2020
  • Jeszcze tego nie robiłem, ale przyglądałem się i wygląda mi ze tylko dwie śrubki bez żadnych kombinacji...
  • #8 wysłana przez iphone6 dnia 16 Jun 2020
  • Jeszcze tego nie robiłem, ale przyglądałem się i wygląda mi ze tylko dwie śrubki bez żadnych kombinacji...

    tak dokladnie dwie srubki tu nie chodzi o demontaz starego wiadomo latwizna tymbardziej w w211 gdzie miejsca opór , pytanie czy przy montazu ten nowy uszczelniacz albo plaszczyzne walka natluscic olejem silnikowym , ten uszczelniacz jest dziwny ma okolo 1 mm grubosci taka Błonka doslownie sztywna ktora uklada sie dopiero tak jak by na płask po wsunieciu na walek , to nie jest guma to jak teflon , plastik , dziwny materiał , pytanie czy to ma byc wsuniete na olej czy na sucho , sam montaz niby prosty ale tez sprawa taka ze ta błonka musi idealnie sie nasunac i stracha mam zeby rowno to naszło na wałek zeby nie ściac jej
  • #9 wysłana przez majkel84 dnia 17 Jun 2020
  • Lekko posmaruj lekko olejem i powinno ładnie wejść, pracuje to w warunkach gdzie jest olej, więc takie posmarowanie przy montażu to normalna sprawa.
  • #10 wysłana przez iphone6 dnia 18 Jun 2020
  • Lekko posmaruj lekko olejem i powinno ładnie wejść, pracuje to w warunkach gdzie jest olej, więc takie posmarowanie przy montażu to normalna sprawa.

    tak zrobie , nasmaruje wałek tą błone(uszczelniacz) zewnetrzny oring i bede probowal powoli ten krociec nasunac , w sobote sie za to wezme wymienilem nowy sepeerator miesiac temu ale nadal mam pocenie sie w dolocie , sladowe ilosci ale są, oleju nie ubywa takze to moze byc wina tego uszczelniacza , sam uszczelniacz ciekawy taka błona ktora pewnie po nasunieciu na wałek sie układa do jego płaszczyzny , w sobote wymiana ustrojstwa
  • #11 wysłana przez niepozorny dnia 18 Jun 2020
  • Możesz wrzucić zdjęcie obrazujące ten wyciek i jego ilość?
  • #12 wysłana przez iphone6 dnia 18 Jun 2020
  • W sobote zrobie ogolnie to temat juz draze od roku zaczelo sie od zerwania paska powod zerwania naoliwiona guma i pekl , pocilo sie na przepustnicy dolotu i wypychalo olej oczywiscie w malych ilosciach przy oringu rezonatora szumow czarna puszka na gorze po lewej str motoru olej co jakis czas kapnal sobie na pasek uszczelnilem caly dolot olej nadal aie pokazywal test turbiny w bardzo dobrym stanie wiec trafilo
    Na odme wymieniona na nowy typ cos dalo lekki rezultat oleju zdecydowanie mniej jednak jeszcze sie poci i teraz jak widac moze byc jeszcze powod tego kolanka w sobote montaz i sprawdze czy sytuacja sie rozwiazala
  • #13 wysłana przez iphone6 dnia 20 Jun 2020
  • Lekko posmaruj lekko olejem i powinno ładnie wejść, pracuje to w warunkach gdzie jest olej, więc takie posmarowanie przy montażu to normalna sprawa.

    majkel84 krociec wymieniony , ciezko schodzil stary musialem wlozyc kawal rury i nim pokrecic zapiekł sie na oringu zewnetrznym , natomiast po oczyszczeniu wlozenie nowego to była bajka wlazł jak masełko uszczelniacz przedtem nasmarowany olejem silnikowym wsunął sie bez oporu ! probna jazda okolo 50 km i wycieku narazie w dolocie brak czyzby wkoncu sprawa z zaolejonym dolottem rozwiązana ?:-) wychodzi na to ze wymiana samego seperatora odmy to jest tylko połowiczny serwis , z seperatorem trzeba rowniez wymienic ten krociec
  • #14 wysłana przez niepozorny dnia 20 Jun 2020
  • Robieś jakieś zdjęcia?
  • #15 wysłana przez iphone6 dnia 20 Jun 2020
  • Nie robilem tam niema filozofi ja nie robie takich zdjec ! Jak co to pomoge pytac , przy nowszych 642 seperator jest zespolony z tym krocciem ale wymiana polega na tym samym z tego co sie dowiedzialem na zagranicznycn forach wymienia sie to co 5 lat
  • #16 wysłana przez niepozorny dnia 20 Jun 2020
  • Spoko szanuje. Przypominałem się o zdjęcie obrazujące wyciek.
  • #17 wysłana przez iphone6 dnia 20 Jun 2020
  • Spoko szanuje. Przypominałem się o zdjęcie obrazujące wyciek.

    ale poco ci zdjecie ukazujace wyciek ? skoro masz wyciek pod turbo , masz mokre przewody do intercoolera , masz wilgotną pocącą sie przepustnice na dolocie , masz wyciek z rezonatora szumów , jakie kolwiek slady oleju na ukladzie dolotowym to masz problem z ODMĄ ten zestaw ktory wymieniałem JA , lub masz problem z turbo
  • #18 wysłana przez majkel84 dnia 21 Jun 2020
  • Fajnie ze udało ci się szybko ogarnąć temat, teraz tylko obserwować, sam się za to wezmę w wolnej chwili, uszczelniacz już zamówiłem, koszta nie duże warto to zrobić
    Oby oleju w dolocie było teraz mniej, miejmy nadzieje.

    pozdrawiam
  • #19 wysłana przez selwin dnia 13 Jul 2020
  • Witam.
    Podpowiedźcie prosze gdzie szukać odmy w silniku 250cdi ??
    Wystarczy cały układ odpowietrzenia wyczyścić czy lepiej wymienic??
    Bez kanału /podnośnika jest to do ogarnięcia??
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu