Jeśli uszczelka pod głowicą to powodem jest najczęściej przegrzanie silnika - czyli awaria pompy wody, termostatu, zatkanie chłodnicy, zbyt niski poziom cieczy chodzącej lub zapierda**nie niezgodnie z PoRD w Polsce ponad 140 kmh (może też być dowolne połączenie kilku z tych powodów).
Gotująca się woda rozmywa uszczelkę i... resztę już wiesz
Są jakieś tanie przyrządy do sprawdzania czy to uszczelka pod głowicą - jeśli to ona to masz przebicie układ chłodzenia <> cylindry.
A to łatwo się sprawdza gdyż ciśnienie w układzie chłodzenia nienaturalnie rośnie - zamiast korka zbiorniczka wyrównawczego montuje się czujnik ciśnienia i patrzy jak zmienia się ciśnienie podczas pracy silnika (jeśli ciągle rośnie - to uszczelka pod głowicą).
Wtedy najlepiej wymieniać szybko uszczelkę - inaczej wysokie ciśnienie może rozszczelnić chłodnice i koszty rosną x3.