Witam,
Auto:
Mercedes-Benz E klasa W212 2012r, 4matic, automat 7G+
silnik: OM 651 DE 22 LA 150 (2.1 diesel, 204KM)
przebieg 220tyś
Mam taką sytuację i potrzebuję porady.
Miesiąc temu miałem wymienione:
-wszystkie filtry
-pompę wody z płynem chłodniczym
-rozrząd - cały zestaw
Od tego czasu auto było praktycznie nieużywane, z 5 razy przejechałem się po mieście, tak to stało.
W tym okresie 2 razy włączył się tryb awaryjny (limit do 3tyś obrotów, późna zmiana biegów, itd.).
Za pierwszym razem 2 tygodnie temu, na krótko, problem znikł sam.
Dzisiaj drugi raz - jest już kod P0471 - zczytane telefonem przez OBD2, tylko ten jeden kod pokazuje.
Generalnie zawsze jeżdżę z 70 km dziennie po autostradach i nigdy nie miałem problemu z DPF (przynajmniej bez objawów czy błędów).
Pytanie:
1. Czy jest jakakolwiek szansa, że ten błąd może być związany z ww. wymianami serwisowymi, że coś "poszło nie tak" ?
2. Czy to raczej już pewne, że to DPF się zapchał bo dawno nie miał okazji wypalić sadzy, a czyszczony chyba nie był od nowości?
3. Czy telefonem da się sprawdzić poziom wypalenia i czy można wierzyć tym appkom typu Torque?
Dodam jeszcze, że dokładnie rok temu miałem wymieniony czujnik ciśnienia spalin na nowy (były błędy P2454, P244A), ale wszystko po tym grało.
Oczywiście jutro jadę do mechanika żeby sprawdzili kompem, ale do którego to zależy od odpowiedzi na pytanie nr 1 :-))
Będę wdzięczny za jakieś komentarze i informację mniej więcej jaki jest średnio koszt czyszczenia DPF przy tym silniku.
Dzięki!