Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez piotrasta dnia 13 Aug 2020
  • Witajcie
    Posiadam w212 z om651. Coś zaczęło pukać w silniku a silnik stracił moc więc profilaktycznie wymieniłem rozrząd (nie sam łańcuch ale całość). Przy okazji wymiany okazało się ze turbina jest do regeneracji. po poskładaniu wszystkiego i odpaleniu silnik zaczął pukać ale był to pusty napinacz ponieważ za chwilę się uspokoił i chodził ok. po ok 2-3 minutach chodzenia jak już było ok wyłączyłem silnik. na następny dzień po odpaleniu silnika silnik zaczął znowu pukać. Wszystko jest z odpowiednimi momentami dokręcane. Wtryski trafiły na swoje miejsca. Na SD w teście równomierności pracy silnika norma jest +/-10obr/min a tu tylko jeden wtrysk jest w normie a pozostałe pokazują od 20-120. Błędy w silniku dotyczą czujek temperatury. P042664, P009800, P042800.
    Ma ktoś jakiś pomysł co może pukać?
  • #2 wysłana przez Krzyszf dnia 14 Aug 2020
  • Puka metalicznie , stukowo , tak samo jak przed wymianą łańcucha ? Odłączałeś cylindry oby stwierdzić w którym ?
    Sprawdzałeś czy na przelwewach nie wyrzuca Ci ropy z bąbelkami powietrza ?

    Cytuj
    a tu tylko jeden wtrysk jest w normie a pozostałe pokazują od 20-120.

    to tak, jakby tylko jeden wtrysk był by na swoim miejscu.
  • #3 wysłana przez piotrasta dnia 14 Aug 2020
  • wytryski wyciągane i numerowane na bierząco tj 1 wyjęty opisany jako 1 i dopiero wyciągany następny. Numery zgadają się według naklejki na silniku.
  • #4 wysłana przez vand dnia 15 Aug 2020
  • Puka stuka na dole silnika, czy na górze ?
    Bo póki co to wróżenie nawet nie z fusów
  • #5 wysłana przez shaque dnia 15 Dec 2020
  • witam,
    podepnę się pod temat
    od pewnego czasu słyszę delikatnie jakby terkotanie z komory silnika podczas jazdy tylko podczas dodawania gazu, a zwłaszcza pod górę
    jest to dosyć delikatne, przypomina dźwięk coś jak gdy za dziecka wkładało się wycięty plastik w szprychy koła :-)

    Nie wiem czy mam urojenia czy ten silnik OM651 tak już ma z wiekiem (220tyś).
    rozrząd cały wymieniony niedawno, więc to nie łańcuch.
  • #6 wysłana przez vand dnia 18 Dec 2020
  • Zawory ?
  • #7 wysłana przez Stern dnia 25 Dec 2020
  • od pewnego czasu słyszę delikatnie jakby terkotanie z komory silnika podczas jazdy tylko podczas dodawania gazu, a zwłaszcza pod górę
    jest to dosyć delikatne, przypomina dźwięk coś jak gdy za dziecka wkładało się wycięty plastik w szprychy koła :-)

    Ostatnio w trasie usłyszałem u siebie to samo. E220CDI 2012r. 153tys. przebieg. Ogólnie silnik chodzi bardzo ładnie, w wyjątkiem porannych odpaleń po dłuższych przestojach, wtedy czasami słychać klekotanie góry przez chwilę.
  • #8 wysłana przez vand dnia 27 Dec 2020
  • Pewnie rozrząd
  • #9 wysłana przez sewan dnia 28 Dec 2020
  • Jeśli słychać tylko rano po odpaleniu, to napinacz łańcucha albo jakiś popychacz zaworowy.
  • #10 wysłana przez Stern dnia 03 Jan 2020
  • Jeśli słychać tylko rano po odpaleniu, to napinacz łańcucha albo jakiś popychacz zaworowy.

    Ponoć poprawiali ten napinacz kilka razy, może trzeba wymienić na najnowszą wersję. Powiem szczerze ostatni raz taki klekot góry silnika na zimnym słyszałem, gdy miałem BMW E34 z 1992r. sto lat temu.
  • #11 wysłana przez Stern dnia 23 May 2021
  • E220CDI 2012r. Ostatnio przy wjeżdżaniu i wyjeżdzaniu z garażu, po naciśnięciu pedału hamulca usłyszałem taki dziwny dźwięk.  Dziwne, bo silnik chodzi bardzo ładnie, a to jakby plastikowe terkotanie pojawia się tylko przy naciskaniu hamulca. Początkowo myślałem, że to jakaś osłona termiczna etc, ale nie. Dochodzi to gdzieś jakby z góry, z tyłu silnika, a po zamknięciu maski jakby z nadkola od strony kierowcy. Czy to rozrząd ?





  • #12 wysłana przez Stern dnia 24 May 2021
  • Właśnie doczytałem, że to prawdopodobnie pompa vacum. Wymiana niezbyt przyjazna serwisowo ;)
    Więcej info  na zaprzyjaźnionym forum https://mercedes-w204.pl/silnik-i-osprzet-f13/terkotanie-silnika-t3245.html
  • #13 wysłana przez m3rv1n dnia 09 Dec 2021
  • Właśnie doczytałem, że to prawdopodobnie pompa vacum. Wymiana niezbyt przyjazna serwisowo ;)
    Więcej info  na zaprzyjaźnionym forum https://mercedes-w204.pl/silnik-i-osprzet-f13/terkotanie-silnika-t3245.html

    tak u mnie to samo  wymieniłem na pierburg i terkotanie znikło i jakby hamulec troszke lepszy (nie mocniejszy) taki stabilniejszy był
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu