Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Blackwhite dnia 21 Aug 2020
  • Witam.
    Niedawno zakupiłem W212 350 CDI z przebiegiem 70k mil ( mieszkam w UK)
    Nie jest to mój pierwszy diesel i wiem, że auta z DPF powinny mieć czyste wydechy - tak było w poprzednich wypadkach.
    Niestety w moim Mercedesie są one okopcone - czy spotkaliście się z czymś takim u was?
    Dodam,że nie wyskakują żadne błędy czy kontrolki a auto wydaje się jeździć normalnie.Po przegazówce również nie widzę żadnego dymu za samochodem ( zarówno na postoju jak i w trasie ).
  • #2 wysłana przez systematick dnia 21 Aug 2020
  • Mam tak samo. Po przejechaniu 2000km w trasie, te srebrne ozdobniki w tylnym zderzaku są czarne od sadzy. Pozdrawiam.
  • #3 wysłana przez Blackwhite dnia 21 Aug 2020
  • Ok, dzięki za odpowiedź.
    Czyli nie mam się czym przejmować  :)
  • #4 wysłana przez systematick dnia 21 Aug 2020
  • A tego to nie wiem, chętnie poczytam opinie innych użytkowników E350CDI.
  • #5 wysłana przez Mariusz86 dnia 21 Aug 2020
  • ja nie mam żadnej sadzy, końcówki mam czyściutkie
  • #6 wysłana przez Blackwhite dnia 21 Aug 2020
  • Hmmm, czyżby coś z DPF , a może poprzedni właściciel go wyciął.
    Słyszałem też o jakimś czujniku MTF - ktoś, coś gdzieś?
  • #7 wysłana przez Krzyszf dnia 22 Aug 2020
  • U mnie też zbiera się czarny nalot na chromowanych końcówkach wydechu i jest to chyba normalne, skoro tędy usuwany jest nadmiar sadzy z naszych DPF, podczas procesu wypalania.

    Mariusz 86

    Cytuj
    Możesz wyciąć tylne tłumiki i wstawić rury - ja tak mam zrobione .
    Cytuj
    ja nie mam żadnej sadzy, końcówki mam czyściutkie

    Nie porównuj Twoich przeróbek z klasycznym układem, gdzie tłumik przez swoje grodzie, spowalnia  przepływ spalin , u Ciebie na pewno prędkość przepływu jest  większa i sadza może się nie osadzać .

  • #8 wysłana przez Mariusz86 dnia 22 Aug 2020
  • No nie wiem czy wycięcie końcowych tłumików ma znaczenie w moim przypadku. Mam w rodzinie jeszcze dwa mercedesy. obydwa  z diesel'em pod maska ,obydwa  z DPF'em ,układy wydechowe seryjne  i końcówki wydechów bez najmniejszych śladów sadzy
  • #9 wysłana przez Blackwhite dnia 22 Aug 2020
  • Panowie nie będę zakładał osobnego tematu bo nie ma sensu.
    Wiem,że olej w skrzyni należy wymienić po 60k km ale niestety w UK serwisy to olewają i w moim aucie nie zostało to zrobione.
    Samochód ma najechane jak pisałem wyżej 70k mil czyli jakieś 112k km. Czy nie za późno na wymianę i zostawić jak jest, czy jednak wymieniać?
  • #10 wysłana przez r66 dnia 22 Aug 2020
  • Panowie nie będę zakładał osobnego tematu bo nie ma sensu.
    Wiem,że olej w skrzyni należy wymienić po 60k km ale niestety w UK serwisy to olewają i w moim aucie nie zostało to zrobione.
    Samochód ma najechane jak pisałem wyżej 70k mil czyli jakieś 112k km. Czy nie za późno na wymianę i zostawić jak jest, czy jednak wymieniać?

    W jakim sensie za późno? Trzeba wymienić i tyle. Nie ma czegoś takiego, że jest za późno. Wątpię, żeby stało się coś tam strasznego przez to przeciągniecie interwału. Wymieniaj, najlepiej u kogoś kto ma w tym doświadczenie (można dynamicznie zmieniać jak się ma maszynę, ale 722.9 ma chyba korek na konwerterze wiec statycznie też się da wymienić całość).
    A kolejne zmiany rób już częściej. Oczywiście obowiązkowo filtry itd.

    Uprzedzając kolejne pytanie: olej 236.15 (oryginał, choć są też pasujące Ravenol, Fuchs itd).
    Wchodzi o ile pamiętam 9,6 litra ale przy zmianie statycznej pewnie nieco mniej, przy dynamicznej na przepłukanie trochę więcej.
  • #11 wysłana przez dobrzan dnia 22 Aug 2020
  • Miałem to samo po zakupie - informacja od sprzedającego "DPF został rozwiercony w DE" -  myślę sobie "ok... i tak go wymienie". No i po jakichs 3tys wymienilem. Okazało się że wklad w srodku fabryczny, czysty i nietkniety żadnym rozwiercaniem. Po doglebnej analizie okazalo sie ze centralnie na srodku jest pekniety pomiedzy plastrami i jest szczelina przez cały wklad - stąd okapcanie końcówek. Po wymianie ani śladu sadzy na końcówkach. 100% zadowolenia.
  • #12 wysłana przez Krzyszf dnia 23 Aug 2020
  • Cytuj
    myślę sobie "ok... i tak go wymienie".

    Wymieniłeś sprawnie działający filtr cząsteczek stałych , tylko dlatego , że miałeś odrobiny sadzy na końcówkach wydechowych   :o  :o  :o

    Cytuj
    Po doglebnej analizie okazalo sie ze centralnie na srodku jest pekniety pomiedzy plastrami

    Rozcinałeś go ,  na elementy pierwsze , aby  to sprawdzić  ???

    Sugerujesz nam, że mamy nasze PDF do wymiany ?

    Gdzieś ta sadza podczas wypalani musi wylecieć. Jeśli proces odbędzie się na trasie, nie pozostawi sadzy na naszych końcówkach, tylko rozproszy się w atmosferze. Co innego w mieście, gdzie co trochę zatrzymujemy się lub gdy pozostawimy samochód na postoju, aby zakończył wypalanie filtra. Wylot z naszego tłumika ( chociaż tego nie widać patrząc na tył samochodu) jest skierowany w dół w kierunku jezdni, według praw fizyki , kąt padania jest równy kątowi odbicia, więc cząsteczki sadzy odbiją się od jezdni i powrócą na nasz tył i ,,okopcą,, tylny zderzak jaki i chromowane końcówki wylotu, na których najbardziej to widać.
  • #13 wysłana przez Blackwhite dnia 23 Aug 2020
  • U mnie końcówki wydechu są dość mocno okopcone i  jest spora ilość sadzy. 
    Poprzedni właściciel nie robił raczej tras, dojeżdżał do pracy ( odcinek około 10 mil w jedną stronę).
    Dołączam filmik z porannym uruchomieniem silnika - siwy/szary dym delikatnie widać, ale to chyba normalne?
  • #14 wysłana przez jajcek2 dnia 23 Aug 2020
  • Panowie nie będę zakładał osobnego tematu bo nie ma sensu.
    Wiem,że olej w skrzyni należy wymienić po 60k km ale niestety w UK serwisy to olewają i w moim aucie nie zostało to zrobione.
    Samochód ma najechane jak pisałem wyżej 70k mil czyli jakieś 112k km. Czy nie za późno na wymianę i zostawić jak jest, czy jednak wymieniać?

    Ja tez serwisuje w UK swoje auto u specjalisty od Mercedes-Benz , w momencie kiedy kupilem auto z przebiegiem 70k nie było wzmianki o wymianie oleju i filtra w skrzyni wiec zrobiłem to przy najbliższej okazji. Z tego co pamiętam to kosztowało to około £300 i według moich mechaników powinno być robione co okolo 35-40k mil . W moim przypadku nastepny serwis bedzie rowniez zawiera kolejna wymiane oleju w skrzyni.
    Co do końcówek - kolega ma 350 CDI coupe i też miał sądzę na chromowanych końcówkach. Ladnie je wyczyścił i w dalszym ciągu po każdym myciu auta szoruje również wydech , od ponad 6 lat po pierwszym głębokim oczyszczeniu nic się nie osadza wiec moze to tez kwestia tego ze poprzedni wlasciciel tego nie czyścił
  • #15 wysłana przez Blackwhite dnia 23 Aug 2020
  • Kurcze chyba coś nie tak.
    Zerknijcie na kolejny film.Coś stuka, najbardziej słychać przy prawym kole i auto po odpaleniu rano kopci na siwo.
    Przejechałem się 20 mil , spokojna jazda ( 2 razy mu trochę depnąłem) na lokalnej drodze , spalanie średnio z tego odcinka 8l/100 km - czyli chyba spoko.
    Samochód podczas przyspieszania nie widać ,żeby kopcił.
    Dodam tylko,że jak auto się rozgrzeje to później żadnego dymu nie ma.
  • #16 wysłana przez Mariusz86 dnia 23 Aug 2020

  • Wymieniłeś sprawnie działający filtr cząsteczek stałych , tylko dlatego , że miałeś odrobiny sadzy na końcówkach wydechowych   :o  :o  :o


    przecież kolega napisał,że dostał informacje ,że filtr jest niby rozwiercony (a okazało się że jest pęknięty w środku) więc jak miałby sprawnie działać ....



    Gdzieś ta sadza podczas wypalani musi wylecieć. Jeśli proces odbędzie się na trasie, nie pozostawi sadzy na naszych końcówkach, tylko rozproszy się w atmosferze. Co innego w mieście, gdzie co trochę zatrzymujemy się lub gdy pozostawimy samochód na postoju, aby zakończył wypalanie filtra. Wylot z naszego tłumika ( chociaż tego nie widać patrząc na tył samochodu) jest skierowany w dół w kierunku jezdni, według praw fizyki , kąt padania jest równy kątowi odbicia, więc cząsteczki sadzy odbiją się od jezdni i powrócą na nasz tył i ,,okopcą,, tylny zderzak jaki i chromowane końcówki wylotu, na których najbardziej to widać.

    Dziwną masz teorie. Jakie kąty odbicia ? Jaki wylot tłumików skierowany w stronę jezdni ?
    Nie wiem jak Ty jeździsz że spaliny które są wywalane do tyłu wracają z powrotem w stronę samochodu.... na wstecznym ?
    Mi DPF praktycznie w większości przypadków  wypala się podczas normalnej jazdy w mieście (zarówno w moim w212 bez końcowych tłumików jak i w pozostałych diesel'ach o których wcześniej pisałem).
    Jakieś tam pojecie o samochodach mam, dużo potrafię przy nich zrobić chodź mechanikiem nie jestem i skoro końcówki wydechów w aucie który spełnia normę Euro5, ma DPF są okopcone na czarno to znaczy ,że coś nie działa tak jak powinno.

     
  • #17 wysłana przez Mariusz86 dnia 23 Aug 2020
  • U mnie końcówki wydechu są dość mocno okopcone i  jest spora ilość sadzy. 
    Poprzedni właściciel nie robił raczej tras, dojeżdżał do pracy ( odcinek około 10 mil w jedną stronę).
    Dołączam filmik z porannym uruchomieniem silnika - siwy/szary dym delikatnie widać, ale to chyba normalne?

    Samochód podczas przyspieszania nie widać ,żeby kopcił.
    Dodam tylko,że jak auto się rozgrzeje to później żadnego dymu nie ma.


    Ten dym nie jest normalny . Coś Ci nie domaga .Skoro na zimnym ,po odstaniu kopci a później nie to może turbina przepuszcza? Miałem tak w ciężarówce , po postoju w turbinie nazbierało się oleju i delikatnie kopcił. Po jakimś czasie jak  już wypalił ten olej to przestawał kopcić . No ale tak jak wcześniej pisałem, mechanikiem nie jestem a to tylko moje sugestie
  • #18 wysłana przez Krzyszf dnia 24 Aug 2020
  • Cytuj
    przecież kolega napisał,że dostał informacje ,że filtr jest niby rozwiercony (a okazało się że jest pęknięty w środku) więc jak miałby sprawnie działać ....

    Ja raczej staram się wymieniać części nie na,  podstawie ,,niby ,,,  tylko się upewniam i ciekawi mnie czy ,,dokładne oględziny ,, wykonał sam, czy podobnie bazuje na na określeniu ,,niby,, od kogoś.
    Bo rozcięcie filtra, w którym znajduje się sadza  szlifierką flex , która mocna rozrzuca powietrze to nie lada wyczyn  :)
    Zastanawia mnie również koszt całej operacji nowy filtr + wymiana to koszt ok. 2000 zł.

    Bardźej skłonny byłbym , sugestii kolegi jajcek 2

    Cytuj
    Ladnie je wyczyścił i w dalszym ciągu po każdym myciu auta szoruje również wydech , od ponad 6 lat po pierwszym głębokim oczyszczeniu nic się nie osadza wiec moze to tez kwestia tego ze poprzedni wlasciciel tego nie czyścił

    Ja tak zrobiłem , dopolerowałem końcówki i naniosłem wosk.  Na takiej powierzchni sadza będzie się osadzała w mniejszym stopniu niż na chropowatej.
  • #19 wysłana przez Krzyszf dnia 24 Aug 2020
  • Cytuj
    Dziwną masz teorie. Jakie kąty odbicia ? Jaki wylot tłumików skierowany w stronę jezdni ?

    Nie mam żadnych teorii ,tylko podłożyłem rękę pod wylot spalin z tłumika i skierowany jest w kierunku jezdni, jeśli to ciebie nie przekonuje to może dołączone zdjęcia to zrobią
  • #20 wysłana przez Krzyszf dnia 24 Aug 2020
  • Natomiast dziwią mnie twoje teorie

    Cytuj
    i skoro końcówki wydechów w aucie który spełnia normę Euro5, ma DPF są okopcone na czarno to znaczy

    Piszemy tutaj o możliwości okopcania naszych końcówek podczas wypalania sadzy a nie normalnej jazdy. U mnie, aby usunąć 8 g nagromadzonej sadzy potrzebuję ok 30 km.
    A wiec usuwane mam 0.266 g na każdy kilometr,  norma euro 5 to 0,005 g/km   , wiec nie wiem w jakiej normie plasuję się w tym momencie, chyba nawet dużo gorszej niż twoja ciężarówka do której tak często poroównujesz nasze samochody  :)
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu