Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez shaque dnia 22 Jul 2019
  • Witam,

    Mam W212 E klasa, silnik diesel OM 651 (204KM), skrzynia 7G+, 210tyś km przejechane.

    Ostatnio zauważyłem, że samochód zwykle rano wchodził w tryb awaryjny (obroty do 3000, skrzynia późno zmienia bieg na wyższy).
    Ciekawe było, że po południu już było OK.

    Nie było żadnych lampek check engine.

    Od piątku włączyła się już lampka. Sprawdziłem kod błędu przez OBD2 (bluetooth na telefon) był kod:
    P2454 Powertrain - Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled. Diesel Particulate Filter Pressure Sensor "A" Circuit Low

    Zdziwiło mnie, że to coś z DPFem bo jeżdżę po 70km dziennie, 90% po autostradzie min. 120km/h - więc powinien się ładnie wypalać.
    Skasowałem błąd, Check Engine zniknął.

    Dzisiaj rano jednak wrócił, jak się spodziewałem, lecz teraz jest inny kod:
    P244a Powertrain - Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled. Diesel Particulate Filter Differential Pressure Too Low

    Co ciekawe, mimo, że jest lampka, auto nie jest w trybie awaryjnym. Działa normalnie, obroty, skrzynia, chodzi idealnie.

    Z tego co wygooglowałem, to może być czujnik ciśnienia spalin, zdaje się że jakieś spięcie.

    Pytania moje:
    jak długo mogę z tym jeździć?
    czy mogę założyć na podstawie tylko OBD2 ,że te odczyty są poprawne i w ciemno kupować ten czujnik (do 200zł) i wymieniać samemu?
    czy jednak wizyta w warsztacie z pełnym odczytem komputera będzie konieczna?
    Nie jestem mechanikiem, ani elektrykiem, ale proste roboty robię sam.

    Pytam, bo mieszkam w Szwajcarii i trochę tu sobie życzą za byle sprawdzenie, nie mówiąc już o robociźnie.

    Auto nie ma żadnych innych objawów, chodzi jak żyleta.

    Będę wdzięczny za porady z waszego doświadczenia.

    dzięki!

  • #2 wysłana przez Remi dnia 22 Jul 2019
  • Auto będzie Ci coraz częściej wchodziło w tryb awaryjny, o ile pamiętam to Magicd też zaczął od tej usterki, a skończyło się grubym remontem silnika za kilkanaście tysięcy złotych, osobiście bym z tym problemem nie jeździł...
    Sam też wymieniałem ten czujnik z takim samym objawem jak u Ciebie, z tym samym silnikiem...
  • #3 wysłana przez shaque dnia 22 Jul 2019
  • chodzi mi o to czy to na pewno rozwiąże sprawę czy mogą być jeszcze inne powody tych błędów?

    pewnie i tak zaryzykuję ale może ktoś miał jeszcze inne historie..
  • #4 wysłana przez Prezes1960 dnia 23 Jul 2019
  • Też wymieniałem ten element,jednak dla pewności odczytał bym błąd na SD.U mnie inne objawy ,auto wchodziło w tryb awaryjny podczas jazdy ,nawet było niebezpiecznie bo podczas wyprzedzania straciłem moc.Różnie bywa z odczytem innych urządzeń diagnostycznych,nie musi być źle ale i dobrze jest pod znakiem zapytania ,tylko SD.Sama wymiana tego czujnika to 10 min i można to zrobić samemu.
  • #5 wysłana przez enzo dnia 23 Jul 2019
  • u mnie przy podobnych objawach prędkość do 100km/h i brak mocy był to też czujnik ciśnienia DPF.
  • #6 wysłana przez shaque dnia 01 Sep 2020
  • witam,
    zapomniałem zamknąć wątek, u mnie pomogła wymiana czujnika różnicy spalin, wymieniony w lipcu 2020 i do dziś błędy nie wróciły.

    wymieniłem na dokładnie taki:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/0281006279-0281002924-0281002925-0281002823-spalin-i7006639426.html

    ale wiem, że dzisiaj już go Bosch nie produkuje i jest jakiś z innym numerem.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu