Autor Wątek: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.  (Przeczytany 178 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzyszf

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.
« dnia: 09 Listopad 2019, 19:49 21s »
Od dłuższego czasu próbuję znależć powód wibracji karoseri .Wystepuje ona tylko w zakresie 1500 - 2000 obrotów przy przyśpieszaniu. Wymieniłem już pouszkę pod skrzynią ( była lekka poprawa) , poduszki pod silnikiem (wyrobione na maxa. ) ale poprawy nie dało . . Wał wymieniony, mój miał lekki luz na krzyżaku, wymienione tylnie teleskopy i oczywiście nowa podpora wału, choc była w nie złym stanie. Poduszki na ławie w dobrym stanie zadnych luzów w tylnim zawieszeniu. Na SD wyszedł mi błąd skrzyni, ...C426 nieznana... ale po skasowaniu już nie powraca.
Czytałem ,że wymiana oleju w skrzyni pomaga na podobne sytuacje, lecz skrzynia pracuje idealnie, zadnych szarpniec czy tez opóznien przy zmianie biegów.
Czytałem również , że nawet wtryski mogą powodować takie wibracje lub czujnik cisnienia pomiedzy filtrem DPF , kiedy podaje sygnał o zapełnieniu filtra i uruchamia błednie wypalanie ( u mnie podaje właściwe wartośći na SD ).  Mam dużą różnice w korekcie dawek na wtryskiwaczach, ale troche boję się to zmieniać.

Może ktoś już przerabiał coś podobnego, bo pomysłów juz mi brak.


 

Offline vand

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 105
  • Pomógł +1/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A200295
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Listopad 2019, 23:53 19s »
Powodów wibracji może być od groma.
Koła sprawdzałeś ? tarcze hamulcowe ?
Zamień koła miejscami..
Masz bagażnik dachowy ? jakieś spojlery ?
Chodzi tylko o obroty, czy o prędkość ?
na każdym biegu przy tych obrotach są wibracje ?

Offline Krzyszf

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Listopad 2019, 11:11 13s »
Właśnie tu jest problem, że powodów może być dużo i kolejno staram się je eliminować.
Koła zmieniane z letnich na zimowe i zawsze przed przłożeniem wyważane,nie mam żadnych spoilerów,wszystko klasyczne dla c 207. Chodzi tylko o obroty, wpada w wibracje nie zaleznie od predkośći ,nawet jadąc po mieście , przy nie wielkiej predkości.
Mam wrażenie ,że drgania pochodzą z tyłu auta, na początku nawet tylnia listwa Parctronika spadałami od wibracji.
Tarcze i półosie tez są ok.
Mam wrażenie ,że w zakresie tych obrotów ,coś starami się ograniczyć moc silnika, a dalej wszystko działa już płynnie( wydajemi się, żę podczas wibracji auto wolniej śię rozpędza) po przejściu 2000 obr. wszystko działa już bez najmniejszych wibracji.
Mam dziwny szum w zakresie prędkośći 60-100 km ,tak jakby szum wyrobionych łożysk przednich kół ( oczywiście wymienione na nowe). Auto jedzie ciszej przy 110 km niż w w zakresie 60- 100 km.
Wibracje są na każdym biegu, nie zależnie od prędkości.

Offline Krzyszf

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopad 2019, 12:20 35s »
Znalazłem w necie objawy nie sprawności zaworu EGR, może to to ?
Cytuj
w którym występowały negatywne objawy pracy silnika w postaci: nierównomierne obroty biegu jałowego, szarpanie silnika w okolicach 1200 - 2000obr/min podczas przyśpieszania, chwilowe spadki mocy, częste próby dopalania filtra cząstek stałych, gaśnięcie silnika podczas ruszania na zimnym silniku.


tylko że nie mam tych objawów ,za wyjątkiem szarpania silnika w tym przedziale obrotów.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!