Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Magicd dnia 12 Jul 2019
  • Nie wiem czy akurat to dobre miejsce na takie pytanie "z czystej ciekawości".
    Ale po różnych przygodach z moim autem zaciekawiła mnie budowa turbosprężarek i chciałbym zrozumieć jak są one wysterowywane.

    Znalazłem kilka zdjęć i nawet jakieś opisy ale chciałbym wiedzieć tak "serwisowo" co dokładnie robią siłowniki turbiny.
    Generalnie są trzy siłowniki:
    1) siłownik + zawór regulujący ilość wpadającego powietrza na turbinę małą lub dużą.
    2) siłownik + zawór regulujący ilość powietrza przelatującego przez małą turbinę (co on właściwie robi... blokuje wlot zimnego powietrza do niej?).
    3) siłownik + zawór obejścia gazów wylotowych (tzw. wastegate).

    W których pozycjach gruszek są te zawory otwarte/zamknięte?
    Co zmieni się gdybyśmy zaczęli regulować te długości cięgien (w jaką stronę - jaki efekt)?

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Zwykłe turbo jest tak proste, że nie ma tam o co pytać :)  
    Zmienna geometria jest ciekawa ale również dla mnie zrozumiała.
    Ale sekwencyjne biturbo jest dla mnie ciekawostką którą chciałbym rozgryźć :)
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu