Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Janusz212 dnia 30 Jan 2019
  • Moje zadowolenie z w212 (silnik 170KM z 2010 r) niestety osłabło. Byłem u dobrego mechanika, dzwoniłem do serwisu w Gdańsku i Wa-wie ale nie wiedzą co może być przyczyną. Zmieniłem korek wlewu ale nic nie pomogło ciągle wycieka olej. Mam nadzieję, że pomożecie. Janusz212
  • #2 wysłana przez sewan dnia 30 Jan 2019
  • Zatkana odma?
  • #3 wysłana przez Janusz212 dnia 31 Jan 2019
  • Dzięki za szybką reakcję ale odma była sprawdzana w 1 kolejności, później w dobrym warsztacie nic nie wykazał komputer. Serwisy odpowiedziały, że nie było takiego przypadku, wymieniłem tylko korek wlewu ale też nic.
    Mam 251 tys przebiegu 2 tygodnie temu wymieniłem olej i wszystkie filtry. PDF wykazał 69,9 % więc przejechałem 40 km na obrotach ok 3000-3500 i spadł do 50%. Później sam stał 4 dni w mrozie więc odpalałem bez zwiększnia obrotó ale zaczął wylatywać olej.
  • #4 wysłana przez enzo dnia 31 Jan 2019
  • Najlepiej podjedz do serwisu i daj na sprawdzenie, nie musisz u nich robić ale przynajmniej sprawdzą i ustalą co to jest.
  • #5 wysłana przez Krzyszf dnia 31 Jan 2019
  • Usunąłeś starą podkładkę  mosiężną pod korkiem spustowym , dałeś nową? Sprawdziłeś jak wygląda gniazdo w misce  olejowej ?
    Cytuj
    później w dobrym warsztacie nic nie wykazał komputer
    Cytuj
    Byłem u dobrego mechanika
    skąd te mity o dobrych fachowcach, ja nie dawno kupiłem samochód i robię tylko poprawki po pseudo mechanikach i kowalach.
    Rurki od filtra DPF powinny być zamocowane na 3 śrubach , była jedna ! i waż gumowy ocierał o karoserie, z czasem od wibracji silnika przetarł by się i znów wizyta u mechanika i dodatkowa kasa dla niego. To samo z lampami bez zaślepek , wejdzie wilgoć to znów moduł będzie do wymiany i kasa. Zawieszeni kowale chyba robili, bo ściągacz na Allegro kosztuje ok.30 zł , ale po co jak jest pod ręką młotek.

    Nie twierdzę , że wszyscy są tacy, ale większość . Warsztat powinien być ostatecznością, gdyż na pewno mamy więcej czasu i zrobimy sobie wszystko dokładniej.
  • #6 wysłana przez Krzyszf dnia 31 Jan 2019
  • Mam więcej takich ciekawostek.
  • #7 wysłana przez Prezes1960 dnia 31 Jan 2019
  • Kolego Janusz212,poczytaj ten wątek z w 204 ten sam silnik :http://www.mercedes-w204.pl/silnik-i-osprzet-f13/om646-dym-spaliny-spod-korka-oleju-t2614.html
    Może te opisy coś pomogą,piszę dlatego że wiem jak boli bezsilność "mechaników".
  • #8 wysłana przez Janusz212 dnia 01 Feb 2019
  • Dzięki, naprawdę dobry link, opisy bardzo szczegółowe. Zaczynam podejrzewać pierścienie. Doradzają płukanie ale nie wiem jak to zrobić i czym.
    W serwisie będę w przyszłym tygodniu.
  • #9 wysłana przez Driv3r dnia 01 Feb 2019
  • Wszystko się zgadza, ale nie jest to ten sam silnik. W W212 nie było silnika 646.
    Odma w Twoim jest sucha, mimo to podczas  pracy silnika wywala olej korkiem? na wolnych obrotach czy dopiero pod obciążeniem?
  • #10 wysłana przez Kajtek1 dnia 01 Feb 2019
  • Zrobiles test przedmuchu?
    Zdejmij korek wlewu oleju i poloz serwetke na dziurze. Uruchom silnik i patrz czy serwetke zdmuchnie.
    Jesli tak, to poloz kawalek tektury i powtorz test.
    Jesli Ci zdmuchnie tekture, to masz problem z silnikiem.
  • #11 wysłana przez Krzyszf dnia 01 Feb 2019
  • Cytuj
    Zaczynam podejrzewać pierścienie. Doradzają płukanie 

    Skąd taka diagnoza skoro temat dotyczył innego silnika ?

    Dziwi mnie jedno , przed wymianą oleju wszystko było ok. Nagle  po wymianie zapieczone pierścienie, silnik do remontu  ( chyba , że po wymianie byłeś na rajdzie Paryż -Dakar i przegrzałeś silnik).
    Korek ma taką samą podkładkę miedzianą , która jest pod wtryskiem. Ciśnienie w cylindrze jest ponad 100 atm i podkładka nie przepuszcza ciśnienia u Ciebie małe nadciśnienie i puszcza.

    [
    Cytuj
    W serwisie będę w przyszłym tygodniu.
    A co poradzi Ci serwis?

    Cytuj
    później w dobrym warsztacie nic nie wykazał komputer.

    A co ma wykazać , nieszczelność podkładki pod korkiem, wyciek z korka?

    Sam możesz robić to co serwis. Spuścić olej i zobaczyć jak wygląda gniazdo pod korkiem i podkładka. Na pewno kupiłeś nowy korek do Twojej miski ?

    Ja użyłbym starego korka ( bo na pewno pasuje do Twojej miski, skoro  trzymał przed wymianą oleju) , założył nową podkładkę miedzianą i dokładnie obejrzał gniazdo , czy nie ma zadziorów lub pęknięć.
     
    Masz miskę olejową metalową czy aluminiową ?
  • #12 wysłana przez vand dnia 01 Feb 2019
  • (..) Ciśnienie w cylindrze jest ponad 100 atm i podkładka nie przepuszcza ciśnienia u Ciebie małe nadciśnienie i puszcza.



    ILE ?? :O
    jesteś pewny ?
  • #13 wysłana przez Krzyszf dnia 01 Feb 2019
  • Raczej tak. Jeśli nie ponad to w granicach 80 atm, a to chyba dużo więcej niż możemy uzyskać w misce olejowej.

    Ciśnienie sprężania – od 3 do 4,5 MPa
    Ciśnienie spalania – od 5 do 8 MPa
    Ciśnienie wtrysku paliwa – od 12 do 200 MPa

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym
  • #14 wysłana przez vand dnia 01 Feb 2019
  • zdecydowanie nie.

    stopien sprezania w silnikach mercedesa to w przypadku diesla :

    okolo 16 - 18 atm

    a w silnikach benzynowych

    okolo 8 - 10 atm

    a to sa wartosci co najmniej 6-cio krotnie mniejsze niz to co Ty piszesz.nie bede pisal co to jest stopien sprezania i gdzie to sie mierzy. wiki prawde Ci powie

    Charakterystyki techniczne:
    Mercedes-Benz - E-class (W212) - E 220 CDI BlueEFFICIENCY (170 Hp) Automatic
    http://scr.hu/0k5l/rc153
  • #15 wysłana przez Krzyszf dnia 01 Feb 2019
  • Słabo czytasz , nie pisze o stopniu sprężania, tylko ciśnieniu spalania ( czyli ciśnieniu w trakcie wybuchu mieszanki). Tu jest podane 80 atm, podejrzewam , że silniki doładowane i z intercooler -em tak jak nasze mają więcej.
  • #16 wysłana przez Krzyszf dnia 01 Feb 2019
  • Wiec zajrzałem do Wiki :-)
    Cytuj
    Stopień sprężania – stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

    Jak taką wartość można podać w atmosferach, stosunek to stosunek, ciśnienie to ciśnienie.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%C5%84_spr%C4%99%C5%BCania
  • #17 wysłana przez Driv3r dnia 02 Feb 2019
  • Krzyszf, jaka podkładka miedzana? Przecież temat dotyczy korka wlewu oleju- z góry.
  • #18 wysłana przez majkel84 dnia 02 Feb 2019
  • Też nie wiem co się kolega tak tego korka od miski uczepił, autor wspomina o korku od wlewu oleju.
  • #19 wysłana przez Krzyszf dnia 02 Feb 2019
  • O przeprasza, teraz ja nie przeczytałem dokładnie tematu .
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu