Autor Wątek: Wymiana kolektora ssącego  (Przeczytany 629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pepemilkman

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 220CDI OM651
Wymiana kolektora ssącego
« dnia: 19 Grudnia 2023, 21:53 20s »
Witam forumowiczów! Może ktoś będzie miał jakiś pomysł na problem który trapi mojego "Mieczysława S212/E220CDI/OM651/2013/240000km". W pojeździe wywalało bląd P20151C (Zakłócenie funkcji czujnika położenia lub przełącznika położenia klapy doładowania warstwowego, 1 rząd cylindrów. Wartość napięcia przekracza dopuszczalny zakres) oraz zapalała się kontrolka check engine.
Po głębszej diagnozie własnym osprzętem, w niezależnym a także autoryzowanym serwisie padła decyzja o wymianie kolektora dolotowego którego siłownik M55 układu zamykania kanałów ssących nie przechodził procedury dostosowania w star diagnozie. Wymiana oryginalnego kompletnego kolektora wraz z klapami i siłownikiem nie dała niestety pożądanego rezultatu. Co prawda nowy kolektor od razu bezproblemowo przeszedł opisaną wcześniej pełną procedurę dostosowania to jednak ponownie co jakiś czas wywala ten sam błąd P20151C wraz z kontrolką check engine (bez ograniczenia mocy). Podczas diagnozowania zauważyłem też w parametrach, że z uwagi na zbyt niską wartość proporcji impulsów układu zamykania kanałów ssących 0,0% (powinno być 2,0-8,0%) nie ma możliwości wykonania procedury zesterowania ww. wymienionego siłownika M55. Dla znawców zagadnienia załączam zdjęcia parametrów z diagnozy Xentry i prosze o ewentualne sugestie.

Forum Mercedes E-Klasa

Wymiana kolektora ssącego
« dnia: 19 Grudnia 2023, 21:53 20s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock