Autor Wątek: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)  (Przeczytany 2601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nerd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350cdi
Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« dnia: 17 Lutego 2021, 17:12 30s »
Witam, przy okazji wymiany oringów chłodniczki oleju wyszedł temat zużytych kolektorów, mają spore luzy na cięgnach.
Otrzymałem różne opcje z serwisu: wymiana na fabrycznie nowe w cenie 3800 zł, regeneracja w cenie 1800 zł. Znalazłem kolektory z przebiegiem 15.000km w dobrej cenie z tym, że jeden pochodzi od W218, drugi od W221. Obydwa o tym samym nr początkowym 642090. Czy te kolektory się czymś różnią czy wszystkie od cdi350 (2011 wzwyż) są takie same i będą pasowały do mojej W212?
Słyszałem, że w mercu urywające się klapki są rzadkością, czy więc luzy na cięgnach mogą powodować jakieś poważne skutki w dalszej eksploatacji? Silnik chodzi idealnie, moc jest, reakcja na pedał gazu, wszystko gra.. Czy zestawy naprawcze z aluminium za 100zł się sprawdzają? Jeśli tak to czemu wymienia się kompletne kolektory w tak astronomicznej cenie skoro chodzi o kawałek wytartego plastiku?


Forum Mercedes E-Klasa

Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« dnia: 17 Lutego 2021, 17:12 30s »

Offline lukzlo22

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 65
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 350 CDI Bluetec
Odp: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Lutego 2021, 18:54 33s »
To nie tyle problem cięgien, co po prostu przyczyna samego nastawnika który steruje klapami. Jeśli kolektory są zawalone, z reguły od dziadkowej jazdy, to klapki stawiają opór i wtedy zaczynają się takie problemy. Ja bym poszedł w inne rozwiązanie. Wywalenie klapek, zaślepienie otworów po cięgnach i wstawienie opornika w miejsce nastawnika, i po problemie na zawsze. Ale każdy zrobi jak uważa ;)

Offline Nerd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350cdi
Odp: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lutego 2021, 19:30 48s »
No ja właśnie jeżdżę bardzo powoli, w sumie większość jazdy u mnie to taki tryb żeglowania..
A co z zestawami naprawczymi?  Czy wymiana prowadnic + czyszczenie kolektora to nie to samo co kupno nowego w aso?

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Lutego 2021, 13:36 58s »
Tak, efekt ten sam, tylko lżejsza kieszeń.

Offline lukzlo22

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 65
  • Pomógł +5/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 350 CDI Bluetec
Odp: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Lutego 2021, 17:00 52s »
Plus może dojść wymiana samego nastawnika który kosztuje w granicach 750-1000zł.
Ja bym wywalił klapy, wyczyścił, zaślepił śruby po prowadnicach cięgien i zapomniał o problemie raz na zawsze. Auto nawet lepiej się zbiera z niskich obrotów. Miałem nastawnik nowy schowany, bo ktoś z serwisu załatwił mi za psie pieniądze. Miałem go wymienić ale ostatecznie zdecydowałem wywalić klapki.
Robiłem taki zabieg w w211 i nie to auto, zyskał wigoru co nie miara. Podobną sytuację miał klient który do mnie na SD przyjeżdzał, uparł się że odkupi ten nastawnik i założy jak fabryka zrobiła. Odradzałem mu to... i ostatecznie chłop po kilku miesiącach przyjechał z tym samym problemem, wymiana na długo nie pomogła.

Offline Nerd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350cdi
Odp: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Lutego 2021, 14:18 16s »
U mnie wyszla taka idiotyczna sytuacja, ze hej. Oddalem auto do serwisu na wymiane uszczelek chłodniczki, wyszlo, ze kolektory i klapki sa w stanie agonalnym.
Nie bylem na to przygotowany gdyz nastepnego dnia zona klepnela hotel w górach i tak zaplacilem za robociznę wymiany oringow, musieli zlozyc stare kolektory z powrotem. Czy przy ponownym demontażu kolektorów konieczny jest montaz znowu nowych uszczelek? Całość bede ponownie robil w Mercedes-Benz team na wale miedzeszynskim, genialny serwis.

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Lutego 2021, 19:09 34s »
No wypadało by założyć nowe uszczelki kolektorów i turbiny bo będzie znowu demontowana.
Uszczelki te są blaszane, nie powinno się montować ponownie, resztę od dolotu jeżeli były wymieniane oringi to mogą zostać, tak myślę.

Offline niepozorny

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 350cdi 4matic
Odp: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Lutego 2021, 22:14 14s »
W jakim przebiegu masz ten stan agonalny?

Offline Nerd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350cdi
Odp: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lutego 2021, 14:13 23s »
370.000, co dziwne (nawet serwis stwierdził) przy takim stanie klap silnik chodzi perfekcyjnie, zero błędów, moc, osiągi fabryczne, wszystko w normie.
Umówiłem się już do serwisu Broler`a na czyszczenie i montaż cięgien z aluminium, wolę zrobić to zgodnie ze sztuką, koszt operacji to 1/3 ceny zakupu nowych kolektorów.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Wymiana kolektorów cdi350 (2011/12)
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lutego 2021, 14:13 23s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock