Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez scareface dnia 09 Oct 2016
  • Witam.
    Chciałbym dowiedzieć się czy nie będzie problemu jeżeli zrobię wymianę oleju i filtra oleju przed licznikowym serwisem.
    Dzisiaj zauważyłem że oleju mam na max co mi się nie podoba a do tego olej jest za bardzo czarny, smolisty co też mnie niepokoi i  teraz pytanie.
    Czy jeżeli zmienię olej i filtr przed licznikowym 165 dni do wymiany a następnie zrobię komputerowe "pełny serwis" to będzie to sensowne? I usprawiedliwione moim niepokojem czy to nie ma sensu i  czekać te dni do końca i wtedy wymienić.

    Chciałbym tylko nadmienić, że dopiero kupiłem samochód i nie wiem jak wyglądały poprzednie wymiany oleju i na jaki, choć po przebiegu patrząc 100k nie myślę o żadnym innym jak Castrol Magnatec 5W30. 5 W 30 dlatego że tutaj w Belgii nie ma mrozów i myślę, że taka temperatura będzie odpowiednia.

    P.S bardzo proszę o wytłumacznie mi jak i na jakiej podstawie mam czytać odpowiednie kody z tej strony http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/bevo-sheets-sort1.html ponieważ patrzyłem na mój Vin i w żaden sposób nie mogę doszukać się tego " sheet" numeru w moim samochodzie.

    Dziękuję za wszelką pomoc :)
  • #2 wysłana przez sewan dnia 10 Oct 2016
  • Wymień olej i się nie przejmuj. Każdy wielosezonowy jaki wlejesz będzie dobry, różnice między olejami przy normalnej eksploatacji to czysty marketing.
  • #3 wysłana przez RAF77 dnia 10 Oct 2016
  • No ja właśnie w sobotę wymieniałem, postanowiłem że w dieselu będę wymieniał dwa razy w roku.
  • #4 wysłana przez scareface dnia 23 Oct 2016
  • Wymianę zrobiłem i nie żałuję, serwis pokazywał 110 dni do wymiany a olej gęsty i czarny jak smoła. Po skasowaniu inspekcji serwis pokazuje rok do wymiany albo 25 tys km. Od zawsze robiłem wymianę oleju w swoich samochodach po 10 tys i tym razem też tak będę robił, wydatek praktycznie znikomy ale za to mam nadzieję, że silnik mi jeszcze długo posłuży. 
  • #5 wysłana przez czeczot21 dnia 24 Oct 2016
  • Moim zdaniem to właśnie skrócenie interwału wymiany oleju może znacznie wydłużyć żywotność silników OM651 w naszych Mercedesach. To samo dotyczy samego rozrządu, tzn. myślę że jeśli przyjąć że na oleju robimy 10, maks. 15 tyś. km. a na rozrządzie maksymalnie 80-100 tyś. km. to jest szansa że silniki w naszych autach będą pracowały w miarę bezawaryjnie.
  • #6 wysłana przez RAF77 dnia 25 Oct 2016
  • Też mam taką nadzieję, że wymiana 2razy w roku pomoże utrzymać silnik w lepszej kondycji. Najgorsze to niedopalone paliwo z dpf w oleju.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu