Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Magicd dnia 07 Mar 2017
  • Szukałem po forum i google jakichś informacji na temat kiedy (mniej więcej) przychodzi czas na rozrząd w W212 - niestety nigdzie nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi - stad ten wątek.

    Poprzednio miałem S204 CDI 200 - w tym aucie rozrząd wytrzymywał ~400 tys. km (przynajmniej tak słyszałem) a ja sprzedając te auto miałem 181 tys. km przebiegu - rozrządem głowy sobie nawet nie zaprzątałem.
    Teraz mam S212 CDI 220 BlueEfficency 2010 i na jego temat nie słyszałem tak "fiołkowych" opinii jak o CDI 200.
    Przy jakim przebiegu przy takim silniku i automatycznej skrzyni powinienem się mentalnie przygotowywać na wymianę rozrządu?
    Może fajnie było by zrobić jakiś "ładny i przypięty" wątek w którym wpisywało by się przy jakim przebiegu i jakim silniku trzeba było wykonać jakieś poważniejsze naprawy/serwisy (w tym rozrząd)?
    Czy ktoś mógł by też napisać coś charakterystycznego na temat jaki to dźwięk wydaje kończący się rozrząd?
    Póki co moja E-klasa ma 182 tys. km przebiegu - mam nadzieję, że mam jeszcze trochę czasu :)

    Wiem, że rozrząd tak jak turbo i wiele innych elementów zależy od tego jak się auto traktuje - ja mam dość lekką nogę (ale nie wiem jak poprzedni właściciel). Wiem, że będzie to watek wyłącznie poglądowy ale z dużej próby można by wyciągnąć jakieś ogólne wnioski.

    (Jeśli nie trafiłem w odpowiedni dział - proszę moderatora o przeniesienie i sugestie czym kierować się na przyszłość)
  • #2 wysłana przez noc dnia 07 Mar 2017
  • Mogę takie info z założenia b.ogólne przygotować.
    Zgromadzenie wiadomości o takiej gamie silników trochę potrwa.Chwilowo przygotowuję obiecane dawno informacje dla innego forum Mercedes-Benz.
  • #3 wysłana przez Magicd dnia 09 May 2017
  • Odkopie może temat by przypadkiem nie umarł śmiercią naturalną.
    Ja mam już przebieg 188 tys. i przyznam się, że w "coś tam" słyszę inny odgłos silnika przez 3-5 sekund po odpaleniu... tylko nie wiem czy to coś on sobie dopompowuje, może jakieś inne silniczki/elementy a kto wie... może i łańcuch.
    Także ponownie podpytam o "szacunkowe" przebiegi przy wymianie i może zapytam jak odróżnić "odgłos" łańcucha od innych odgłosów. Ile ma się "czasu" na wymianę jeśli odgłos już wystąpi?

    Edit: Z ciekawości zapytałem jeszcze o rozrząd w ASO i nieco mnie zdziwiła odpowiedź "rozrząd w OM651 jest dożywotni i się go nie wymienia - nie znamy żadnego przypadku pęknięcia łańcucha rozrządu - tylko wymiany łańcucha rozciągniętego jeśli już silnik wykazuje jakieś problemy... jak lampka awarii silnika, nierówna praca czy gwałtowny wzrost spalania".
    Rzeczywiście przed pęknięciem łańcucha silnik ostrzeże lampką problemu z silnikiem (zanim nastąpi jakieś uszkodzenie)?
    I dla ciekawych przy okazji rozrząd + wymiana w ASO to około 3000 zł (nie wymieniałem ale zapytałem o wycenę).
  • #4 wysłana przez sewan dnia 10 May 2017
  • Odpowiedź z ASO jest oczywista i zrozumiała. Ja też nigdy nie słyszałem, żeby w mercedesie pękł łańcuch rozrządu. ;)
    Ale łańcuchy się wyciągają, co powoduje klekot, uszkodzenie łyżew, uszkodzenie kół zębatych z ich ukręceniem włącznie itd.
    Rozciągnięty łańcuch poza hałasem to brak mocy, dymienie, nierówna praca silnika. Ale żeby się zapaliła lampka w takim przypadku, to musiałby być już tak rozciągnięty, że byłyby objawy nieprawidłowości już widziane i słyszane gołym uchem i okiem.
    Łańcuchy są w zasadzie wieczne, pod warunkiem używania właściwego oleju i wymiany napinaczy gdy tylko pojawią się pierwsze objawy (hałas przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu - wykluczyć przy tym czy to nie hałas od popychaczy, bo objawy są praktycznie identyczne)
  • #5 wysłana przez Tomek0910 dnia 10 May 2017
  • Niestety ale pękający łańcuch rozrządu w OM651 się zdarza i to nawet często przy przebiegach rzędu 400 - 500 tys.
    Zajrzyjcie na mobile.de ile jest takich aut, z reguły taxi z pękniętym łańcuchem.
  • #6 wysłana przez lukas dnia 15 May 2017
  • Wymieniałem rozrząd w mojej w212 OM651 przy przebiegu 162kkm pierwszy hałas usłyszałem coś przy ponad 161kkm objawy to tyrkotanie przez 1-2 sekundy po odpaleniu rano, ale tylko gdy silnik był dobrze rozgrzany przed zgaszeniem podejrzewam ze wtedy cały olej spływał i po porannym odpaleniu wymagało czasu aż ciśnienie napompuje napinacz, gdy zrobiłem krótką trasę wieczorem coś ok 20-30km nie słyszałem tego rano... po wymianie łańcucha napinacza i czegoś tam jeszcze wszystko ustało i kultura pracy silnika też wzrosła...
  • #7 wysłana przez noc dnia 21 Oct 2017
  • Opowieści o łańcuchu który przeszedł 400-500 tys. w OM651 to wg. mnie bajka.
    Łańcuchy hałasujące wymieniam po 100-120 tys. rwą sie też w okolicy 100-200tys.
    Dobrze wyciągnięte są przy 250tys. i tak nawet dobre należałoby wymieniać.W tej chwili najbardziej poszukiwane są właśnie OM651.Tak rwą się łańcuchy, a po takiej przygodzie z silnika zostają tylko strzępy na złom.Ogólnie to kiepski silnik.Olej trzeba dużo częściej zmieniać.
    Niżej zdjęcia z warsztatu.Silnik wyjęty z Vito 4x4.Bez wyjęcia silnika rozrządu w tym modelu nie da rady zrobić.Robota dla jednego na 4 dni.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu