Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Wymiana rozrzadu - ogólnie  (Przeczytany 6218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Wymiana rozrzadu - ogólnie
« dnia: 07 Marzec 2017, 18:35 57s »
Szukałem po forum i google jakichś informacji na temat kiedy (mniej więcej) przychodzi czas na rozrząd w W212 - niestety nigdzie nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi - stad ten wątek.

Poprzednio miałem S204 CDI 200 - w tym aucie rozrząd wytrzymywał ~400 tys. km (przynajmniej tak słyszałem) a ja sprzedając te auto miałem 181 tys. km przebiegu - rozrządem głowy sobie nawet nie zaprzątałem.
Teraz mam S212 CDI 220 BlueEfficency 2010 i na jego temat nie słyszałem tak "fiołkowych" opinii jak o CDI 200.
Przy jakim przebiegu przy takim silniku i automatycznej skrzyni powinienem się mentalnie przygotowywać na wymianę rozrządu?
Może fajnie było by zrobić jakiś "ładny i przypięty" wątek w którym wpisywało by się przy jakim przebiegu i jakim silniku trzeba było wykonać jakieś poważniejsze naprawy/serwisy (w tym rozrząd)?
Czy ktoś mógł by też napisać coś charakterystycznego na temat jaki to dźwięk wydaje kończący się rozrząd?
Póki co moja E-klasa ma 182 tys. km przebiegu - mam nadzieję, że mam jeszcze trochę czasu :)

Wiem, że rozrząd tak jak turbo i wiele innych elementów zależy od tego jak się auto traktuje - ja mam dość lekką nogę (ale nie wiem jak poprzedni właściciel). Wiem, że będzie to watek wyłącznie poglądowy ale z dużej próby można by wyciągnąć jakieś ogólne wnioski.

(Jeśli nie trafiłem w odpowiedni dział - proszę moderatora o przeniesienie i sugestie czym kierować się na przyszłość)

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Pomógł +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: Wymiana rozrzadu - ogólnie
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Marzec 2017, 19:12 09s »
Mogę takie info z założenia b.ogólne przygotować.
Zgromadzenie wiadomości o takiej gamie silników trochę potrwa.Chwilowo przygotowuję obiecane dawno informacje dla innego forum Mercedes-Benz.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Wymiana rozrzadu - ogólnie
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Maj 2017, 21:45 44s »
Odkopie może temat by przypadkiem nie umarł śmiercią naturalną.
Ja mam już przebieg 188 tys. i przyznam się, że w "coś tam" słyszę inny odgłos silnika przez 3-5 sekund po odpaleniu... tylko nie wiem czy to coś on sobie dopompowuje, może jakieś inne silniczki/elementy a kto wie... może i łańcuch.
Także ponownie podpytam o "szacunkowe" przebiegi przy wymianie i może zapytam jak odróżnić "odgłos" łańcucha od innych odgłosów. Ile ma się "czasu" na wymianę jeśli odgłos już wystąpi?

Edit: Z ciekawości zapytałem jeszcze o rozrząd w ASO i nieco mnie zdziwiła odpowiedź "rozrząd w OM651 jest dożywotni i się go nie wymienia - nie znamy żadnego przypadku pęknięcia łańcucha rozrządu - tylko wymiany łańcucha rozciągniętego jeśli już silnik wykazuje jakieś problemy... jak lampka awarii silnika, nierówna praca czy gwałtowny wzrost spalania".
Rzeczywiście przed pęknięciem łańcucha silnik ostrzeże lampką problemu z silnikiem (zanim nastąpi jakieś uszkodzenie)?
I dla ciekawych przy okazji rozrząd + wymiana w ASO to około 3000 zł (nie wymieniałem ale zapytałem o wycenę).
« Ostatnia zmiana: 10 Maj 2017, 08:53 27s wysłana przez Magicd »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 633
  • Pomógł +31/-6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Wymiana rozrzadu - ogólnie
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Maj 2017, 09:42 50s »
Odpowiedź z ASO jest oczywista i zrozumiała. Ja też nigdy nie słyszałem, żeby w mercedesie pękł łańcuch rozrządu. ;)
Ale łańcuchy się wyciągają, co powoduje klekot, uszkodzenie łyżew, uszkodzenie kół zębatych z ich ukręceniem włącznie itd.
Rozciągnięty łańcuch poza hałasem to brak mocy, dymienie, nierówna praca silnika. Ale żeby się zapaliła lampka w takim przypadku, to musiałby być już tak rozciągnięty, że byłyby objawy nieprawidłowości już widziane i słyszane gołym uchem i okiem.
Łańcuchy są w zasadzie wieczne, pod warunkiem używania właściwego oleju i wymiany napinaczy gdy tylko pojawią się pierwsze objawy (hałas przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu - wykluczyć przy tym czy to nie hałas od popychaczy, bo objawy są praktycznie identyczne)

Offline Tomek0910

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
Odp: Wymiana rozrzadu - ogólnie
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Maj 2017, 10:38 54s »
Niestety ale pękający łańcuch rozrządu w OM651 się zdarza i to nawet często przy przebiegach rzędu 400 - 500 tys.
Zajrzyjcie na mobile.de ile jest takich aut, z reguły taxi z pękniętym łańcuchem.

Offline lukas

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD212XXXXXXXXXXX
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212, Cayenne 957, 958.2, Corvette C3
Odp: Wymiana rozrzadu - ogólnie
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Maj 2017, 21:19 00s »
Wymieniałem rozrząd w mojej w212 OM651 przy przebiegu 162kkm pierwszy hałas usłyszałem coś przy ponad 161kkm objawy to tyrkotanie przez 1-2 sekundy po odpaleniu rano, ale tylko gdy silnik był dobrze rozgrzany przed zgaszeniem podejrzewam ze wtedy cały olej spływał i po porannym odpaleniu wymagało czasu aż ciśnienie napompuje napinacz, gdy zrobiłem krótką trasę wieczorem coś ok 20-30km nie słyszałem tego rano... po wymianie łańcucha napinacza i czegoś tam jeszcze wszystko ustało i kultura pracy silnika też wzrosła...

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Pomógł +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: Wymiana rozrzadu - ogólnie
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Październik 2017, 01:10 32s »
Opowieści o łańcuchu który przeszedł 400-500 tys. w OM651 to wg. mnie bajka.
Łańcuchy hałasujące wymieniam po 100-120 tys. rwą sie też w okolicy 100-200tys.
Dobrze wyciągnięte są przy 250tys. i tak nawet dobre należałoby wymieniać.W tej chwili najbardziej poszukiwane są właśnie OM651.Tak rwą się łańcuchy, a po takiej przygodzie z silnika zostają tylko strzępy na złom.Ogólnie to kiepski silnik.Olej trzeba dużo częściej zmieniać.
Niżej zdjęcia z warsztatu.Silnik wyjęty z Vito 4x4.Bez wyjęcia silnika rozrządu w tym modelu nie da rady zrobić.Robota dla jednego na 4 dni.
« Ostatnia zmiana: 22 Październik 2017, 10:50 52s wysłana przez noc »

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!