Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez blasterx dnia 28 Dec 2019
  • Witam, otóż kupiłem mercedesa w212 204KM kilka tygodni temu i po jeździe odstawiam samochód do garażu i po kilku godzinach schodzę do garażu a tam wielka plama po płynie chłodzącym, teraz sytuacja się powtarza za każdym razem, wygląda jak by wywalało płyn spod korka ale nie jestem pewien.
    Co może być tego przyczyną i jakie koszty mnie czekają?
  • #2 wysłana przez sewan dnia 29 Dec 2019
  • Uszczelka pod głowicą. Koszty? Duże.
  • #3 wysłana przez blasterx dnia 29 Dec 2019
  • Orientacyjnie na ile mam się przygotować?
    Czy mogę jeszcze użytkować samochód? z aso mam wizytę dopiero za tydzień a musze zrobić jeszcze z 200km :/
  • #4 wysłana przez sewan dnia 30 Dec 2020
  • Najlepiej zadzwoń do warsztatu, to się dowiesz.
  • #5 wysłana przez Magicd dnia 30 Dec 2020
  • Orientacyjnie na ile mam się przygotować?
    Czy mogę jeszcze użytkować samochód? z aso mam wizytę dopiero za tydzień a musze zrobić jeszcze z 200km :/

    Sprawdź czy auto mocno paruje ci z rury wydechowej.
    Jeśli to uszczelka pod głowicą to woda powinna wpadać do cylindrów i z rury wydechowej powinno być sporo pary wodnej.
    Jeśli masz przedmuch do układu chłodzenia to też płyn chłodniczy powinien być brudny - weź strzykawkę, odessij trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, weź pod światło i zobacz jak on wygląda.
    Sprawdź olej w silniku i korek oleju - jeśli na bagnecie lub korku znajdziesz "śmietanę" to znaczy, że glikol wpada do wnętrza silnika (miesza się z olejem).
    Jeśli nie masz żadnych objawów z powyższych to obstawiam awarię termostatu, uszkodzenie pompy wody (za mało wydajna) lub uszkodzenie samego korka w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.

    W Oplu miałem kiedyś awarie... korka ;p
    Efekt był właśnie taki, że płyn wywalało ze zbiorniczka ale był czysty - naprawa kosztowała mnie 10 zł (nowy korek z zaworkiem).

    Czy możesz jeździć z uszkodzoną uszczelka głowicy? To zależy w jakim jest stanie.
    Mój ojciec jeździł kiedyś 3 tygodnie właśnie z intensywnym parowaniem z rury.
    Ostatecznie musiał poza wymianą uszczelki wymienić też chłodnicę i pompę wody - chłodnica pękła od ciśnienia a pompa wody się zatarła. Zwiększył tym koszty naprawy o ponad 2x.
    Ogólnie uszczelka będzie kosztować kilkaset zł w ASO... ale 80% kosztów to będzie robocizna - szykuj się na rachunek czterocyfrowy jeśli to uszczelka pod głowicą.
  • #6 wysłana przez blasterx dnia 31 Dec 2020
  • Nie paruje mocno z rury wydechowej, paruje normalnie :P  
    Olej jest w porządku nie ma żadnej śmietany i na korku i na bagnecie.
    Znajomy mechanik (od starszych samochodów) sprawdził ciśnienie jeszcze w zbiorniku i wyszło że jest 1.8 bara gdzie w katalogu jest 1.3-1.5 czy świadczy to o czymś bardziej? tzn czy korek czy jednak uszczelka przy wyższym ciśnieniu? :p
  • #7 wysłana przez sewan dnia 31 Dec 2020
  • Jeżeli nie wywala spod korka, to w takim razie umarła pompa wody i to z niej się leje.
  • #8 wysłana przez ralf111 dnia 02 Jan 2020
  • Zerknij tutaj, dosyc czesty przypadek z ubywaniem plynu


  • #9 wysłana przez gosdarek dnia 03 Jan 2020
  • Mam to samo Co Ty kolego ale wycieku nie moge znalesc teraz po obejzeniu filmu bede patrzyl pod ta podstawa dzieki wielkie za pomoc
  • #10 wysłana przez blasterx dnia 06 Jan 2020
  • Tą część z filmiku miałem wymienianą mechanik podejrzewał że, to tam kapie ale po wymianie znowu plama na podłodze i wylało raz a teraz co jest dziwne minął tydzień od ostatniej plamy na podłodze i od tego czasu nie było żadnej plamy a zrobiłem z 500KM już :/
    Jadę jeszcze do ASO w piątek i mają tam mi to sprawdzić.
  • #11 wysłana przez blasterx dnia 09 Jan 2020
  • Wyszło na to że to przez ten plastikowy pojemnik tylko po wymianie co się płyn wylał to dlatego że płyn się wlał do silnika i później się wylał tak więc ten plastikowy pojemnik był przyczyna żadna uszczelka pod głowicą itd.. :)  Dzięki serdeczne za pomoc wszystkim
  • #12 wysłana przez neo226 dnia 13 Jan 2020
  • Nie rozumiem twojej wypowiedzi gdzie płyn leciał. W212 problem z płyniemy chłodniczym to codzienność. Dla nowych czytających temat opisze skąd zazwyczaj leci płyn chłodniczy: najczęstszą przyczyna uciekania płynu jest kruciec wychodzący z bloku na środku silnika, dla rozpoznania to slasnie w tym kruccu mieści się filtr paliwa. Najczęściej gnije plastik na który jest zakładany waż.  Można to zdiagnozować po zdjęciu osłony silnika, jeśli w dziurkach leży płyn to tylko tamtędy leci. Koszt krucca to 250zl długi czas wymiany około 4h. Krucce zostały zestandaryzowane i najlepiej ze starych dostaw magazynowych dorwać bo nie będzie łapki na jedna śrubę. Kolejnym newralgicznym miejscem jest kryciec wchodzący w ścianę grodziowa. Tzw fajka. Pęka na na złączeniu form odlewniczych. Trudne miejsce do zdiagnozowania. - ciepły silnik, jeden daje gazu a drugi patrzy jak się poci albo ściana jest mokra to ten. Koszt 140zl wymiana 10min. Częstym tez miejscem jest pompa. Zdejmujemy obudowę zasłaniająca koła pąsowe i patrzymy jak są wątpliwości zdejmujemy pasek i czekamy. Sam płyn zacznie lecieć. 
  • #13 wysłana przez neo226 dnia 13 Jan 2020
  • Koszt wymiany -najtaniej 450zl + robota. Inne akcje to raczej mniej popularne akcje. W 212 to leci jak z poloneza.
  • #14 wysłana przez gosdarek dnia 18 Feb 2020
  • wymieniłem to i problem z uciekającą woda zniknal
    Film dużo pomógł dużo rozbierania i cieżko wytargać to badziewie  zajęło mi to w sumie ok 6 godzin (zapomniałem weza od dołu podłączyć i rozbierałem od początku) ale jak sie ma troche czasu to można samemu bez problemu wymienić
    Dzięki wielkie
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu